Jump to content

Automaattilaatikko + kick down + 1.5 SU twin Carb.


Recommended Posts

Kirjoitettu

Nyt jos joku tietäis, mistä aloittaa/jatkaa säätämistä. Autona 93 automaatti mayfair. Nyt siihen on laitettu tupla kaasari SU 1.5. tupla letkut ym. tietysti. Nyt on säätäminen meneillään. Muuten toimii hyvin, mutta kun antaa kunnolla kaasua ja polkasee kick down käyttöön automaattilaatikossa, niin tehot tippuu ja meno nyökähtää... Onko kellään kokemusta moisen säätämisestä? Pelaa iloisesti kunhan varoo menemästä kick downin alueelle kaasun kanssa.  ;D

Kirjoitettu

Jep, niin se on ollut. Säädöt sain kohdalleen jos en mene kick downin puolelle. Mutta vaikka kuinka koetan säätää, niin jostain syystä kick down puolella ei onnistu. Ei viitsisi päätyä kompromissiin, koska perusalueella tuplakaasari pörisee mainosti. Kick downistakaan ei kaiketi automaatissa pääse millään eroon?

Kirjoitettu

Miksi olet laittanut tuplakaasarit ? Vaikka olisit vähän viritellytkin konetta, niin mitään etua et tupla SU:sta saa. Päinvastoin, kuten nyt varsinkin automaatin kanssa.

1 kpl kunnossa oleva 1,5 SU sopivalla neulalla! Johan pelaa ja kulkee, vähintään yhtä hyvin kuin tuplilla.

Ja on helppo säätää!!

Tietysti tuplat on hienomman näköiset!

Kirjoitettu

Tosiaan! Nyt edellinen kommentoija osui asian ytimeen!

Tuo yhdistelmä tuskin on tieliikennekelpoinen!

Jos auto papereiltaankin on 93 ????

Kirjoitettu

Kyllähän sitä katsastusmies hyppää voltin, jos tuon virityksen tajuaa.

 

Jotain vaan on säädöissä pielessä, väärää jousta/öljyä/vaimenninta/neulaa. Ei ole mitään estettä toiminnalle jos vaan kaasarit on asianmukaisesti säädetty.

Kirjoitettu

Kiitos kommenteista. Joo onnekseni ei tarvitse mennä Suomessa leimalle. Täällä vihreällä saarella ei moiset häiritse harrastusta. Jep ja joo ei pelkästään tehojen, vaan myös ulkonäön vuoksi nuo tuplat tuli hommattua. Ne on hyvät, kun on kromiset pannukakkuilmansuodattimet kiinni. Yks vaihtoehto on toki hypätä lautalle ja hurauttaa minisportille pukille. Toki "helpompaa" olisi ollut saada noi säädöt kohdalleen itsekseen... inletmanifoldi ja kaasarit tuli yhdessä paketissa, joten hienosäädöstä pitäisi olla kysymys. Nyt on vaan yrityksen ja erehdyksen kanssa väännetty jo jonkin aikaa ja ilman kick downia toimii erinomaisesti. Muuten tosta vähäpäästöisestä en oo muutenkaan 100 varma, kun tää ei oo vielä ruiskukone ja vanhalla kaasarisysteemillä jo tehtaalta tullessaankin.  :-/

Kirjoitettu

Ei taida kyseinen auto olla suomessa. Veikkaisin Irlantia?? Onko kaasareissa öljyä tarpeeksi? Tai väärät kaasuttajan-jouset tohon käyttöön, päästää männän nousemaan liian nopeasti kickdownilla?

Kirjoitettu

Toi jousiasia voi toki olla mahdollinen, jos ajatellaan niin että jouset on ajateltu peruskäyttöön, ei automaatille kick downin kanssa, niin tuosta vois löytyä mahdollinen ratkaisu. Pitääpä tutkailla tuota mahdollisuutta. Öljyä pitäis olla tarpeeksi. (jep Irlannissa auto majailee)

Kirjoitettu

Miten jousta ja neulaa kannattaisi alkaa valitsemaan? Omassa autossa on kokolailla stage 1:n palikat joten hankin neulaksi AAU:n, kannattaako jousi päivittää esim punaiseen ja mitä muita neuloja voisi harkita? Ihan loputtomiin ei ole mielenkiintoa oppia erehdyksen kautta, varsinkin kun osat vaihtuu näppärästi kadunvarren / parkkihallin merkkihuollossa..  ;)

Kirjoitettu
Kick downistakaan ei kaiketi automaatissa pääse millään eroon?

 

Taitaa siitä päästä kun ottaa kaasarilta laatikolle menevän vivun pois. On vaan olla aika laiska ajettava sen jälkeen kun vaihtaa kovalla kuormallakin liian alhaalla.

 

Tuleeko sinne imupuolelle mitään letkua tms. josta voisi kickdownilla vuotaa ilmaa imusarjaan? Eikös normaali automaattilaatikko vaihda imusarjan alipaineen mukaan.

 

Jos toi neula/jousi toimii manuaalilaatikolla niin kyllä sen mun järjen mukaan pitäis toimia automaatillakin. Vai onko siellä jotain eroa josta kone voisi tietää mikä laatikko sen perässä on?

 

Voisko olla ettei koneen kierrokset ole noussut tarpeeksi korkealle ilman kickdownia ja neulat on vaan väärät sillä kierrosalueella. Jousihan loppujenlopuksi määrää mille tasolle mäntä asettuu ja öljy sen kuinka nopeasti se nousee. Jos mäntä ei nouse "kattoon" asti tai jää vajaaksi täysillä kierroksilla niin en lähtisi sitä jousta vaihtamaan.

 

Tehdään nyt vielä selväksi etten ole nähnytkään minin automaattilaatikkoa, ettei tarvitse takertua yksityiskohtiin. Nämä oli vaan herättämään ajatuksia  ;)

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Nyt ollaan jo lähellä säätöjen kanssa. Parin viikon kuluessa pitäis löytyä aikaa sen verran, että saa säädöt kohdalleen. En oo tehnyt muuta kuin pelannut laittanut öljyä eri määriä. Jouset saatan hommata ja testata sitten paremmalla ajalla niidenkin vaikutusta. Nyt kuitenkin kärsii mennä jo kick downin puolelle, mutta menoon se ei juurikaan vaikuta. Tosin kokonaisuudessa auto on paljon pirteempi kuin ennne pientä virittämistä. Tän jälkeen sit hetki kruisailua ja sitten maalaushommiin...  :)

  • 1 year later...
Kirjoitettu
Nyt ollaan jo lähellä säätöjen kanssa. Parin viikon kuluessa pitäis löytyä aikaa sen verran, että saa säädöt kohdalleen. En oo tehnyt muuta kuin pelannut laittanut öljyä eri määriä. Jouset saatan hommata ja testata sitten paremmalla ajalla niidenkin vaikutusta. Nyt kuitenkin kärsii mennä jo kick downin puolelle, mutta menoon se ei juurikaan vaikuta. Tosin kokonaisuudessa auto on paljon pirteempi kuin ennne pientä virittämistä. Tän jälkeen sit hetki kruisailua ja sitten maalaushommiin...  :)

 

En saanut toimimaan tuota kunnolla ja nyt on autossa uusi mylly, vaihteet ja polkimet  edellisten muutosten lisäksi ja nyt pelittää... Ei siis kannata koettaa tehdä muutoksia automaattivaihteiseen miniin, mikäli sillä vielä haluaa ajaa  :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...