MiniMk1 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2016 Houkuttelin vaimon ostamaan tuollaisen vanhan kilpa-auton. (ei ollut vaikeaa) :D Kyseessä siis nettiautossakin myynnissä ollut perä/laatikkovikainen mini. Käytiin hakemassa laite sunnuntaina, ja purkaminen alkoi luonnollisesti samana iltana. Tiistaina nostettiin kone pois ja eilen sain koneen ja laatikon erotettua. Perässä oli ristiakseli ehjä, mutta vaihteiston puolelle kurkattuani totesin siellä olevan pohjalla kuula poikineen.. Pääakselin 2 rivisen laakerin ulkokooli oli hajonnut ja päästänyt kuulat liikenteeseen.. Muutama oli päätynyt perän puolelle ja mennyt lautaspyörän ohi, kunnes tilat oli tulleet ahtaaksi ja ainoa vaihtoehto oli raitis ulkoilma.. :-\ Olin jotenkin siinä uskossa, että tässä olisi a+ laatikko, mutta tänään käytin osat pesukoneessa ja löysin laatikon kyljestä valunumeron 22G1832, joka taas viittaa ns tavalliseen a laatikkoon. Päivitin jo ostoilmoituksen, kun huomasin erheeni.. Suunnitelmana on tietysti saada auto kesäksi ajoon. (vaimon suunnitelma) Konehuoneen ja etukelkan ajattelin maalata samalla kun kone on poissa. Koneen maalasin tänään. Kojetaulu pitää askarrella, koska sinne on tehty lattaraudasta kehikko, joka on ollut verhoiltu alumiinilla. Sähköt vaatii kanssa vähän huomiota.. Tässä on turvakaaret ja ne saa jäädä. Muistuttavat sitten kilpailuhistoriasta.. Trafin tietojen mukaan auto oli viimeksi katsastettu vuonna -99..
MikkoViitala Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2016 Sehän on ryhdikkään näköinen.
minorv8 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2016 Taustalla taitaa häämöttää vanha Rekord ?
koirankoppi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2016 Sulla on tehty tommonen kilpurimainen "brutaali" leikkaus keulaan. Kelpaa siinä moottoria nostella :)
MiniMk1 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2016 Taustalla taitaa häämöttää vanha Rekord ? Juu vuodelta -66. Viimeisin valmistunut projekti. Ja sen vieressä vuoroaan odottaa B Manta.. :)
MiniMk1 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2016 Sulla on tehty tommonen kilpurimainen "brutaali" leikkaus keulaan. Kelpaa siinä moottoria nostella :) Juu, oli koneen poistaminen melko helppoa.. Sainkohan mä nyt turhan ruusuisen kuvan Minin koneen irroituksesta? :D
MiniMk1 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2016 Työpaikan pesukone ja hiekkapuhalluskoppi ovat olleet kovassa käytössä. Purin vetopyörästöstä toisen laakerin, että sain vaurioituneen rattaan irti..Pähkäilin tässä, että parasta olisi, jos löytäisi jostain koko paketin (loota + perä) 3,4 välityksellä, niin säästyisi paljon vaivaa. Vaikuttaa siltä, että vaihteiston kuoretkin on saaneet kipeää.. Toki voisin opettelun takia purkaa vaihteiston. :) Konehuoneen puolelta vähän siivoilin johtoja, ja seuraavaksi vois maalata etukelkan.
MiniMk1 Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2016 Kyllä tämäkin on edennyt, olen vaan laiska päivittämään tänne mitään.. Sopiva vaihteisto/perä löytyi Kokkolasta. Haettiin se samalla kun käytiin vaimon vanhempien luona.. Tosin laatikko on Mailerista, mikä taas aiheutti uusia osapuutteita.. Nyt on kuitenkin kaikki tarvittava haalittu, ja ruvettiin niputtamaan konetta. Kone sai uudet tulpat, tulpanjohdot, vesipumpun, puolan yms. Huomasin että tankissa oli kunnon vuosikertabensaa. Pitää siis sekin irroittaa ja putsata. Samalla taidan putsata kaasarin ja puhaltaa linjat puhtaaksi. Seuraavaksi pitäisi maalata konehuone, niin saa laskea paketin taas paikoilleen. Laitetaas taas kuvia. P.S Miten tänne saa sellaiset pikkukuvat laitettua?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään