Sjannis Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2009 Välillä tällaista: Takapään kun nostaa ylös ja renkaan takaa kun ottaa kiinni ja tekee sisään ulos liikettä, niin takatukivarren kiinnityskohdassa tuntuu pientä välystä. Onkohan tukivarren akseli tai laakerit kuluneet? Molemmilla puolilla sama homma...
pensseli69 Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2009 Lisätään tänne Tukivarsista kysymys. Minkälainen homma on Takatukivarsiin asentaa säätöpalikat että saa pyöränkulmia muuttaa?
koirankoppi Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2009 Akseli/laakerit kuluneet. Korjaussarjassa kaikki tarpeellinen ja vielä suht. edullisesti. Uusi pronssihela vaatii kalvamisen kalvaimella, joka ottaa ohjauksen neulalaakerista.
Sjannis Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2009 Uusi pronssihela vaatii kalvamisen kalvaimella, joka ottaa ohjauksen neulalaakerista. Siis mitä tuo käytännössä tarkoittaa, tarviiko erikoistyökaluja ja miten tapahtuu vaihe vaiheelta? Luulin, että on samanlaiset sisuskalut suunnilleen kuin etuylätukivarressa... :-?
Sjannis Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2009 Ei tarvitsekaan vastata edelliseen. Sain jo selvää mitä pitää tehdä. :) Toivottavasti ei ole kulunut liikaa ettei tarvii ostaa kokonaan uusia tukivarsia... Saakohan tukivarret irti ilman iskarien irrotusta yläpäästänsä, ettei tarviis taas ottaa tankkia poies?
Sjannis Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Mitenkähän vanhan pronssihelan ja laakerin saa pois? :-?
Minimaalinen Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2009 Laakeri lähtee lyömällä pitkällä tapilla toiselta puolelta. Voi olla hieman hankalaa kun reunaa ei ole paljon. Pronssihela on pituussuuntaan halki ja lähtee helposti kun lyöt sen tuolta kohdalta lyttyyn reunasta vaikka ruuvarilla. Kohta vaan ei meinaa löytyä helposti, joten kokeile lyödä joka kohtaan :D
Sjannis Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2009 Ennen kuin osia tilailen niin osaako joku sanoa, kuuluvatko takakelkassa olevat reijät joista tukivarren akseleitten sisemmät päät tulevat läpi olla aavistuksen isommat halkaisijaltaan kuin akselin paksuus vai pitäisikö olla "tiukka" sopivuus? Meinaan vaan että jos takakelkan reijät ovat kuluneet isommiksi niin hallelujaa... :(
koirankoppi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Akselin kierreosahan sieltä kelkan reijästä menee läpi, niinkuin pultti yleensä reijästä ja mutterilla kiristetään. Ei se koko akseli sieltä reijästä saa mahtua!
Sjannis Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Tarkoitinkin kierreosaa, kirjoitin huolimattomasti... :P Jos akselit tulisivat läpi kelkasta niin en varmaan tässä olisi enää kirjoittelemassa... :D Ajattelin vaan, että jos reikä on isompi kuin kierreosa niin onko akselilla mahdollisuus pieneen välykseen. Mutta kait akselin päätymutterien kiristys eliminoi tämän mahdollisuuden...
koirankoppi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2009 Joo mutterit kunnolla kiinni vaan ja "liukuprikat" molempiin päihin tukivartta vasten.
Sjannis Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2009 Tietääkö joku mihin tuon pronssihelan voi viedä kalvattavaksi Turun ja Raision seudulla kun itsellä ei ole hajuakaan? Pitääkö siis kasata tukivarsi valmiiksi ennen kalvausta eli laittaa neulalaakeri, muoviholkki ja pronssihela paikoilleen? Ja onko akselin ja pronssihelan välyksen oltava nihkeä vai helposti liikkuva? Pakko varmistella kaikki etukäteen ettei tarvitse loppujen lopuksi ostaa kuitenkin uutta tukivartta. ::)
koirankoppi Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2009 Tukivarsi pitää kasata valmiiksi. Idea on se, että se on yhdensuuntainen neulalaakerin kanssa ja liikkuu helposti, mutta välyksettömästi. Turun suunnalla paljon harrastajia joilla varmaan pelit ja vehkeet.
cabrio Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2009 Turun TD koneistamo. Hakadulla. On Mini harrastaja ja tietää varmasti mitä pitää tehdä, ota akseli mukaan.
Sjannis Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2009 Kiitoksia nopeista vastauksista! :) Täytyypä heti huomenna soitella tuonne ja kysellä hintaa...
Mini1380 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Tietääkö joku mihin tuon pronssihelan voi viedä kalvattavaksi Turun ja Raision seudulla kun itsellä ei ole hajuakaan?Pitääkö siis kasata tukivarsi valmiiksi ennen kalvausta eli laittaa neulalaakeri, muoviholkki ja pronssihela paikoilleen? Ja onko akselin ja pronssihelan välyksen oltava nihkeä vai helposti liikkuva? Pakko varmistella kaikki etukäteen ettei tarvitse loppujen lopuksi ostaa kuitenkin uutta tukivartta. ::) Mitä mitä ?? Eipä oo tuollasta Miniä pahemmin turun suunnalla näkynyt, ei liioin harrastekokoontumisissa taikka clubin paikallis kuukausimiiteissä. Ois mukava nähdä uusia autoja(miksei naamojakin) välillä noissa.
claymad Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Juu TD koneistamossa onnistuu hyvin. Ite kävin siellä kalvaamassa noi pronssihelat.
Sjannis Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Mitä mitä ?? Eipä oo tuollasta Miniä pahemmin turun suunnalla näkynyt, ei liioin harrastekokoontumisissa taikka clubin paikallis kuukausimiiteissä. Ois mukava nähdä uusia autoja(miksei naamojakin) välillä noissa. Täytyy sanoa että Mini on ollut "telakalla" suht tasaisin väliajoin keväästä asti kun sen Paradise Carsilta hain. Osasin odottaa, että jotain vikoja varmasti ilmenee, mutta aika paljon kaikkea löytyy vaikka juuri katsastettu auto oli kyseessä. Katsastus taitaa olla pikkupaikkakunnalla ehkä vapaampaa... en tiedä. Esimerkkinä juuri purkasin takajarrut niin molemmilta puolilta yksi jarrumäntä oli täysin ruostunut kiinni sylinteriin. Mutta voi olla, että katsastuksessa oli tasaiset takajarrut kun molemmilla puolilla oli yksi mäntä jumissa... siis tasaisen huonot. :D Näin ollen tämä ensimmäinen kesä Minin parissa meni tutustuessa siihen ja korjatessa vikoja. Täytyy ensi suvena katsella jos pääsisi Minillä tapahtumiin vaikka koko perheen voimalla. ::)
Mini1380 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Ikävän paljon kuullut huonoista kokemuksista Rekijoen suunnalta hommatuissa Mineissä :( .
koirankoppi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Voipi olla näillä "jobbareilla" omat tutut kats.miehet, jotka ei niin turhan tarkkoja ;)
karvanoppa85 Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2009 Moro Rupesin tossa vaihtamaan taakse jousituksen kuulatappia niin tuli sellainen kysymys eteen, että pitääkö siinä jousituksen kumijousi elementin luona olla pultti takakelkassa kiinni? Kun otin pois tuon tangon missä on kiinni tuo kumijousi elementti niin siinä ei ollut pulttia, mutta kuiteskin kierteet on siinä ja reikä siinä mihin kumijousi elementti vastaa. Aikas kivan näköinen paikka laittaa se pultti tonne... Kiitoksia etukäteen vastauksista jospa kaikki ymmärtää mitä hain takaa!
LeeHarvey Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2009 Ei kuulu pulttia. Kierre on jousipuristinta varten.
karvanoppa85 Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2009 Kiitoksia nopeasta vastauksesta!!!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään