Jump to content

Bilstein pro-kit R56


holkki

Recommended Posts

Kirjoitettu

No,nyt on alustavasti sovittu BC racing alustasarjan kauppa erään "foorumi-aktiivin" kanssa  ja pitäisi suunnitella MCS:ään uutta settiä ensikesäksi. Pitkään kuolasin Öhlinssin road&track - coiloveri settiä , mutta tuon hinta on +2k euroa, jota on aika paha pimittää vaimolta...Muutenkin kun tuo kulkine on lähinnä vaimon ajossa , menisi hieman vähemmän racing-alusta paremmin työmatka-ajoon. BC racing(BR) oli hyvä setti ,säätöjä tosi hyvin ,mutta pirun äänekäs normi ajoon,lähinnä suurin äänen lähde on takaiskareiden kovat ala-uretaani puslat . Myös laakeri yläpäät edessä johtaa hieman tien ääniä.Sopii hyvin joskus radalla viihtyvälle..

  - Nyt lähtökohtana olisi tuo otsikon mukainen Bilstein pro-kit eli Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint iskari. Laskua alustaan tulee maltillisesti ja tuo iskari on valmiiksi reboundi huomioitu lyhyelle jouselle. Myös jousen lievä progressisuus on eduksi siviilikäytössä. Joo, nyt jos joku foorumilainen ajelee ko. setillä/ osilla ,mielelläni kuulisin käyttäjäkokemuksia.... Myös muista alusta set-upeista kuuntelen mielelläni!

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Hiljaista on ollut alusta-keskusteluissa,taitaa mulla olla suomen ainoa alustalta tuunattu Mini...Nooo, nyt tulee tälle kesälle tälläinen Bilstein B12 kitti, joka voi olla paperilla jopa hieman "downgrade" viime kesän settiin... Tuli vähän vahingossa tehtyä "erillis-setti", löytyi Pro kit-jouset n.90 eurolla ja saksan maalta B8 iskarit 515 euroa , hieman halvempi kuin Ebayn koko setit. Ensi vilkaisulla takaiskarin alapään puslat näytti huomattavasti BC racing vastaavia pehmeämmiltä ja kumisilta ( vrt.kova uretaani) joka oli kiusallisen meluisa. Dataa rupeaa tulemaan, kun kesärengas kelit koittaa, mukavuus puolen asiat raportoi Vaimo , ajettavuus yms. palaute tulee nimimerkiltä... Täällä olisi hyvä olla alusta-asioista useampi keskustelu , helpottaa osien valintaa ja rakentelua, kun on myös muiden mielipiteet käytössä...

 

 

post-992-0-63886200-1456827856_thumb.jpg post-992-0-01097900-1456827973_thumb.jpg post-992-0-82245000-1456828002_thumb.jpg post-992-0-47443800-1456828028_thumb.jpg

Kirjoitettu

Juu, olishan se mukava lukea enemmänkin käyttäjäkokemuksia eri alustoista. Kai niitä täälläkin on, vähän vaan hajallaan. Itelläkin on uusi alusta hakusessa, mutta budjetti on vielä vähän auki. Ajankohta varmaan ensi talvi. Nykyinen alusta on siis Bilstein B14, joka on enemmän rata-ajoon suunnattu (pääsee oikeuksiinsa vasta kun mennään ns. täysillä), eikä omaa minkäänlaisia vaimennuksen tai esijännityksen säätöjä. Meister R kiinnostais hintansa puolesta, löytyis säädötkin joka lähtöön.

Kirjoitettu

Igor,kurkasin mielenkiinnosta tuota "Meister R Europa"-kittiä ja näin nopeasti kuvista katsoen,ilman suurempaa tutkimustyötä, veikkaisin että lähtee samalta pajalta mista tulee BC racing BR. Yksityiskohdat,esim. tuo takaiskarin uretaani-alapää on varmuudella sama, korkeuden säädön yms. yksityiskohdat  myös....

 

 -Olisiko huono idea,jos Admin" skithund" moderoisi keskustelun otsikoksi hieman laajemman, esim. "BMW mini alustamuutokset" , "alusta-setup", "Iskari/jousi-keskustelut" tai joku otsikko,joka mahdollisesti avaisi asiaa paremmin. Tämä mun aloitus on hieman liian "kapea",jatkossa olisi tosiaan helpompi hakea tietoa,kokemuksia ja virheratkaisuja....

Kirjoitettu

Meister R:t on monotubet, joten sisukaluissa ei ainakaan ole mitään samaa BC Racing BR:ien kanssa. Toki ne saattaa tulla samasta Kiinalaisesta tehtaasta, mutta valmistuttaja on eri...

Kirjoitettu

Joo, taitaa olla BC racing puolella tuo RM-malli se monotube... no,on toki eroavaisuuksia kuten 30 / 32 portainen säätö.. ::)  BC racingin säätöä tuli muutaman kerran kokeiltua, käyttökelpoinen,siedettävä vaimennus alue katukäytössä oli 5-15 napsua, vähemmän vaimennusta (1-5) tahtoi lukollinen keula täyskiihdytyksessä pomppia,katosi vetopito ja yli 15 napsua kiinnipäin alkoi paikat irtoilemaan hammasrivistä...eli kyllä säädöt toimii.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Tuli paine vaihdella kesärenkaat alle ja suunnitelma oli samassa yhteydessä nosturilla vaihtaa tuo alusta-setti. No, nosturi paikka jäi varaamatta,piti tehdä kotipihassa suomi-ugri-menetelmällä tunkilla ja parilla pukilla...No,tuli tehtyä! Kävin ajamassa lyhyen lenkin,pyöräkulmat luonnollisesti pielessä , joten hieman veteli...mutta ajossa setti tuntui lyhyesti hyvältä,paras tähän mennessä,mitä tässä autossa on ollut. jousitus on napakka, mutta tuntuu pinta-kovuudelta lähes paremmalta kuin orggis-MCS urheilualusta.Myös jousitus tuntuu tasapainoisemmalta kuin viime kesän BC racing, etupää ei "nypytä" niin ikävästi ja syvä routa patti (niitä löytyy helposti !!) ei pohjannut jousitusta.Myös rengasmelu oli huomattavasti vähäisempää aikaisempaan verrattuna, luonnollisesti, onhan iskarit kumipuslilla, ei uretaani/metalli tuennalla...Ja alustan korkeus ei muuttunut liikaa, maltillinen 1-1,5 cm miinusta orggikseen. No, kilometrien myötä tulee lisää dataa ja Vaimolta tulee myöhemmin "mukavuus" kommenttit ...Ja pyrin tulemaan mahdollisuuksien mukaan alkukesän kerhoajeluihin , joten auto/alusta tietysti koeajettavissa...

 

post-992-0-01929800-1460314493_thumb.jpg post-992-0-40950700-1460314505_thumb.jpg post-992-0-62656300-1460314520_thumb.jpg post-992-0-10179800-1460314532_thumb.jpg post-992-0-50853800-1460314544_thumb.jpg post-992-0-53690900-1460314567_thumb.jpg post-992-0-69192400-1460314582_thumb.jpg post-992-0-15952900-1460314598_thumb.jpg post-992-0-45649600-1460314746_thumb.jpg

 

 

 

 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...