Jump to content

Mini 998 automaattilaatikolla, ö.painevalo palaa...


Recommended Posts

Kirjoitettu

 

 

Tuo alkuperäinen automaattivaihteisen öljytikku on ollut haussa jo pitkään - Suomesta ei vain sellaista saa.

No siihen asti kun oikea tikku löytyy niin, öljynvaihto oikea määrä ja jos mittatikku ylettyy öljyyn asti niin merkki siihen kohtaa ja tarkkailua ja lisäystä jos kovin paljon pinta tippuu ..that's it!!

 

Loppukevennyksenä n. 1 min kohdalla :D

https://www.youtube.com/watch?v=_XBum0GfoGE

Kirjoitettu

Mielessä oli tuo muovisen tikun tilaaminen, mutta millä ihmeellä saat sen ehjänä Suomeen?

 

Mutta on muuten Somefordilla huomattavasti halvempi, täytynee tehdä tilaus - pitää ettiä jotain muutakin tilattavaa. Toivottavasti on yhtä luotettava toimija kuin Minispares.

 

Kyllä mulla mitat tuohon tikkuun on, ja olen itse tehnyt mittojen mukaan tikun tähän meidän automaatti-Miniin. Toki millin-kahden heitto on aina mahdollinen ja noilla olen tähän asti pärjännyt, mutta nyt olen alkanut epäilemään kaikkea... :)

 

Ei ylety öljyyn asti... heh :D onneksi tuota ongelmaa mulla EI ole ollut :)

Kirjoitettu

Alkuperäinen tikku ei kyllä ole muovinen. Edes automaatin.

Yksi sellainen laatikkoineen joskus ollut.

Kirjoitettu

Alkuperäinen tikku ei kyllä ole muovinen. Edes automaatin.

Yksi sellainen laatikkoineen joskus ollut.

ellei sitten uudemmissa olisi, tikun sopivuuskin on 85-96

Kirjoitettu

No tilaus on laitettu ja maksettu jotta nyt ootellaan koska Somefordilta ilmestyy paketti...

 

Tuo FD100L:än juttu jäi vaivaamaan, ettei saisi 7.5 litraa laittaa, eli tarkoitatko että tämä AP II -automaatti on tosi tarkka öljymäärälle, myös sille ettei se sulata lievääkään ylitäyttöä?

 

En mä ole tuonne ikinään noin paljoa laittanut, se on se 5 tai 5.5 litraa mitä on mennyt ja tarpeen vaatiessa lisännyt öljyä. Tosin en ole sitä koskaan tyhjäksi asti ottanutkaan,

 

Juu, ohan toi sopivuustaulukon alkupää jo kolmekymmentä vuotta vanhaan :)

Kirjoitettu

Sinuna kysyisin näiltä joista aiemmin oli puhetta,esim Kalle Sarlin, löytyy Sarlin race team sivuilta yhteystiedot. Häneltä löytyisi ihan oikeata käytännön tietoa omista laitteista vuosikymmenten ajalta.

Ei tarvitsisi turhaan arpoa ja arvailla. Ja tulkita ohjekirjoja.

Luulenpa ettei tällä palstalla kellään kommentoijalla ole omia oikeita kokemuksia automaatista.

Kirjoitettu

 

 

Tuo FD100L:än juttu jäi vaivaamaan, ettei saisi 7.5 litraa laittaa, eli tarkoitatko että tämä AP II -automaatti on tosi tarkka öljymäärälle, myös sille ettei se sulata lievääkään ylitäyttöä?

 

En mä ole tuonne ikinään noin paljoa laittanut, se on se 5 tai 5.5 litraa mitä on mennyt ja tarpeen vaatiessa lisännyt öljyä. Tosin en ole sitä koskaan tyhjäksi asti ottanutkaan,

 

Juu, ohan toi sopivuustaulukon alkupää jo kolmekymmentä vuotta vanhaan :)

Jos sulla on mittatikussa ylä- ja alaraja merkattu niin kun pitää öljypinnan siinä välissä niin ei varmaan ongelmia tule sen suhteen. Ei moottorin, eikä vaihteistonkaan.

Usein vanhoissa Mineissä (jo kuluneissa moottoreissa) kun täytti mittatikun ylärajaan niin se tippui aika nopeasti siihen puoleenväliin ja hieman allekin, mutta pysyi siinäkohdin aika hyvin.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilaan Somerford Ministä mitään...

 

Pian kolme viikkoa mennyt, eikä osia näy ei kuulu... Minisparekselta kama tuli aina viikossa.

 

Osat tilattu 29.2., maksettu samana päivänä. Viimeviikolla laitoin viestin että missä tavarat, maksettu on yli viikko sitten. Vastaus tuli että voi kestää jopa 14 työpäivää, ja samalla sanoivat että jos 17.3. mennessä ei mitään kuulu niin sitten lähettävät uudelleen. No, ootellaan nyt vielä huomiseen niin sitten ihmetellään lisää...

 

PS: Minin automaatti toimii edelleen hienosti ei mitään ongelmia...

Kirjoitettu

Somerfordilra olen tilannut paljon ja pari kertaa on ollut pakettien kanssa ongelmaa. Molemmilla kerroilla paketti makasi SUOMESSA huolitsijalla kun eivät osanneet toimittaa perille. Karen Somerfordilta selvitteli molemmilla kerroilla mikä lähetyksissä mätti.

Kirjoitettu

Laitoin torstaina viestin Somefordille, ja kerroin etten ole saanut edes saapumisilmoitusta. Kysyin että miten haluatte että tästä jatketaan.

 

Perjantaina tuli vastaus että uus paketti on lähetetty, ja toivoivat että jos tämä toinen joskus tulee niin en ottaisi sitä vastaan vaan palauttaisin sen...

 

Ekalla tiedustelukerralla, kun oli kulunut 8 päivää tilauksesta ja maksusta, kertoivat että voi kestää jopa 14 työpäivää ennenkun paketti saapuu ja tällä pakettipalvelulla jolla kamat on lähetetty ei ole seurantakoodia. Ei mun pakettia ainakaan sen kummemmin ruvettu selvittelemään että missä se makaa.

 

No nyt ootellaan toista pakettia...

 

On muuten aika outoa kun tahtoo nykyään olla jokaisessa paketissa tuo seurantaoptio, miksi ihmeessä vielä tänäpäivänä "säästetään" euro kun lähetetään paketti ilman sitä että lähetyspää lukisi sen viivakoodin järjestelmään ja painaa nappia että kama on lähetetty.

 

En edes osannut vaatia tuota seurantakoodia, kun oletin että se on tänäpäivänä kaikissa lähetyksissä. Vasta tuon ekan tiedustelun jälkeen sain tiedon että tämä paketti on lähetetty käyttäen pakettipalvelua jossa ei ole seurantamahdollisuutta...

Kirjoitettu

Saattaa pienemmissä paketeissa hinta tuplaantua tai ylikin kun on seurantakoodila oleva paketti ja on aika yleistäkin että pienemmät paketit tulevat ilman koodia kun valitsee sen halvemman rahdin (en tiedä oletko itse valinnut vai lähettäjä).

Kirjoitettu

En ole itse valinnut mitään, sieltä Somerfordilta kun tuli s.posti erikseen että postikulut on näinjanäin paljon.

 

Enkä tajunnut itse edes pyytää sellaista lähetystapaa jossa olisi seurantakoodi kun oletin että se olisi automaattisesti siinä

 

No, ootellaan jos toisella kertaa tulisi paketti perille.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Noniin, paketti saapui keskiviikkona 31.3., eli kuukausi siitä kun sen tilasin. Kuukausi on aika pitkä aika liikkua saarivaltakunnasta tänne, vaikka olisikin halvin mahdollinen postikulu.

 

No, öljytikku joka sieltä tuli oli muovinen. Mittasin ja totesin, että MIN -viiva on mulla ollu noissa itsetehdyissä tikuissa ollut oikeassa, mutta MAX viiva kaksi kertaa niin korkealla kuin tässä muovisessa... tarkistin paperilta johon kirjoitin lukemat kun ne sain eräästä liikkeestä jossa automaatti-Classic oli myynnissä, niin lukemat paperilla oli samat mitä itse tehdyssä tikussa, eli olin saanut väärää tietoa MAX -viivan sijainnista.

 

No, eilen vaihdon uudet öljyt ja suodattimen, tämä päivä meni mettätöissä, ehkä huomenna classic tielle ja tankkaamaan...

Kirjoitettu

Noniin, testattua tuli, ja toimii. Mutta 5 litran kansiteri uutta öljyä koneeseen niin maksimin yli meni - siis tämän uuden öljytikun mukaan. No nyt ootellaan että se siitä kuluu eikä lisätä...

 

Mutta ilmeni uusi haitake:

 

Ei aina, mutta joskus / suht usein: kun ajossa kaasupolkimella tekee "heijausliikkeen", painettaessa kaasua kone sakkaa / blurraa, eli käy mutta ei tahdo jaksaa. Paranee joka kerta kun sakkaustilanteessa vetää ryyppyä jonkin verran, eli olettaisin että bensan saannissa ongelmia.

 

Ongelmaa ei kyllä ollut viime kesänä - en kyllä ajanut tällä hirveän paljoa viime kesänä. Mutta voisiko tuo juontaa ongelman siihen kun viime kesänä säädin seoksia että sain CO luvut lähemmäs "sallittua" (https://www.mcff.net/forum/topic/6523-mini-998-autom-stage-1-kitill%C3%A4-ja-co-koholla/)? Eli täytyisikö vähän säätää rikkaammalle?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...