Jump to content

O: Moottori


Recommended Posts

Kirjoitettu

Tallissa on kaarellinen kori ja 850cc kone, ajatuksena oli tehdä siittä Historic auto. Nyt kuitenkin suunnitelmat vähän muuttui ja

mietin pitäisikö laittaa suorilta vähän isompi mylly ja lähestyä asiaa rata/katu tyyppisesti.

 

Jos joltain löytyy nurkista hyvä koneen aiho, tarjoa yv:llä.

 

Mika / Ylöjärvi

Kirjoitettu

Hieno homma,mutta älä vaihda konetta,tee E-ikäryhmän 850 jos korisi on alle vm 65,850:llä Timo Mäkinenkin aloitti,siitä saa kyllä hyvän herkän pelin,moottoriltaankin kestävän,myös uudempi korisestakin 850 saa hyvän uudempiin ikäluokkiin,saa käyttää Webereitä ym,ym,Huom 850 ei lyö etupyörät liikaa tyhjää eikä mene liikaa aikaa ohjausliikkeiden korjaukseen.Katselin tuossa vanhoja tilastoja ja huomasin että 850 on eniten voitettu SM mestaruuksia.Hyviä rakenteluhetkiä.TV.KB

Kirjoitettu

Näinhän se on, asiassa on puolensa, 850:n ostin irtomoottorina, eli kunnosta ei ole vielä tietoa. Aikeissa on siis avata ja kunnostaa se jos siihen päädyn.

Mini on vuosimallia 69 ja historic haaveet vähän kaatuikin hydrolatic yms ongelmiin. No toisaalta ollaan mietitty harrasterallia, se ehkä sopii paremmin tälläiselle persaukiselle Miniskuukkeli kuskille 8)

 

Asiasta kukkaruukkuun, en oikeen löytäny selkeetä tietoa kuinka noi tanko/tunneli vaihteistot menee, eli voiko vaihtaa päikseen? Millanen homma on käytännössä?

Kirjoitettu

On aika yllättävää että Historickiin ei kelpaa kumijousitus niihin vuosimalleihin, jotka alunperin Hydrolla. Omalla aikakaudellaan niitä muuteltiin ihan vapaasti, ainakin rallipuolella, eikä kukaan niihin puuttunut. Papereita luetaan nyt tarkemmin.

Minä kysyin joskus myös MR tarkastajalta kelpaako Mini joka on alunperin Hydro, mutta todistettavasti muutettu jo 60 luvulla kumiksi MR:ään. Vastasi "ei kelpaa". Tiedän kuitenkin useita jotka on kelvanneet. Käytännöt vaihtelee miehestä riippuen.

Tanko/tunneli vaihteistot voi vaihtaa keskenään. Sisemmät vetonivelet on erilaiset ja vaihdekepin kiinnityksiä täytyy muuttaa.

Kirjoitettu

On aika yllättävää että Historickiin ei kelpaa kumijousitus niihin vuosimalleihin, jotka alunperin Hydrolla. Omalla aikakaudellaan niitä muuteltiin ihan vapaasti, ainakin rallipuolella, eikä kukaan niihin puuttunut. Papereita luetaan nyt tarkemmin.

Minä kysyin joskus myös MR tarkastajalta kelpaako Mini joka on alunperin Hydro, mutta todistettavasti muutettu jo 60 luvulla kumiksi MR:ään. Vastasi "ei kelpaa". Tiedän kuitenkin useita jotka on kelvanneet. Käytännöt vaihtelee miehestä riippuen.

Tanko/tunneli vaihteistot voi vaihtaa keskenään. Sisemmät vetonivelet on erilaiset ja vaihdekepin kiinnityksiä täytyy muuttaa.

 

 

Näin on, meinaan Historicin osalta, melko tarkkaa...No tosiaan toi harrasteralli saattaa olla pelastus jos pikataipaleelle halajaa...

Ehkä harrastesprint asfaltilla, jos minitonni tyyppisen rata-auton rakentaa!. O0

 

Ja kiitokset tanko/tunneli neuvoista tämä auttoi paljon....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...