anzsa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2016 Rupiaa oleen miniprojekti sillä mallilla, että ois pystyny ensimmäiset vappuajot tekemään huomenna, mutta nyt ilmenty semmonen vika, kun laitoin vetoakselit paikoilleen että ilmeisesti tasauspyörästö jumittaa melko lahjakkaasti kun autoa ei saa liikkeelle edes työntämällä, vaikka vaihe olis vapaalla.. onko niissä ruukannu olla jotain selvää vikaa? Kaks vuotta sitte ostin tuon projektin ja se oli aikalailla kokonaan purettu osiks koko auto ja tasauspyörästön koppa oli silloin jo purettu kans irti, silloin jo mietein, että onkohan ollu jotain vikaa siinä, mutta mielestäni se pyöri ihan hyvin ja pyöri siihen asti ku laitto molemmat vetarit paikoilleen, vaikuttais siltä, ettei anna pyöriä toisen renkaan vapaana kun toinen puoli ylhäällä...
anzsa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Sain vian paikallistettua, tasauspyörästön koppaa kun löysäsi rupesi myös tasauspyörästö toimimaan. Olin kasannut kotelon pelkällä liimalla, mutta voiko olla pelkästä tiivisteen vahvuudesta kiinni, että se jumittuu kun kopan kiristää kunnolla.. vähä ainakin ihteä epäilyttää, koska netissä on ollut juttua, että pystyy kasaamaan myös pelkällä liimalla, mutta mikä siinä vois olla vialla, onko kenelläkään ollu vastaavaa?
MikkoViitala Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Liikkuuko se lainkaan? Koppa kierossa?
minorv8 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Tarkoitatko kopan ja ,laatikon välisiä tiivisteitä ? Vai sivuposkien tiivisteitä ? Kopan ja laatikon väliset tiivisteen ei pitäisi vaikuttaa millään lailla, poskien tiivisteet vaikuttaa laakerien preloadiin. Riippuu tietenkin tiivisteiden paksuudesta mutta en usko että niitä saa vedettyä niin tiukkaan että sen takia jumittaisi. En ole kyllä koskaan kokeillut. Semmoinen tuli kyllä mieleen että ei kai sulla ole poskien pultit liian pitkät ? Jos ne on kovin pitkät niin etenkin lautaspyörän puolella vois ottaa lautaspyörään kiinni ja lukita sen.
anzsa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Tarkoitin juurikin kopan ja laatikon välisiä tiivisteitä. Vaikka jätän sivukopat kokonaan pois ja kiristän sitten päälykopan niin sama vika ilmenee, jotain hämärää siinä on ku keksis vain, että mitä.. tällöin vika ei voi olla myöskään liian pitkissä pulteissa.. kokeilin veistellä 0.7mm tiivistepaperista tiivisteet ja tilanne parani hiukan mutta vieläkin huomaa, että kun aikansa pyörittelee niin jossain kohti vähäsen ahistaa. Ja molemmat laipat siis pyörii, mutta tasauspyörästö lakkaa toimimasta eli toista pyöritettäessa toinen pyörii toiseen suntaan ja kun yrittää pitää sitä paikoillaan niin se vänkää niin paljo vastaan että lähtee väkistenki pyöriin mukana ja sittenkö pyörittelee sitä irtaallaan ollessa toimii tosi hyvin.. jotenki se koppa painaa sitä tasauspyörästöä siten, että jumiutuu kiristettäessä, mystinen vika kaikenkaikkiaan..
anzsa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Täsä vielä tutkailin ja huomasin, että kun pyörästön laittaa vaihdelaatikon kylkeen niin lautaspyörän puoli näyttäis siltä, että se ottais vaihdelaatikon rattaaseen liian aikaisin kiinni ja laakeri ei mene täysin siihen kouruun vaan siihen jää ehkä reilu millin rako, pitäiskö sen loksahtaa siihen ihan nätisti? Tuosahan vois olla syy, mutta mistä lie johtuu..
TOX Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Tuli vaan mieleen, että onko tasauspyörästö varmasti siitä vaihdelaatikosta jos kerta on ollut irrallaan? Tuola ainakin oli hyvä video aiheesta:
Mini1380 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Onko perävälityksen rattaat varmasti keskenään parit? Ettei olisi sekoitettu kahden eri välityksen rattaita.
MiniKö Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Tarkista,lautaspyörästä pitäis löytyä hammasluku.
anzsa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Hammasluvut on 18 ja 62, kävi kyllä mielessä kun oli jo ostaessa tosiaan purettu, että onko edes tästä tämä tasauspyörä, täytyy tutustua räjäytyskuviin, että mitkä hammasluvut pitäis olla
anzsa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Näyttäis passaavan nuo hammasluvutki, mikähän perhana siinä vois olla... ja nyt vielä kokeilin niin ei tosiaan pyöri lautaspyörä ollenkaan kun kiristää tiukalle eli pikkupyörät vain..
MikaJ Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 62hampaista pyörää on muutamaa erilaista, jos se ei oo tarkoitettu 18hampaiselle pikkupyörälle niin se varmaankin helposti menee jumiin.
Kimi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2016 Sulla on mahdollisesti 15/62 kuuluva 62 hamppinen siinä. Tarkista onko siinä stanssattu 62/15 tai 2G101. Löytyy rattaan kyljestä. Mahdollisestijoudut irrottamaan pari pulttia jos merkintä lukkolevyn alla.
minorv8 Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2016 Haiskahtaa pahasti sille että rattaat ei ole parit.
anzsa Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2016 Sieltähän se vika viimein löyty, lautaspyörässä merkintä 940, eli välityssuhde 3.647, jolloin pikkurattaan hammasluku pitäis olla 17 eikä 18.. kyllä on viimenen projekti, jonka aloitan toisen purkamana.. noh ei auta kuin ruveta metsästämään sopivaa tasauspyörästöä, oisko kellään sopivaa tarjolla? Tarvisin siis 22A411 lautaspyörän tai 22A399 pikkupyörän
anzsa Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2016 Osat löyty, minituttavalta löyty irrallinen laatikko, josa sattu oleen oikeat hilppeet.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään