maza Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2009 Uusi foorumilainen liittyy joukkoon ja heti kysymyksillä, joiden kanssa olen ihan pihalla: Minulla on ollut vaikeuksia saada 1980 Mini 1000 pakakaasurajoihin katsastusta varten. Tutkiskelin autoa hiukan tarkemmin ja huomasin, että autossa onkin 998cc lohko noin vuosimallia 1972 ja lisäksi 1275:n kansi ja peltipakosarja ja tietenkin sitten erillinen imusarja. Kaasari on SU HS4 waxstatilla. En juuri arvosta peltipakosarjan ja paksun yksipönttöisen pakoputken röhinää. Haluaisin autosta hiljaisemman ja kaasarista helpommin säädettävän ja säätönsä pitävän. Ajattelin palata äänten vuoksi vakio-pakoputkeen. Pitäisikö pako- ja imusarjat ottaa 998cc:n mitoilla vai 1275:n mitoilla, kun tuo paketti on niiden yhdistelmä (vai käykö molempiin samat)? Mikä olisi fiksuin kaasari pakokaasupäästöjen säätämisen kannalta? HIF38? Vain onko tuo HS4 ihan ok, jos vaan sisuskalut on kuunnossa ja mahdolliset vuodot tukittu? Ja sitten vielä kaasarin sisuskaluista: Millainen neula siihen pitäisi valita (998:n vai 1275:n mukaan vai jotain ihan muuta)? -Maza
koirankoppi Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2009 Etsit ja vaihdat kaikki vakio 1000:sen osat kansi,kaasari,imu/pakosarja mahd nokka-akseli ym. Eipä niitä 78 uudempia mitattavia kaasarikoneita saa "viripalikoilla" helpolla päästörajoihin. Helpoin tie kun löydät jonkun joka vaihtaa koko paketin päikseen 1000:sen vakio pakettiin. Jos et röhinöistäkään piittaa ;)
maza Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2009 Lohkoon on jyrsitty 1275 kanen venttiileille lovet, joten kannen vaihto vakioon lienee pois laskuista. Täytyy ehkä harkita koko paketin vaihtoa tai hyväksyä se, että päästötodistuksen saamiseen joutuu tekemään kerran vuodessa vähän reilummin säätötyötä Noita röhinöitä haluaisin kuitenkin vähemmäksi ja sain 'ilmaiseksi' sekä 998:n että 1275:n vakiokaasarit (HS4) ja -pako/imusarjat. Kummatkohan tuohon kannattaisi iskeä kiinni? Jan sen perään sitten vakioäänenvaimennin. En siis ole hakemassa isoja tehoja enkä edes entisöintiä, vaan käyttöautoa satunnaiseen tarpeeseen. -Maza
tailke Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2009 Tonnisen tavarat paikoilleen eihän 1275-kansi koneen tilavuutta lisää.
koirankoppi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2009 Jos suhteellisen "harmitonta" ::), käyttöminiä tavoittelet, niin kyllä ainoa vaihtoehto on hommata se koko vakio 1000:sen moottori tai sitten ihan vakio 1300:nen(sitten tarvitset levyjarrut eteen). Tuollaiset "sekasikiö" virittelyminit eivät muutu harmittomiksi pelkillä kaasarin/pakoputkistojen vaihdolla,Päinvastoin 8-)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään