Guest Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2016 Auto Mini One R56 1,4 vm.2007 (jakopää uusittu jokin aika sitten). Auto sammuu helposti risteykseen. Joskus matalilla kierroksilla vetää huonosti. Moottorin keltainen (häiriö?)valo palaa joskus. Nämä oireet ovat satunnaisia, pääsääntöisesti pelaa nätisti. Testeri näyttää vikakoodeja: 2A56 Happianturi, lämmitysteho katalysaattorin jälkeen rivi 1 - katkonainen 2771 Palaminen sylinteri No 1 - katkonainen 2845 VANOS-pakonokka-akseli, tiukka tai juuttunut - katkonainen Kuka tietää mitä tässä tapahtuu, liittyvätkö nämä viat esim. toisiinsa? Kuka Minit täällä Etelä-Pohjanmaalla korjaa Vaasan Käyttöauton lisäksi?
ark28 Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2016 Moi, Ensimmäinen koodi siis viittaa katalysaattorin jälkeiseen lambda-anturiin ja jälkimmäinen taas VANOS-solenoidin jumittamiseen (kts. https://www.mcff.net/forum/topic/6822-vikakoodi-287d/) Tuo keskimmäinen koodi lienee vaan seurausta tuosta sammumisesta. Omassa R56:ssa sain talvella kerran koodin tuosta VANOS-ongelmasta -- en ole sille (vielä) tehnyt mitään, kun ei ole uusiutunut... Etummaisen lambdan ja lämpötila-anturin olen joutunut vaihtamaan. Lambdan vaihto on suht helppo homma tehdä. VANOS-solenoidin vaihtokaan ei näyttänyt googlettamalla mahdottomalta projektilta.
Igor Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2016 Ensimmäinen vikakoodi vaatinee katalysaattorin jälkeisen lambda-anturin vaihdon; anturin lämmitin on (menossa) rikki. Pikkusen ihmetyttää että vika on katkonainen, luulis vastuksen hajoavan kerrasta kokonaan, mutta toisaalta tota lämmitystä käytetään vain autoa startatessa... Keskimmäinen koodi kertoo että kone käy välillä kolmella pytyllä. Katalysaattori ei tuosta tykkää, parempi selvittää mahd. nopeasti mistä johtuu. Sammuminen ja huono käynti varmaan johtuu tuosta vajaalla käymisestä + VANOS-ongelmasta.
Guest Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2016 Kiitos tiedoista! Äskettäin öljyn- ja öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä laitoin STP:n Motors flush:n pesemään moottorin sisuskalut. Suhteellisen puhtaat ja vähän ajetut öljyt tulivat pesuaineen jälkeen ulos mustana vettä muistuttavana nesteenä. Ei välttämättä liity ongelmiin, mutta vikakoodien oton yhteydessä mekaanikko kehotti kokeilemaan pesuainetta. Tämän jälkeen autolla on ajettu nyt viikko eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
Igor Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2016 Mä olen noita pesuja tehnyt muutamaan autoon, viimeksi tähän omaan MINIin, ja aina sieltä on pikimustaa tullut ulos, vaikka öljyt näytti suht kirkkaalta ennen aineen laittoa. Jotkut suosittelevat vaihtamaan öljyt vielä uudestaan 200-300km tuon flushin jälkee jotta tulee loputkin paskat pois. En ole VANOSin toimintaan perehtynyt, mutta jos se toimii öljynpaineella, niin saattaahan toi pesu siihen auttaa. Ja jos käyntihäiriö vastaavasti johtuu VANOSin jumittamisesta, niin sitten ehkä siihenkin. :) Mutta lambda-anturi sillä tuskin korjaantuu... toi kyseinen lambda-vika ei tosin vaikuta auton käyntiin tai kulkuun mitenkään.
husse Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2016 Meitsi kans flushas mosan eilen ennen suodattimen ja öjyjen vaihtoa ja samoin kuin Igor kertoi niin tikussa näytti kirkkaalta vanhat oilit mutta tuon pesun jälkeen tuli niin pirusteen mustaa tavaraa ulos ::)
Sava Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2016 Omassa Mini Cooper R56 vm 2007 oli välillä mm. epätasaista tyhjäkäyntiä ja huollossa annettiin vikaraporttituloste jossa luki: "nokka-akselin ajoituksen säätö (B1), imupuoli viallinen". Merkkihuollossa vaihdettiin Vanos-solenoidi (osan hinta 147e) ja auto käy taas normaalisti eikä keltainen moottorivalo ole vilkutellut enää vaihdon jälkeen. Mini1380 1
husse Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2016 Nyt tuli aika tilata uusi Lambda ennen kattia, onko tyypeillä kokemuksia tällaisesta putiikkenista http://www.autonosat24.fi/mini/mini-r56/22485/10148-13514-lambda-anturi
MikaJ Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2016 Kymmeniä tilauksia tullut tehtyä tuolta ja sen liikkeen muilta sivustoilta. Autodoc.fi on sama paikka ja ilmaiset postikulut. Topautoosat on kanssa samaa puulakia, kannattaa katsoa mistä saa parhaimmat alennukset kunakin päivänä. Vähän väliä on 10% alea ja ilmaista postikulua. Mitään muutahan ei sitten ostaa kannata kuin Bosch tai NGK/NTK husse 1
Cooperhead Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Omassa Mini Cooper R56 vm 2007 oli välillä mm. epätasaista tyhjäkäyntiä ja huollossa annettiin vikaraporttituloste jossa luki: "nokka-akselin ajoituksen säätö (B1), imupuoli viallinen". Merkkihuollossa vaihdettiin Vanos-solenoidi (osan hinta 147e) ja auto käy taas normaalisti eikä keltainen moottorivalo ole vilkutellut enää vaihdon jälkeen.Meillä tekee tuota samaa - tai oireet suunnilleen samat (tyhjäkäynti välillä matala, muuten ok) ja Torque antaa vikakoodin P0012/Camshaft position-timing over retarded. Aikoinaan mulla Volvo (jossa puhuttiin VVT-solenoidista) keljuili samalla tavalla ja nytkin arvelin ongelman olevan samassa lähteessä eli tuossa solenoidissa. Vai lienenkö pahasti kebabilla? Onko kukaan tilaillut noita solenoideja? Autodoc ja autoihinvaraosat mainittu...
husse Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2016 Viime keskiviikkona tilasin Boschin lambdan ja eilen UPS:n kaveri kuljetti sen kotiovelle. Todella positiivinen kuva jäi Autodocista :)
Cooperhead Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2016 Jep. Mullakin tuli Autodocilta Miniin tulpat,ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin. Tulivat vikkelästi kyllä! Noita Vanos-solenoideja ei tuolta tunnu löytyvän mutta tämmöinen putiikki myy Suomessa: http://bemariosat.fi/index.php?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=11368610388&submit_search=Etsi Sava 1
Cooperhead Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2016 No niin. Nyt tuli sitten vuorostaan koodit... Lisäksi auto tuntuu nykivän vähän. P2626 P2414 Eli onkohan nyt happitunnistin mennyt tai mahdollinen kontaktivika?
Sami_R Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2016 Auto Cooper D -11 N47 koneella. Pukkaa vikakoodia 4A44, 4A34 ja AB94 ja auto sammuu "lennosta". Bochin testeri. Veikkauksia??
ark28 Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2016 Auto Cooper D -11 N47 koneella. Pukkaa vikakoodia 4A44, 4A34 ja AB94 ja auto sammuu "lennosta". Bochin testeri. Veikkauksia?? Eipä ole suoraan muuts ehdotusta, kuin että olisi hyvä katsoa noi vikakoodit BMW/Mini:n omalla vikadiagnostiikkasoftalla (INPA, ISTA D). Kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163302
Sami_R Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2016 Eipä ole suoraan muuts ehdotusta, kuin että olisi hyvä katsoa noi vikakoodit BMW/Mini:n omalla vikadiagnostiikkasoftalla (INPA, ISTA D). Kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163302 Auto nyt merkkihuollossa ihmeteltävänä. Katotaan mitä jöytyy.
Sami_R Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2016 Auto Cooper D -11 N47 koneella. Pukkaa vikakoodia 4A44, 4A34 ja AB94 ja auto sammuu "lennosta". Bochin testeri. Veikkauksia?? Hieman päivitystä asiaan. Suuttimille menevä johtosarja oli hankautunut ja meni oikosulkuun. Uusi johtosarja tilattu. Toivottavasti korjaantuu sillä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään