Sjannis Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2009 Moron! Onko jollain kokemuksia noista kiinteistä 1,5 asteen camber palikoista eteen ja taakse? Ajattelin laittaa samalla kun takapään tukivarren akselit kuitenkin menee vaihtoon. Onko niissä jotain kikkakakkosia jotka pitää ottaa huomioon ja tarviiko samalla laittaa erikoiset reaktiotangot yms...?
Minimaalinen Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Etutukivarret vähentää camberia 1.5 astetta, ei siis mitään takeita siitä paljonko se on oikeasti. Sama juttu takapalikoissa. Jos aiot pitää casterin samana, tarvitset säädettävät reaktiotangot. Vai onko noita tukivarsia sellaisia joissa on reaktiotangon paikka samalla kohdalla kuin alkuperäisissä?
claymad Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Muistaakseni noi tarttee myös pidemmät raidetangon päät... korjatkaa jos olen väärässä.
Sjannis Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Jos laittais vain nuo takapään camber palikat, ellei siitä nyt sitten tule ongelmia kun edessä ei ole...
pensseli69 Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Itte kävin just pyöränkulmat säätämässä ja nuo 1.5 asteiset tukivarret ei ihan riittänyt, melkin kohdallaan on kulmat. itsellä meni ainakin vakio raidetangonpäillä. muita muutoksia alustassa on säädettävät reaktiotangot,gaz lyhyet iskarit,takapäänsäätöpalikat ja vanteina 13"/7".
tailke Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Junior memberin täytyy taas kysellä lisäselvitystä: 1. ja nuo 1.5 asteiset tukivarret ei ihan riittänyt, melkin kohdallaan on kulmat siis mihin ei riittänyt ja mitä kulmat nyt sitten on? 2. itsellä meni ainakin vakio raidetangonpäillä kuinka paljon raidetangon kierrettä jäi raidepään sisäkierteeseen?Luulisin, että ei niitä pitkiä raidepäitä turhaan kaupata pitkien alatukivarsien kanssa.
pensseli69 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2009 Itse en mikään pro näissä asioissa ole mutta siis etu alatukivarret vaihdoin 1.5 astetta pitempiin eli muuttuuko nyt sitte camber kulma sillä, pyörä olisi kuitenkin pitänyt yläpuolelta olla hiukan enemmän koriin päin. en mitannut paljonko raidetangoissa on kierrettä sisällä mutta toista piti ruuvata sisälle päin joten tavaraa siellä on enemmän kuin ennen. Ja joku joka näistä tosissaan tietää, voi selventää:)
MikaJ Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Noilla pidemmillä alatukivarsilla muuttuu camber, caster ja auraus. Vakiopalikoilla casteria ei saa muutettua, mikäli sen haluaa takaisin orginaaliksi niin vaatii säädettävät reaktiotangot. Väänsit randetankojen päitä sisäänpäin noitta tukivarsien asennuksen jälkeen? Sulla on sitten roimasti haritusta tai ennestään oli järjetön auraus. Suosittelen noiden kanssa pidempiä raidetangonpäitä, ei maksa juuri mitään ja tulee sitten samalla vaihdettua uusiin.
minorv8 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Ootko sä säädättänyt noita etupään kulmia vai luottanut pelkästään silmään ? Jos ne on mitattu niin mitä ne arvot nyt ovat ?
pensseli69 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 On ne ihan mitattu, voisin ettiä lapun ja ilmotella lukemia. Jotkut arvot hiukan ihmetytti mutta luulisi koneella olevan oikeat arvot.
claymad Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 http://www.ime.org.uk/ime/s/suspension.html tuolla on jonkin verran juttua noista pyöräkulmista...
pensseli69 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Tässä kuva arvoista, kertokaa tietävät kuinka pahoin nuo kulmat on vinossa ;D Tarkoitus kyllä säädättää uudestaan mutta ajattelin käydä ennenkuin alkaa kaaria pellistä tekemään. http://kuvablogi.com/nayta/2295413/
MikaJ Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Tota, kyllähän noi on ihan perseellään :D Onkohan sulla etukelkka jostain mällipelistä. No tuon lapun perusteella tarttet säädettävät alatukivarret sekä reaktiotangot. Ilman noita säädettäviä uusia palikoita, ei voi säätää mitään muuta kuin aurausta, ja se on kohdallaan.
minorv8 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2009 Aika erikoiset tukivarret sulla on jos oikealla on ollut alussa -0,47 camberia ja pitkillä tukivarsilla menee positiivisen puolelle. Muutos pitäis olla just päinvastaiseen suuntaan :)
pensseli69 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2009 Vaikuttaako se että laskin auton ihan tonttiin noilla osilla? ennen se oli melko korkea. tässä kuva uusista j avanhoista osista http://kuvablogi.com/nayta/2295415/ .kertokaa ihmeessä mitä pitäisi tehdä :D
claymad Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2009 Vaikuttaako se että laskin auton ihan tonttiin noilla osilla? ennen se oli melko korkea. Niin siit vaikuttaahan toi laskeminen camberiin ym muihin kulmiin. Tossa kuvassa näkyy ainakin miten toi auton tiputtaminen vaikuttaa kulmiin (camber, auraukset...) tossa noi hilot on ihan pohjassa ja ennen tiputusta noi kulmat oli vähän ees sinne päin, nyt ei lähelläkään.
pensseli69 Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2009 Osaako joku sanoa paljonko esim. 1asteen heitto on suurinpiirtein senteissä, eli jos camperi muuttuu asteen paljonko kaaren ja renkaan väli kasvaa/vähenee? Tosiaan kaaria pitäisi alkaa väsäämään ja ois ikävää jos kulmat kohdalleen säädettynä muuttuu sen verran että renkaan ja kaaren väli on persiillään. Auto on tallissa paloina joten melko vaikeeta saada pyöränkulmia säädettyä tällä hetkellä :-/
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään