Petomaani Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Katsastusmies oli sitä mieltä, että etummaisen alatukivarren sisempi kannake/laakeri tulisi uusia. Alla olevan linkin kuvassa on osat 7 ja 8 tähän liittyen: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=RC33-USA-05-2001-R50-Mini-Cooper&diagId=31_0579 Kuuluuko tuohon kuvan 8. osaan myös tuo laakeri (kuvan osa 7), eli riittääkö että tilaan ainoastaan tämän yhden käikäleen ja vaihdan vain sen: http://www.ebay.de/itm/Lagerung-Lenker-/121845862142?fits=Make%3AMINI&hash=item1c5e944efe:g:N4MAAOSwNyFWeF70
next Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 7 osa on erikseen vaihdettava. Itse en vaihtaisi koko osaa vaikka sen saakin mielestäni nippuna koska vaatii apurungon tiputtamisen ja sitä kautta työmäärä lisääntyy aika paljon. Mulla meni oikeilla työkaluilla vaihtaessa noin tunti per puoli. Puukkosahan kanssa varmaan saa tuplata ajan.
Petomaani Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Ok, hyvä tietää - kiitos!
next Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Kannattaa Googlettaa. https://m.youtube.com/watch?v=-yEfrPpQBdk https://m.youtube.com/watch?v=B7kQn82QB7U Itse ostin työkalun ebaysta ja vaihdoin kuten jälkimmäinen video näyttää. Puukkosahalla onnistuu myös mutta pitää rakentaa itse pultista ja prikoista sopiva vetäjä millä saat uuden paikalleen. Kulmia ei tarvitse säätää jos et irrota sitä runko osaa. Edit: videot meni puhelimella sekaisin kai mutta tuolta selviää kyllä. next 1
Petomaani Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Kiitos vinkeistä, näillä selvitään varmasti!
holkki Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Minulta löytyy tarkoitukseen sopiva Mini R50/R53/R56 pusla-työkalu.Ei ole käytöllä pilattu!! Parit puslat vaihdettu,tuntuu ihan laatupeliltä.Todennäköisesti pitäisi pystyä vaihtamaan "paikallaan" (Igor?) , omani vaihdoin apurungon ollessa lattialla lukko-remontissa... Jos asustelet kymenlaaksoa lähellä, tule hakemaan lainaksi! Jos joutuu lähettelee,sitten myynti-kuviot.....
Jarge Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Jaanii onko nää ne "tyyppivika" -puslat? Mulla olis pari ylimääräistä (siis R53:sta varten ostettu, sama???)
Petomaani Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2015 Ehdin jo tilata uuden, 25e tarvikkeena - ei paha.
Dille Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2015 Jarge,toukokuussa palaillaan leimausyrityksen jälkeen mahdollisesti aiheeseen
Jarge Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Jarge,toukokuussa palaillaan leimausyrityksen jälkeen mahdollisesti aiheeseen Sehän passaa, mulla on 2kpl tarviketta, alkuperäisen mallista. Uudet oli lähtö sen joku erilu 20,- /kpl, olisko nämä kaksi 25,-
johnny Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2015 itsehän otin vaikeimman kautta ja tilalle oem puslat O0
Pave Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2021 (muokattu) On 22.12.2015 at 12.04, next kirjoitti: 7 osa on erikseen vaihdettava. Itse en vaihtaisi koko osaa vaikka sen saakin mielestäni nippuna koska vaatii apurungon tiputtamisen ja sitä kautta työmäärä lisääntyy aika paljon. Mulla meni oikeilla työkaluilla vaihtaessa noin tunti per puoli. Puukkosahan kanssa varmaan saa tuplata ajan. Nostetaans vanhaa aihetta. Meidän Minissä nyt sama homma edessä.... katsurin mielestä molemmat helat/puslat väljät. Itse kun olen sen verran uuno näiden remonttien kanssa, niin miksei tuota koko murkulaa, missä siis tuo kuminen pusla on, pysty vaan irroittamaan ja vaihtamaan?? Eli eikö se mahdu tulemaan pois vai paukahtaako joku / jotkut osat silmille kun on jännitystä tms ?? Kuten varmaan huomaa, niin alkuasteilla on korjausajatukset... vähän vaan kurkkasin auton alle että edes tiesin mistä osasta on kyse... Jos käyttäjä "holkki" on kuulolla, niin saatan tulla kyselmään vinkkejä ja apuja..... Kuusaalta siis itsekin Muokattu: 25. Huhtikuuta, 2021, käyttäjä: Pave Kirjoitusvirheitä
next Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2021 Se ei mahdu sieltä välistä pois ilman apurungon irroitusta. Taisi olla vielä niin että osa pulteista jää sen rungon taaksekkin. Ei enää muista. Puslia myyvät erikseen, ei taida olla koko palikka myynnissä vaan puslaa erikseen. En muista nyt. Sen muistan että vakiopusla ebaysta ei kestänyt kuin vuoden niin sen jälkeen pistin uretaaniset sinne ja ne on siellä kestäneet varmaan sen 7 vuotta nyt.
karvalakki Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2021 12 tuntia sitten, next kirjoitti: Se ei mahdu sieltä välistä pois ilman apurungon irroitusta. Taisi olla vielä niin että osa pulteista jää sen rungon taaksekkin. Ei enää muista. Puslia myyvät erikseen, ei taida olla koko palikka myynnissä vaan puslaa erikseen. En muista nyt. Sen muistan että vakiopusla ebaysta ei kestänyt kuin vuoden niin sen jälkeen pistin uretaaniset sinne ja ne on siellä kestäneet varmaan sen 7 vuotta nyt. Juu, ei mahdu välistä pois eikä niitä pultteja saa auki. Nostan kyllä hattua teille, jotka olette saaneet sen vaihdettua paikallaan. Itsekin yritin sitä, mutta ilman tuota virallista työkalua en saanut edes sitä vanhaa helaa irti puukkosahallakaan. Lopulta laskin apurunkoa sen verran että sain pultit auki helan pidikkeineen pois, mutta irtaallaankin sen helan irroittaminen oli älytön askartelu puukkosahoista, ulosvetäjistä ja kierretappivirityksistä huolimatta. Ja uuden helan paikalleen paneminen vaati nöyrän käynnin korjaamolla, jossa painoivat sen paikalleen prässillä. Jos vielä joskus joudun nuo helat vaihtamaan niin harkitsen ainoastaan kahta vaihtoehtoa: oikea työkalu lainaan, tai jos sellaista ei löydy, niin apurunko kokonaisuudessaan suosiolla lattialle ja uusi hela kannakkeineen paikalleen.
holkki Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2021 14 tuntia sitten, Pave kirjoitti: Nostetaans vanhaa aihetta. Miedän Minissä nyt sama homma edessä.... katsurin mielestä molemmat helat/puslat väljät. Itse kun olen sen verran uuno näiden remonttien kanssa, niin miksei tuota koko murkulaa, missä siis tuo kuminen pusla on, pysty vaan irroittamaan ja vaihtamaan?? Eli eikö se mahdu tulemaan pois vai paukahtaako joku / jotkut osat silmille kun on jännitystä tms ?? Kuten varmaan huomaa, niin alkuasteilla on korjausajatukset... vähän vaan kurkkasin auton alle että edes tiesin mistä osasta on kyse... Jos käyttäjä "holkki" on kuulolla, niin saatan tulla kyselmään vinkkejä ja apuja..... Kuusaalta siis itsekin Joo, tuu vaan hakemaan ulosvedin, joutaa lainaa....laitan sulle privana numeron ja osoitteen.
next Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2021 36 minuuttia sitten, karvalakki kirjoitti: Juu, ei mahdu välistä pois eikä niitä pultteja saa auki. Nostan kyllä hattua teille, jotka olette saaneet sen vaihdettua paikallaan. Itsekin yritin sitä, mutta ilman tuota virallista työkalua en saanut edes sitä vanhaa helaa irti puukkosahallakaan. Lopulta laskin apurunkoa sen verran että sain pultit auki helan pidikkeineen pois, mutta irtaallaankin sen helan irroittaminen oli älytön askartelu puukkosahoista, ulosvetäjistä ja kierretappivirityksistä huolimatta. Ja uuden helan paikalleen paneminen vaati nöyrän käynnin korjaamolla, jossa painoivat sen paikalleen prässillä. Jos vielä joskus joudun nuo helat vaihtamaan niin harkitsen ainoastaan kahta vaihtoehtoa: oikea työkalu lainaan, tai jos sellaista ei löydy, niin apurunko kokonaisuudessaan suosiolla lattialle ja uusi hela kannakkeineen paikalleen. Joo siis itsekkin koitin ilman työkalua ensiksi. Sitten lainasin ja katkaisin sen akselin ja lopuksi vedin puukko sahalla kehän poikki niin sai ihan kierretangolla vedättämällä pois. Uudet meni kierretangolla rasvan kanssa kun ovat tosiaan uretaania niin ei tarvinnut sitä teräskehää painaa sinne. Olisi vakiot vaatineet prässin kyllä.
Mini1380 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2021 Oikealla työkalulla onnistuu helpolla paikoillaan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään