Dr.Jones Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2016 Hei kaikki foorumilaiset, Ajattelinpa täältä kysellä lisätietoa ja vinkkejä oman R53:n "vikoihin" ja muihin mieltä askarruttaviin asioihin liittyen. Autoa on piristetty maltillisesti ja asennettu ahtimeen pienempi hihnapyörä, K&N vakiopaikan suodatin, Milltekin cat-back putkisto (lähinnä ulkonäköä ja äänimaailmaa piristämään) ja tehty tietenkin ohjelman päivitys. Kilometrejä on mittarissa kohta 120tkm. Kytkimen kunnosta en osaa varmuudella sanoa mitään, mutta ajoittain tuntuu siltä ettei vaihteita saa kunnolla sisään. Myös tuo foorumeilta lukemani ilmeisesti kaksoismassavauhtipyörän "rallatus" on todella hyvin esillä kun nostaa kytkimen nopeasti ylös, oikein hitaasti vapauttamalla rallatus ei aina "aktivoidu". Vauhtipyörä siis minun oletus tuosta rallatusäänestä. Toiseksi kun nostaa kevyesti kierroksia (~2000rpm) vaihde vapaalla niin jossain päin konehuonetta on selvästi kuultavissa myös mekaaninen "rallatus", vaikea sanoa onko identtinen ääni tuon tyhjäkäyntirallatuksen kanssa. Viime kevään huollossa tuli myös maininta että joku stefa tuolla laatikko-osastolla hieman vuotaa. Näistä syistä olen alkanut vakavissani harkitsemaan uuden kytkimen vaihtoa. Kannattaako vaihtaa pelkkä kytkinlevy+painelaakerit vai myös vauhtipyörä? (rallatus ainakin on vähintääkin ärsyttävä asia) Mitä järkeviä vaihtoehtoja teidän mielestä on olemassa (vakio, muita valmistajia)? Onko esim. JCW-mallissa sama kytkinsetti kuin näissä? Onko näillä kilometreillä syytä ottaa huomioon jo jotain muita asioita huollon yhteydessä? Toivottavasti herätti ajatuksia ja toivoisinkin että kommentoisitte vapaasti aiheeseen liittyen. Erittäin tervetulleita varsinkin kokemusperusteiset kommentit.
Igor Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2016 Jos se kaksoismassavauhtipyörä siellä rallattaa, niin eiköhän se sitten olisi syytä samalla vaihtaa. Tuskin se ainakaan itsestään korjaantuu ;) Valeon kytkinpakettia näihin on paljon laitettu, ja siinä tulee kiinteä vauhtipyörä mukana, joten kaksoismassan ongelmista pääsee kertaheitolla eroon. JCW:ssä on sama kytkin kuin normi Cooper S:ssä. Myös meikäläisen kärryssä vuotaa toi vaihdelaatikon puoleinen kampuran stefa, lähes kaikki muut tiivisteet onkin jo kertaalleen vaihdettu... olen tässä "innolla" odotellut kytkimen pettämistä jotta pääsee vaihtamaan senkin. :p
Khato Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2016 Minulla huutaa tuplamassa vauhtipyörä ja nyt jo pahasti. Pitää alkaa katsella vaihtohintoja ja valeon pakettia... Eli jos löydät paketin halvalla jostain, niin infoa tänne kiitos!
Dr.Jones Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2016 Jos se kaksoismassavauhtipyörä siellä rallattaa, niin eiköhän se sitten olisi syytä samalla vaihtaa. Tuskin se ainakaan itsestään korjaantuu ;) Valeon kytkinpakettia näihin on paljon laitettu, ja siinä tulee kiinteä vauhtipyörä mukana, joten kaksoismassan ongelmista pääsee kertaheitolla eroon. Niinhän se taitaa olla, lähinnä sitä ajoin takaa että onko enemmänkin ominaisuus kuin vika tuo rallatus, mutta onhan tietty joka osalla jonkinlainen elinikä ja ei tuota rallatusta kestä kuunnella. Koko paketti vain vaihtoon niin saa sen jälkeen huoletta kruisailla (ainakin kytkimen puolesta). Löytyisikö täältä porukkaa joka tuon Valeon paketin on vaihtanut? Käyttökokemuksia ja vinkkejä mistä on hankinnut? Nopeasti katsoin että Brittien Ebaysta näitä löytyy hintahaarukalla 300-400£, miksi kuulostaa vain jotenkin halvalta koko paketti vauhtipyörineen. :/ Minulla huutaa tuplamassa vauhtipyörä ja nyt jo pahasti. Pitää alkaa katsella vaihtohintoja ja valeon pakettia... Eli jos löydät paketin halvalla jostain, niin infoa tänne kiitos! Ilman muuta infoan jos/kun löydän parhaan tavan hankkia osat.
Khato Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2016 Tässä halvin mitä itse olen löytänyt. http://autospare.eu/fi/autoparts/marka/1231/model/4768/auto/18307/cat/10151#prettyPhoto (Huom. toimitusajat! 60-120 päivää tuolla hinnalla ja yli 600€ 30 päivää) https://www.oscaro.com/kit-d-embrayage-volant-moteur-valeo-835024-2453621-10025-p Kytkinpaketti VALEO 835024 Tuotetiedot:Vuosimalliin: 01/2006;Halkaisija 1 (mm): 220;Versio: CPOS;Halkaisija 2 (mm): 220;Hammasluku: 14;Napaprofiili: 22 x 25;kierr. asti: Vauhtipyörällä; 378.85 Euroa Amazonista UK http://www.amazon.co.uk/VALEO-SERVICE-835024-Clutch-Kit/dp/B0068O40J4 390€
Igor Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2016 Nyt alkoi sitten IMM-reissun päätteeksi kytkimen painelaakeri ääntämään siihen malliin että pääsee vaihtamaan sitä kampuran stefaa... johan siitä edellisestä rempasta ehtikin kulua melkein 4000km. ;D Kevyehköllä googleamisella selvis että Valeon kytkimen pitäs kestää hienosti tämmöset alle 300hv tehot, ja tuntumakin pitäs olla vakiota parempi. Mod MINI -kanavan tyypillä on semmonen omassa ratalelussaan, jossa on reilut 240 kaakkia pyöriltä mitattuna, eli jotain 270-280 konetehoa: https://www.youtube.com/watch?v=wtCK0EcoYDQ&feature=youtu.be&t=122 Eli semmonen pitää metsästää jostain...
Igor Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2016 Mister-autossa 444€ ja näkyy olevan tänään 8% ale kaikesta... TuplaPete 1
Khato Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2016 Ebay.uk sai koko valeon paketin 340€ kotiinkuljetettuna (240£ + 24£ kuljetus). http://www.ebay.co.uk/itm/152111772253
Skyhawk Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2021 Nostan aihetta, vaikka vanha onkin. Onko kukaan laittanut noita Amerikan malleja? Esim. https://www.ebay.com/itm/133669190836?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649&shqty=1&isGTR=1&autorefresh=true#shId
Igor Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2021 Eipä ole tullut ennen tuollaista vastaan. Ei se ainakaan hinnalla ole pilattu. Tosin päälle tulee tullit jos jenkeistä tilaa. Mulla on edelleen toi 2016 asennettu Valeon setti kovassa käytössä. Reilut 50tkm takana, ja tuntuu kestävän 265hv tehoja. Pikkuisen napakampaa tuntumaa kyllä kaipaisin, varsinkin radalla.
Jusa Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2023 Missä kannattaisi teettää kytkinremppa Mini r53 pääkaupunkiseudulla? Ja mitä se mahtaa tänä päivänä maksaa?
karvalakki Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2023 Kyselin hintoja vuosi sitten ja yleisesti tarjoukset pyöri noin 1000€ paikkeilla
next Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 1250€ hinta tällä hetkellä oli mulle tarjottuna. Hommasin osat itse ja täytyy tehdä kunhan vaan lämpiää niin että tarkenee ulkona sen ajan aamusta iltaan viettää. Ei millään olisi vaan jaksanut enää tällä iällä mutta sama uusia sitten samalla puslat keulaan ja alusta. Osiin menee sitten jo 500€ luokkaa kun otat stefat jne.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään