Mikko74 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Hei, Rattiakselin boorit ovat pyöristyneet kun kiristin pultti on päässyt löystymään. Nyt katsastusmies ei tykännyt ohjaukseen tulleesta väljyydestä, ihme kaveri ;D Hammastangon päässä boorit ovat ok. Onko jollain kokemuksia korjauksesta? Näyttäisi olevan jopa vaihdettava osa mutta ei näytä niitä olevan liikaa tarjolla. Kyseessä on siis -90 mini jossa akselin "booriholkki" on pitempää mallia.
minorv8 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Eli tarkoitat rattiakselin lattian puoleista päätä, missä on hahlo ja sen läpi menevä 1/4 UNF pultti ? Mikään osa rattiakselissa ei Suomen lain mukaan ole vaihdettava koska on tehtaalla hitsattu kokonaisuus. Meillä ei saa hitsata ohjauslaitteita, ainakaan virallisesti. Eikö pultin kiristys auta ?
Mikko74 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Juurikin tuota lattian päätä. Sen verran on pahasti pyöristynyt, että ei kiristys auta vaikka kuinka kiristää. Parin pultin kierteet jo onnistunut tuhoamaan. Oikean kokoisia pulttejakin (1/4") kävin hakemassa. Nyt oikeastaan ohjaus toimii sen pultin varassa ja siinähän on pientä väljyyttä. Näyttäisi eBay UK:ssa olevan akseli myynnissä 30£ mutta kun myyjä toimita UK:n ulkopuolelle.
FD100L Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Ei taida wanhemman mallin rattiakseli sopia/ soviteltavissa? Toi on semmonen paikka pitää olla kunnossa, kas kun katsastusmies antoi luvan ajaa ettei laittanu ajokieltoon?
Mini1380 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Kysyitkö myyjältä Suomeen lähettämisestä? Osa suostuu lähettämään vaikka ilmoituksessa muuta lukee mutta laskevat rahdit vasta kysyttäessä.
Mini1380 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Eipä kallis ole uutenakaan:http://minispares.com/product/Classic/Steering/Columns/FAM5285MS.aspx?1801&ReturnUrl=/shop/classic/Steering/Columns.aspx|Back%20to%20shop ja tuolla vielä yleensä aika edukkaat rahdit.
Mikko74 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Antoi katsastusmies kotiin ajaa... Kiitoksia tuosta MiniSparesin osan vinkistä.
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2016 Ite oon tuon vanhemmassa joskus korjannu siten,että oon porannu isomman reiän läpi ja laittanu paksumman pultin.On pitäny sen jälkeen ihan hyvin.8mm mahtui vielä siitä urasta.
sir samurai Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2016 Mulla alkoi tänään ohjaus tuntumaan oudolta, onneksi olin jo melkein kotona. Parkkiruudussa kääntelin rattia niin suurella voimalla kuin näistä naruista lähtee ja niinpä alkoi boorit hyppimään yli. Vaihdoin uuden kiristyspultin ja laitoin tiukkaan niin loppui siihen paikkaan hyppiminen. Työkalut tallilla niin en saanut akselia irti että olisi voinut tarkistaa boorien kuntoa. Onko sen pultin tarkoitus kiristää akselin pää siihen lattiassa olevaan tappiin niin että boorit pitää vai pelkästään lukita ettei akseli nouse pois. Käyttöauto rikki ja huomenna pitäs mennä hakeen uuteen asuntoon avaimet, tietäs vähän uskaltaako minillä lähteä. Näiden viestien perusteella mulle jäi käsitys että jos pultti löysällä voi ohjaus lähteä kokonaan kun ei boorit pidä ja se on ihan "normaalia"?
Turbo 69 Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Se kiristää sekä estää akselin nousun.Jos sait sen tiukalle,ei pitäs olla hätää.
Mini1380 Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Ja monasti hiukan kuluneen saa pelastettua kun vetäsee millisellä laikalla tai rautasahalla sen halkion hivenen suuremmaksi, olettaen että boorit ei ole aivan sileet.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään