Esaiah Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2016 Tere, Eli mulla on laakerit menossa ahtimesta ja olen yrittänyt löytää paikkaa Suomesta kuka tuon korjaisi. Turbotukku aluksi lupaili että korjaisivat mutta kun ahtimen sinne vein niin eivät varmaksi luvanneet korjauksen onnistuvan. Onkos jollakulla tietoa firmasta missä korjaus onnistuisi?
MattiH Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2016 Jyväskylässä homman teki hiomo Kantanen. Vaihtoivat kaikki laakerit yhtä lukuunottamatta. Oli kuulemma niin paska homma vaihtaa, ja laakeri oli heidän mukaansa täysin kunnossa. Olisi sekin onnistunut, mutta hintaa olis tullu reippaasti enemmän. Samalla poisti teflonit lavoista, kun oli lähtenyt irtoilemaan itsestään. Laakerit tilasin ite ebaysta. SKF:n laakerit tosin. Vaihto makso n ~200e. Tais olla vähän alle, en muista tarkkaan. Eli siellä varmaan tekee ihan mielellään. Soittelin itsekin silloin monta liikettä, ja edes turboihin erikoistuneet firmat ei suostunut tekee. Vissiin aika paskaa hommaa, kun kellekkään ei kelpaa.
holkki Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2016 Näyttäis olevan foorumilla vielä myynnissä "jargen" vanha ahdin,jossa vissiin uudet vesipumpun rattaat.....
Laza Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2016 Onko kenelläkään tiedossa pajaa (treen ympäristössä) joka tekisi tuon ahtimen huollon? Ei mitään vikaa ole, mutta 120tkm mittarissa ja vähän arveluttaa miten paljon öljyä tuolla ahtimella enää on säiliössään jne...
next Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2016 Mikä tahansa paja tekee. Mulla meni itsellä joku 6 tuntia koko hommaan ja mä olen noita paljon ropaillut. Tuli muutama takaisku jotka pakotti hakemaan välissä varaosia.... Hinta voi olla aika kova huollolla.
Laza Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2016 OK, kiitoksia tiedosta. Onko tuolle jotain suositushultoväliä (ahtimelle/sen öljylle) tiedossa?
Mini1380 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2016 100000km on monessa paikassa pidetty turvallisena vaihtovälinä.Tuolla kohtuu hyvät ohjeet hommaan:http://new.minimania.com/How_to_Change_the_Oil_in_a_R53_Mini_Cooper_Supercharger
next Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2016 Ja öljyä ei meinaa saada mistään helpolla ellei tiedä. Ainakin Hämeenlinna ja south West trade piti hyllyssä. Samaa öljyä menee jenkkimiehille hiukan isompia määriä... Suosittelen suosiolla ostamaan ainakin Ahtimen imupuolen tiivisteen, omassa oli kova koppura ja vuosi likaa siitä välistä imuilmaan. next 1
Khato Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2016 Jokuhan voisi pistää tähän sellaisen kivan pikku muistilistan asioista mitä pitää olla, jos ahdinta lähtee huollattamaan. Ja varsinkin paikat mistä näitä osia ja öljyjä saa. Itselläkin kohta 105k mittarissa, eli voisi vaihtaa ne öljyt.
Dille Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2016 130tkm mittarissa,pitäisikö huolestua? Urakallahan näitä kohta huollellaan...
Khato Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2016 No olishan se ihan kiva kysyä kantaseltakin saisko sieltä massa-alennusta foorumisteille, jos ympäri maata porukka tulee huollattamaan :D
Igor Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Jaa että korjaamon tuntityöstä alennusta? :D
Igor Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 130tkm mittarissa,pitäisikö huolestua? Urakallahan näitä kohta huollellaan... Tuntuu olevan vähän tuurista kiinni missä kohtaa ne ahtimen takapään rattaat porsii. Omassa oli siinä 156tkm kohdilla kohtuullisen hyvin öjyä jäljellä molemmissa päissä ahdinta, eikä öljyn mukana tullut rattaan palasia eikä muutakaan jätettä... Dille 1
Igor Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Jokuhan voisi pistää tähän sellaisen kivan pikku muistilistan asioista mitä pitää olla, jos ahdinta lähtee huollattamaan. Ja varsinkin paikat mistä näitä osia ja öljyjä saa. Itselläkin kohta 105k mittarissa, eli voisi vaihtaa ne öljyt. Öljyt löytää ebaystä, ja osat marmoritiskiltä tai KL-varaosista, jos ei viitti niitä ebaystä tai muualta maailmalta metsästää. Itse vaihdoin samalla vesipumpun, koska sen vaihto vaatii kuitenkin ahtimen irrottamisen. Voi olla että oli turhaan vaihdettu, mutta eipä tartte siitä murehtia. Vaihdoin myös öljytikun putken o-renkaan kun se putki piti kuitenkin repiä irti. Ahtimen remmi nyt tietty kannattaa uusia samalla jos ei ole ihan hiljattain vaihdettu. Kampiaskselin asentoanturin o-rengas kannattaa ehdottomasti uusia, kun se tuppaa vuotamaan näissä, ja on harvinaisen helppo vaihtaa kun ahdin on irti. Ja sitten ahtimen imuputkeen se vihreä tiiviste joka taisikin olla jo mainittu. Service manual kehottaa uusimaan myös imusarjan ja välijäähyn sarven väliin tulevan tiivisteen, joskin itse olin unohtanut tilata sen... no, se tuli vaihdettua nyt kansirempan yhteydessä. Bypass valven kunto/säätö kannattaa tsekata samalla. Tein paljon muutakin remppaa silloin samalla kertaa, joten voi olla että jotain unohtuu... mutta meikäläisen projekti-ketjussa lienee kaikki lueteltuna.
Dille Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Tuntuu olevan vähän tuurista kiinni missä kohtaa ne ahtimen takapään rattaat porsii. Omassa oli siinä 156tkm kohdilla kohtuullisen hyvin öjyä jäljellä molemmissa päissä ahdinta, eikä öljyn mukana tullut rattaan palasia eikä muutakaan jätettä... No tietysti ajan ja räppään kunnes kajahtaa. Sitten haukun automerkin sysipaskaksi ja ostan Corollan skithund and Igor 2
Khato Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Jaa että korjaamon tuntityöstä alennusta? :D No eihän sitä tiedä koskaan, jos he haluavat Suomen Minit korjattavaksi sinne?
Mini1380 Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Yksityisten korjamojen tuntihinnt on ainakin yleisesti niin pieniä ettei niistä paljoa voi antaa paljousalennuksia, toki jos homma alkaa sujua rutiinilla ja huomattavasti nopeammin niin niitä tunteja menee vähempi ja se voi vaikuttaa hintaa mutta epäillä saattaa...... mistäkö tiedän? Meillä oli 30v yksityinen autokorjaamo eikä niistä tuntihinnoista olisi voinut alennuksia antaa ellei olisi halunnut ilman tehdä töitä.Siltikin villi veikkaus eetä yksityinen korjaamo tekee moisen ahtimen huollon halvemmalla kuin merkkikorjaamo jonka mielestä öljyjä ei tarvitse edes vaihtaa ikuna ne kun kestää koko ahtimen eliniän..... josta päästään siihen että tarttis vaihta omatkin ml.85220km ja moottoriöljytkin vaihdan hivenen useammin kuin MINIn suositus.
Khato Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2016 Tulee mieleen Minin R53 kytkimen vaihto 13h laakkosella ja 8h 1320:llä. Kyllähän asiat saadaan hoidettua jotenkin nopeammin jos niistä on kokemusta. Mini1380 1
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään