Sakke Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2006 Millaisia härveleitä teillä on valmistumassa ensi kesäksi?
minorv8 Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2006 Miniä maalarilta odotellessa ( 1 v +) on joutunut paneutumaan vanhuksen konehuoneeseen ja matalatehoinen nuhapumppu saa jotain toimenpiteitä kohdalleen, ainakin lohko vaihtuu vähän modernimpaan mutta vähintään yhtä matalatehoiseen. 16V projektia on tarkoitus taas hieman lämmitellä kunhan lämpötila tallissa kohoaa yli 10 asteen. Sitten pitäisi funtsia takalevyjarruprojektia jne. Entäs ite, joka se farkku on liikenteessä vai vieläkö höyläät nelivetoisilla ???
minizz Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 vm-66 mini ahdettuna ruiskulla/suorasytkällä olis ens kesäks tarkotus saada liikenteeseen. 8) hieman vielä keskeneräisenä mm takalevyjarrut, maalaus, sekä jotain moottorikoneistuksia/osia tekemättä.. Tollanen 16v prokkis on myös käynnissä..
minorv8 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 Millä meinaat ruiskua ohjata ?
minizz Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 megasquirtilla ja haltechilla sitä on räpelletty...2 kaasuläpällä (40mm), 4 suuttimella, ja edelleen projektiasteella...noi minin ruiskuttamisen vaikeudet kyllä tiedetään mutta luovuteta ei... ;)
minorv8 Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Mun tiedossa ei ole vielä yhtään onnistunutta ruiskupakettia josta olisi otettu ihan oikeasti voimaa. Kaikille näille on yhteistä se, että suuttimet (2 tai 4) on imusarjassa. Homma pitäisi olla suht yksinkertaista jos suuttimet olisi plenumissa ("sähköinen kaasari"). Turbomini -foorumilla Dave Coxonin kamu yrittää värkätä ohjausta just siamilaiselle kannelle.Jos se pelittää niin ostajia löytyy varmasti. Millaisilla eväillä olet tekemässä tuota 16V systeemiä ? Itsellä on BMW:n roippeet aihiona.
minizz Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 joo bmw:n kannellahan sitä minäkin pikkuhiljaa rakentelen ..osan osista apinoin suoraan ilmeisesti teikäläiseltä tulleiden kuvien perusteella ;) ja tosta ruiskusta sen verran että noissa käytetään hyväksi kahta erillistä moottoripyörästä lähtöisin olevaa läppärunkoa. yläkierroksille tulee vielä omat suuttimet suoraan plenumiin läppien taakse.. viime kesän kokeilujen perusteella ainakin vaparissa toimivat kohtuullisesti, ainakaan laajakaistalambdalla ihmetellessä ei ollut suurempia ongelmia... ja voimaahan tosta minin koneesta on aivan turha hakea.. jos voimaa pitää saada on merkinvaihto viisaampaa 8)
Niko_T Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2978 Tuollaista on tässä ollut työn alla viime kesästä lähtien . Ensi kesänä olis tarkoitus laittaa kilpiin :)
minorv8 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Mistä hommasit kannen ja kustansiko kauhesti euroja ? Vanha kontakti Englannissa (Stuart Gurr) heitti tommoisen vinkin että Opel Sorsan 1,2 l 16V kansi sopisi kanssa minin lohkon päälle. Löysin Saksasta tollaisen käytetyn kannen ja ostin pois kuleksimasta. Ainakin selviää pitääkö huhu paikkansa... kunhan germaani joskus saa selvitettyä tilinumeronsa että voisi laittaa rahaa liikkeelle. Niko, todella kivan näköinen väriyhdistelmä !
Guest . Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 megasquirtilla ja haltechilla sitä on räpelletty...2 kaasuläpällä (40mm), 4 suuttimella, ja edelleen projektiasteella...noi minin ruiskuttamisen vaikeudet kyllä tiedetään mutta luovuteta ei... ;) Roverin kilkkeet ei ilmeisesti toimi ollenkaan tai niitä ei ole saatavissa varaosina? Toki tuo Roverin ruiskujärjestelmä kai toimii vain tuonne sallittuun 90 hevoiseen asti (eli JCW paketin kanssa toimii ihan semmoisenaan) eli voimaa ei tietenkään ole tarjolla kuin nimeksi. Rover kuitenkin kuulostaa lähempänä alkuperäistä valmistajaa olevalta kuin nuo muut osat, mutta ilmeisesti tässä ollaan tekemässä jotain Miniltä ulkoisesti näyttävää ja ajo-ominaisuuksiltaa tuntuvaa autoa, eikä pyritä mahdollisimman lähelle 100%:sta brittiläisyyttä autossa. Valmiita 16v koneitakin olisi noiden ulkomaalaisten varaosatoimittajien listoilla saatavissa, joten toiveita toimimaan saamisen suhteen on olemassa.
minorv8 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Onhan 16V kansia saanut jo pian 15 vuotta muutamalta toimittajilta (KAD ja JKD). KAD:n katuversio oli aikoinaan luokkaa 2000+ puntaa, kisaversio vähän enemmän. JKD kauppasi kanttaan 4000 punnan hintalapulla, siihen tulee sitten vielä pakollista rekvisiittaa pikkuisen lisää. Itseä kun ei moiset kustannukset kiehdo niin aloin värkkäämään BMW:n prätkän kannesta vastaavaa läjää. Siinä joutuu tosin tekemään pikkuisen töitä mutta ei mitään ihan mahdotonta. Osia nyt on kerätty vähän sieltä sun täältä, siihen tulee Toijotaa ja uutta miniä ja vähän mitä sattuu. Toistaiseksi rahaa on palanut joku 500 euroa mukaan lukien kansi ja hihnapyörät, stefat, läppärungot, suuttimet jne. Loppu on enää raakaa työstämistä sorvin ääressä, tosin vaimolla on hieman poikkeava näkemys vapaa-ajan käytöstä... Eka versio "BMW-Ministä" on jo 80/90-luvun taitteesta USA:sta eli paketti ei ole mitään utopiaa.
minizz Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 minorv8: Toi bmw:n kansi tuli vaihtokauppana työlle joten ei se nyt taivaita maksanut, toi sorsan kansijuttu oli kyllä uutta..kerros lisää jos se ei oo huippusalaista.. jiikoo: kyllähän tohon miniin saa mitä vaan valmiina kun laittaa käden taskuun ja ottaa dollareita esiin, mutta on pikkusen eri asia tehdä toi kone alle 1000e budjetilla kun ostaa 10x hinnalla valmis. ja harrastushan toi on eli kaikki mitä pystyy niin tehdään itse,eikä osteta valmiina..
minorv8 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Ei se mitään salaista ole, kunhan saan sen joskus käsiini niin kerron lisää. Hintaa kertyi huimat 60 euroa (kansi+imusarja+suuttimet yms. rekkulaa) eli tappio ei ole iso jos se menee katiskanpainoksi.
Guest . Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 jiikoo: kyllähän tohon miniin saa mitä vaan valmiina kun laittaa käden taskuun ja ottaa dollareita esiin, mutta on pikkusen eri asia tehdä toi kone alle 1000e budjetilla kun ostaa 10x hinnalla valmis.ja harrastushan toi on eli kaikki mitä pystyy niin tehdään itse,eikä osteta valmiina.. No, tuo harrastuksen hintatiedon kuuleminen pikkuisen valaisi asiaa. Aluksi kuulosti kyllä semmoisilta jutuilta, että luulin tässä puhuttavan nimenomaan 10x hintaisesta projektista verrattuna kaupanhyllyn kilkkeisiin. Minissähän on aika halpoja varaosat ja jos jotain kohtaa ei voi tehdä itse (no kaikilla ei ole koneistamoa kotonaan), niin voi tuo yksi nolla äkkiä pyörähtää sinne projektin budjettiin. 500e:llä ei paljoa saa mihinkään muuhun kuin Miniin. Nokkaketjukin taitaa maksaa vain jonkun 8e. Verrataanpa monen auton nokkahihnan vaihtoremppaan 60-90tkm välein (taitaa olla vähintään tuon mainitun 500e!). Ja uusille autoille ei enää oikein pysty itse tekemään vaikka osaisi, kun aina pitää vaihtaa joku kallis elektroniikkaa vaativa moduli, olipa remppa missä kohtaa tahansa. Pitää yrittää opetella laittamaan autoaan itse, niin säästyneillä rahoilla voi parissa vuodessa ostaa vaikkapa toisen auton...
Sakke Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2006 Entäs ite, joka se farkku on liikenteessä vai vieläkö höyläät nelivetoisilla ??? No, Travelleri elää lievää pysähtyneisyyden aikaa. Kyyyllä se siitä sitten joskus tupsahtaa valmiiksi... Mä myin Rangen vahingossa pois:'(, kyllä harmittaa. Nyt näyttää siltä että ne vähäisetkin Mininrakennusrahat täytyy sijoittaa taas 2000 kiloon brittihuumoria! 8) Onneksi ens kesäksi on kaksi pikkuvessaa liikenteessä, josko toisella pääsis ainakin kerran johonkin :-/
Nik0 Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2006 Eka versio "BMW-Ministä" on jo 80/90-luvun taitteesta USA:sta eli paketti ei ole mitään utopiaa. Tässä on muutamia linkkejä mitä oon netistä aiheesta löytänyt eli BMW kansia Mineissä. 8 venttiiliä : http://www.users.qwest.net/%7Eshuko/ ja 16 venttiiliä http://www.miniman.com.au/bmw.htm Ikävä kyllä nämä sivut eivät ole päivittyneet ilmeisesti hyvin pitkään aikaan :(
minorv8 Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2006 Matt Readin kanssa oltiin just hiljattain sanalla ja hommat etenee aika mukavasti. Hemmolla on sekä tuo BMW 16V projekti että sitten 4,4 l 16V turboprojekti työn alla. Eli tuo lempinimi Mad Matt on ihan perusteltu. Tässä vähän tuoreempaa linkkiä: http://www.users.bigpond.net.au/TheMiniMan/page2.html .
minizz Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2006 tulikos siitä corsan kannesta mitään? ::)
minorv8 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2006 Kansi on tullut ja sen verran tutkin laatikon sisältöä että kamaa oli ihan riittävästi. En ole ehtinyt tarkemmin tutustua aiheeseen mutta äkkiseltään veikkaisin että BMW:n kansi olisi kuitenkin helpompi vaihtoehto. Jos ehdin niin kaivan kasan huomenna taas laatikosta ja otan muutaman kuvan.
club75 Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2010 Kansi on tullut ja sen verran tutkin laatikon sisältöä että kamaa oli ihan riittävästi. En ole ehtinyt tarkemmin tutustua aiheeseen mutta äkkiseltään veikkaisin että BMW:n kansi olisi kuitenkin helpompi vaihtoehto. Jos ehdin niin kaivan kasan huomenna taas laatikosta ja otan muutaman kuvan. Olikos opelin kannesta aihioksi?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään