soppa Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2009 Huomenta, Mitäs tarttis tehdä tuolle kaasuttimelle, kun mun mielestä se hiukan liruttaa bensaa sieltä ryyppyakselin alta, eli se mötikkä mikä menee kaasuttimen runkoon. Siinä on päässä O rengas ja mielestäni se on ehjä. Mut sit siinä on ennen sitä ryypyn käyttö vipua sellainen "kansi" ja sen alla vielä jokin kumi tiiviste... tarttisko se olla jotenkin siellä mötikän ja akselin välissä tai tiivistyneenä vain sen kannen ja mötikän välissä? Vaikeesti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää... Mahtaako myös johtua tuosta bensa vuodosta, ettei kone ota korkeampia kierroksia? Jotain alle 3000 toimii ihan hyvin mutta sen jälkeen hyytyy?! Mitä siinä huoltosarjassa tulee jos sellaisen laittaisi?
minorv8 Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2009 HIF:iin saa paria eri sarjaa, toinen on suppeampi service kit ja toinen täydellinen rebuild kit jossa on mm. läppä ja läppäakseli. Sun tapauksessa todennäköisesti riittää pelkkä service kit. Ajan mittaan kumitiivisteet menee korpuksi eikä ole mikään ihme jos kusee bensaa. Tiivisteet kannattaa vaihtaa ja alkaa sen jälkeen ihmettelemään tota vetopuolta. Väärä neula voi olla yksi syy tohon hyytymiseen.
miihcars Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2009 Laita weberi nii ei tartte takuta. :D (sohii kusiaaspesää) ;)
soppa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Nyt pukkaa taas uuden ilmiön, eli eikös kaiken järjen mukaan neulaventtiilin pitäisi sulkea bensan tulo kun kammio on "täynnä"?? Mulla puskee bensaa nyt ihan suoraan suuttimesta pihalle... Neula venttiili toimii, jos sulkee sen käsin ja puhaltaa bensaliittimeen mutta vähän enemmän painetta niin läpi menee... Eli onko neula venttiili korkannut vai jokin muu ongelma? Vai kasasinko jotain väärin? Toinen kyssäri, miten noi hif:in neula koodit menee? ei viitteis ostaa vaan ja kokeilla summassa et toimiiko hyvin?
Minimaalinen Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Täältä voit selailla noita neuloja: http://www.teglerizer.com/suneedledb/
Mini1380 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Nyt pukkaa taas uuden ilmiön, eli eikös kaiken järjen mukaan neulaventtiilin pitäisi sulkea bensan tulo kun kammio on "täynnä"?? Mulla puskee bensaa nyt ihan suoraan suuttimesta pihalle... Neula venttiili toimii, jos sulkee sen käsin ja puhaltaa bensaliittimeen mutta vähän enemmän painetta niin läpi menee... Eli onko neula venttiili korkannut vai jokin muu ongelma? Vai kasasinko jotain väärin? Toinen kyssäri, miten noi hif:in neula koodit menee? ei viitteis ostaa vaan ja kokeilla summassa et toimiiko hyvin? Vai oiskohan liikaa painetta ? Oleks mitannut bensa-paineet ?
soppa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Nyt pukkaa taas uuden ilmiön, eli eikös kaiken järjen mukaan neulaventtiilin pitäisi sulkea bensan tulo kun kammio on "täynnä"?? Mulla puskee bensaa nyt ihan suoraan suuttimesta pihalle... Neula venttiili toimii, jos sulkee sen käsin ja puhaltaa bensaliittimeen mutta vähän enemmän painetta niin läpi menee... Eli onko neula venttiili korkannut vai jokin muu ongelma? Vai kasasinko jotain väärin? Toinen kyssäri, miten noi hif:in neula koodit menee? ei viitteis ostaa vaan ja kokeilla summassa et toimiiko hyvin? Vai oiskohan liikaa painetta ? Oleks mitannut bensa-paineet ? Mitäs toi kestää painetta? Mulla on Facetin pumppu 0.48-0.68 bar
Mini1380 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Tuntuu vähän paljolta, omassa 0.25bar (weberi) ja veikkaisin jotain saman suuruista SU:un . Paineen säädin kaupoille mars mars. Siks ei se sun lorttokaan toiminut !! Perusasiat kuntoon aina ekaks .
soppa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Tuntuu vähän paljolta, omassa 0.25bar (weberi) ja veikkaisin jotain saman suuruista SU:un .Paineen säädin kaupoille mars mars. Siks ei se sun lorttokaan toiminut !! Perusasiat kuntoon aina ekaks . Oisko noin...? Jänne et tuossa vanhassa HS4:ssa pelaa OK. Olisko se, että tosiaan liikapainetta kohdistuis neulaventtiiliin? :o Täytyy käydä hakemassa säädin ja mittari.
Mini1380 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 SU:n oma pumppu (sähkö) tekee pikaisella haulla 0.186-0.26bar painetta, elikkä vois hyvin kuvitella että sul ois liikaa painetta.
minorv8 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 SU:n neulaventtiilit ei yleensä tykkää liiasta paineesta, luokkaa 0,2- 0,3 bar on maksimi. Yksi mikä kannattaa tsekata on sen kohon kunto. Joissain HIF:n kohoissa on ollut taipumus kehittää reikiä jolloin bensa onkin siellä kohon sisällä eikä se enää pelitä niin kuin pitäis. Neuloistaq sen verran ettei niissä ole mitään varsinaista logiikkaa, Axx neulat ovat 0,090" suutimputkelle ja Bxx neulat (HIF44) ovat 0,100" suutinputkelle. Siihen se sitten loppuukin eli loppu on koneen reseptistä kiinni. Sakemannien yhdessä opuksessa on aika hyvät vinkit, samoin Vizardin eepoksissa. neulan mulkkaaminen ei ole mitään amerikankummaa, jos neula on laiha niin viilaa kamaa veks.
koirankoppi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Miks vaihdoit toimivan HS 4:n HIF:n ? HS4 korjaussarjalla kuntoon,oikea neula ja siinä se ;). Yksinkertaisuus/toimivuus meikäläisen mieleen :) Jos haluaa kääntää,vääntää, ruuvata ja hinkata, niin sitten eri juttu 8-) Ja ihan OK.
soppa Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Miks vaihdoit toimivan HS 4:n HIF:n ?HS4 korjaussarjalla kuntoon,oikea neula ja siinä se ;). Yksinkertaisuus/toimivuus meikäläisen mieleen :) Jos haluaa kääntää,vääntää, ruuvata ja hinkata, niin sitten eri juttu 8-) Ja ihan OK. Pakko kokeilla aina uutta ;D ja ei tuo HS4:en oikein riittänyt vaikka on neuloja kokeillut vaihtaa ja hiukan viilailla. Aina löytyy joku kierrosalue jossa tulee jokin "ongelma". Lähinnä sen takia mieluusti vähän suurempi tilalle. Riittää ainakin "soppa" myllylle ainakin teoriassa paremmin, tosin säätäähän sitäkin joutuu.
soppa Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Vielä tuosta mittarista ja säätimestä: Löytyykö sellaisia missä olisi letkuliitännät, eli ei kierreliitännöillä?! Mihin olette laittaneet mittarin/säätimen? Ajattelin, että kai se tuonne ennen kaasutinta voisi asentaa?
tailke Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Suosittelen kaikille "SU-pelleille", joihin itsekin lukeudun, Haynesin kirjaa. Sieltä löytyy neulataulukot yms. Omani on nro 299 vuodelta 1989. Viila käteen ja testilenkille, niinkuin minorv8 jo mainitsi.
Mini1380 Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2009 Vielä tuosta mittarista ja säätimestä: Löytyykö sellaisia missä olisi letkuliitännät, eli ei kierreliitännöillä?! Mihin olette laittaneet mittarin/säätimen? Ajattelin, että kai se tuonne ennen kaasutinta voisi asentaa? Löytyy ja mielellään molemmat konehuoneeseen. http://www.freetechnics.fi/ ,tota paikkaa olen itse käyttänyt ja näytti sivuilla olevan tuollainen yhdistelmäkin missä molemmat säädin/mittari samassa.
soppa Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2009 No niin taas säädetään ja väännetään kun illat alkaa pimentyä... Nyt on bensan paineet OK, bensaa ei enää suihkua suuttimesta mutta seuraavaan ongelmaan: Eli vanhalla SU:lla taas toimii normaalisti mutta toi HIF tekee nyt niin, että "hörähtää" vaan käyntiin ja sammuu samantein... Ryyppy päällä kun kännistää, niin ilmeisesti saa bensaa sen verran et hörähtää käyntiin hetkeksi mutta ilman ryyppyä ei edes lupaa! Ei todennäköisesti saa bensaa mutta miksi? Voiko kohon korkeus vaikuttaa asiaan? Tai onko sen ryyppy sydeemin voinut kasata väärin? Tai suutinputki jotenkin väärin? Tai pitäisikö sen vaikuttaako millään lailla normaaliin käynnistymiseen? Tää nyt on taas sinänsä turhaa hommaa, kun auto pelaa tuolla SU:lla normaalisti mutta kun aikaa on niin tahtoisin kokeilla tuon HIF:in toiminnan ja vaikutuksen kulkuun?
Mini1380 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Se HIF on myös SU ! SU on valmistaja.
soppa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Se HIF on myös SU ! SU on valmistaja. On joo, tarkoitin kuitenkin HS4 ja HIF:iä. Mutta ei se nyt pointti ollut.
MikaJ Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Jotain sulla nyt on pahasti pielessä siinä HIF:ssä, laske nyt vaikka aluksi suutinputkea alemmas jos kerran ryypyllä suostuu hörähtämään.
soppa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Jotain sulla nyt on pahasti pielessä siinä HIF:ssä, laske nyt vaikka aluksi suutinputkea alemmas jos kerran ryypyllä suostuu hörähtämään. Jotain juu on pielessä, olen koittanut laskea suutinputkea mutta ei tunnu olevan vaikutusta.. Voiko bensan pinnan korkeudella olla vaikutusta? Ei luulis koska tuo imee kohon alta ja näin ollen eihän sen kammion pitäisi koskaan mennä tyhjäksi. Eli bensaa ei jatkuvaan kämiseen vissiin tule mutta missä syy?
minorv8 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Otapa se HIF:n kammio ja mäntä veks ja katso että se suutinputken korkeus muuttuu kun ruuvaat seosruuvia. Jos mitään ei tapahdu niin peli on kasattu väärin. Jos tapahtuu niin säädä sen suutinputken korkeudeksi joku 2-3 mm rungon alapuolelle. Noilla asetuksilla pitäisi pysyä käynnissä. Jos se ilman ryyppyä lähtee kylmänä käyntiin niin kaasari on säädetty liian rikkaalle. Tikissään oleva SU vaatii yleensä aina ryyppyä kun kone on kylmä.
soppa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Otapa se HIF:n kammio ja mäntä veks ja katso että se suutinputken korkeus muuttuu kun ruuvaat seosruuvia. Jos mitään ei tapahdu niin peli on kasattu väärin. Jos tapahtuu niin säädä sen suutinputken korkeudeksi joku 2-3 mm rungon alapuolelle. Noilla asetuksilla pitäisi pysyä käynnissä. Jos se ilman ryyppyä lähtee kylmänä käyntiin niin kaasari on säädetty liian rikkaalle. Tikissään oleva SU vaatii yleensä aina ryyppyä kun kone on kylmä. Kyllä suutin putki liikkuu ylös/alas ruuvattaessa. Ryyppyä käytettäessä "hörähtöää" käyntiin n. 2 sekunniksi ja sammuu vaikka yrittäis kaasuttaa. Tämän seurauksena ilmeisti jää bensaa koneeseen sen verran, että sitten "hörähtää" ilman ryyppyäkin. Merkillistä...
MikaJ Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Voisiko olla sitten että on hiton rikas neula. Kait siellä on HIF44:sen neula eikä mikään muu? Ne on meinaan paksummalla profiililla. Mittaas mitä se neula on paksu juuresta, eli siitä kohtaa mikä on sielä suutinputkessa, juuri männän ulkopuolelle tuleva osa.
soppa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Voisiko olla sitten että on hiton rikas neula. Kait siellä on HIF44:sen neula eikä mikään muu? Ne on meinaan paksummalla profiililla. Mittaas mitä se neula on paksu juuresta, eli siitä kohtaa mikä on sielä suutinputkessa, juuri männän ulkopuolelle tuleva osa. On HIF:in neula... HS4:n ja HIF neulan eron huomaa aika hyvin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään