Jump to content

Tukivarren laakeripesä

Recommended Posts

Kirjoitettu

Purin tukivarresta laakerin ja oli puolet ulkokehästä kuivunu pois. Tukivarren laakeripesään oli syöpyny neulan jälkiä jotka tuntee selvästi sormella. Ootteko hyljänny tämän takia tukivarren vai meneekö uudella laakerilla vaan?

Kirjoitettu

Purin tukivarresta laakerin ja oli puolet ulkokehästä kuivunu pois. Tukivarren laakeripesään oli syöpyny neulan jälkiä jotka tuntee selvästi sormella. Ootteko hyljänny tämän takia tukivarren vai meneekö uudella laakerilla vaan?

Vaihtoon vaan jos kerran pesä kulunut kun Minin ehjiä tukivarsia sentään löytyy. Toista se oli joskus 90 -luvulla Metron tukivarren kanssa, mutta vaihdettiinhan sekin sitten lopulta.

Kirjoitettu

OK. Sen neulalaakerin saa vaihdettua tukivarteen eli koko tukivartta ei tarvi romuttaa. Vai tarkoitatko että neulat ovat menneet tosta laakerin ulkokehästä läpi ? Yleensä tukivarren ulompi pronssihela on se mikä tyypillisesti on entinen...

Laakeri: http://minispares.com/product/Classic/Suspension/Radius%20arms%20fittings/ATJ4098.aspx?1908&ReturnUrl=/shop/classic/Suspension/Radius~arms~fittings.aspx|Back to shop

Tukivarren korjaussarja: http://minispares.com/product/Classic/Suspension/Rear/Hydro/GSV1125.aspx?190702&ReturnUrl=/product/Classic/Suspension/Radius arms fittings/ATJ4098.aspx|Back to

Kirjoitettu

Joo eli neulat on tullu laakerin ulkokehästä läpi ja on jonku aikaa ollu. Sen verran lujas oli tukivarres kiinni. Sitä pohdin vain että jos uuden laakerin laittaa siihen tukivarteen niin menee sekin pilalle kun tukivarren laakeripesä ei oo tasainen enää

Kirjoitettu

Joo eli neulat on tullu laakerin ulkokehästä läpi ja on jonku aikaa ollu. Sen verran lujas oli tukivarres kiinni. Sitä pohdin vain että jos uuden laakerin laittaa siihen tukivarteen niin menee sekin pilalle kun tukivarren laakeripesä ei oo tasainen enää

Jep, vastaava on tullu vastaan etummaisessa ylätukivarressa ja tultiin siihen tulokseen, että huollon (voitelu) puute.

Vaihtoo suosittelen iliman muuta!

Kirjoitettu

Eipä ole tommoista tullut vastaan vaikka aika kuluneita tukivarsia olen nähnyt. Pronssihelat on helposti olleet puhkikuluneita ja pesät ovaaleita. Kantsii ehkä miettiä ostaako suoraan kunnostetun tukivarren esim. Englannista, hyviä aihioita ei välttämättä enää löydy.

Kirjoitettu

Tähän liittyen. Osassa tukivarren kuppi johon hilon kuula uppoaa oli ruostunut puhki. Muutaman millin reikä.Tuokin lienee hylkäysperuste vai kuinka.ei tuohon kehtaa heppiä laittaa.

mulla ylimääräisenä korjaussarjat jos nuo varret menee hylkyyn.

t.h

Kirjoitettu

Tähän liittyen. Osassa tukivarren kuppi johon hilon kuula uppoaa oli ruostunut puhki. Muutaman millin reikä.Tuokin lienee hylkäysperuste vai kuinka.ei tuohon kehtaa heppiä laittaa.

mulla ylimääräisenä korjaussarjat jos nuo varret menee hylkyyn.

t.h

Ei ole hylkäys peruste.

Olisko kuvaa?

Kirjoitettu

Eipä ole tommoista tullut vastaan vaikka aika kuluneita tukivarsia olen nähnyt. Pronssihelat on helposti olleet puhkikuluneita ja pesät ovaaleita.

Juu no ei minullakaan noin pahaa ole tullut toista vastaan.

Huomasin vaan kun oli pyörä pois ja tein muuta remppaa, oli tukivarsin aivan vinossa, näki silmällä että paska!

Onkohan mulla se vielä tallessa, pitääkin tutkia varastoja.

Jos löytyy niin laitan kuvan.

Kirjoitettu

Eikös takatukivarsissa ole tuo reikä alunperinkin?

Kirjoitettu

Joo kyllä mulla on reijät molemmissa. Ehjässä joku 2mm reikä ja about 3mm ainevahvuutta.

toisessa taasen yli 5mm reikä ja siis puhki syöpynyt. Ei ole enää symmetrinen sisältä joten taitaa mennä hävityksen tielle..

post-3647-0-70508100-1453401712_thumb.jpg

Kirjoitettu

Milläs keinoin te olette noita neulalaakereita ja holkkeja taka- ja etutukivarsista vedelleet ulos. ?

Kirjoitettu

Uusi laakerin pronssihelahan on kalvettava Linjassa oikeaan mittaan neulalaakerin kanssa. Muuten kuluu nopeasti.

Tähän on ihan oma erikoistyökalukin.

Löytynee käypä työkalu normi koneistamoistakin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...