Henkka83 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2009 Oma mini on kilvissä ja "käyttöautona", mutta talven aikana tarkoitus purkaa, ja entrata museokilpiä ajatellen. Lähinnä kiinnostaisi jos jollain olisi vastaavista mineistä valokuvia. Esim.: -Lattiamatoista ei ole tietoa millaset ne pitäisi olla. Ilmeisesti Minitronin myymä sarja ei ole alkuperäisenlainen? mikähän olisi oikea väri matoille, auto on punainen. -Konehuoneen väritykset, vanhemmissa ainakin moottori oli vihreä. :-/ -Pissapojan oikea sijoittelupaikka on ilmeisesti tulipellin väkäsissä?(nykyisin ilm. 127 fiatin pussi säiliönä, roikkuu lämppärin hanan vaijerista). -Peilit, kuuluuko ne olla kromiset? Nyt kiinni on muoviset peilit, joita en ole muissa mineissä nähnyt. Jos auttavia käsiä ilmaantuu, niin voisin vielä linkittää kuvia tuosta aihiosta, niin tarkkasilmäisimmät osaisi heti sanoa mikä ei kuulu tuon vuoden miniin. Edit: Linkitinkin jo pari kuvaa. *Edestä* *Edestä2* *Takaa* *Sisältä*
janecky Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2009 Osta kirja lue ja opiskele :) Esim. Alfamer myy Mini Restoration Manual kirjaa 41.50e sen opuksen on hyvä ottaa konttorille mukaan kun menee museo leimaa hankkimaan, pystyy näyttämään toteen mistä tiedot on peräisin. Mutta kyllä niitä tietoja netistäkin saa, kirjassa ei ole vastaus viivettä niin kuin täällä :)
koirankoppi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2009 Lattiamatto näkyy olevan alkuperäinen, lokasuojien päällä pitäisi olla samanlaista ainetta. Oviverhoilut ja penkinpääliset eivät kyllä kuulu tuohon Miniin. On ehkä otettu jostain uudemmasta Ministä tai verhoiltu itse? Moottori kuuluu olla musta. Peilit on jotkut tarvikkeet, omat on kromatut samoilla paikoilla. Pissapojan säiliö tulipellissä.
Henkka83 Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2009 Kiitos vinkeistä. Penkit on juu ilmeisesti eri vuosimallin ministä. Peilit, pissapoika, kattoverhoilu, lattiaverhoilu, puskurit ainakin on ostolistalla. Nuo kaikki näyttäis löytyvän minitronilta. Onko tuo restoration manual hintansa arvoinen, eli onko siitä juurikaan hyötyä kun aihio on noinkin uusi ja kohtuu hyväkuntoinen. Ilmeisesti mitään korjausoppaan tietoja tossa ei ole?
koirankoppi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2009 En tiedä mitä tuossa Uusimmassa painoksessa on (minulla on reilut 20 vuotta vanha versio), mutta kaikki väritiedot (koodit) ja verhoiluvaihtoehdot ja mitkä värit kuuluu yhteen, löytyy tuolta kirjasta. On siellä muitakin vinkkejä mitä kuuluu mihinkin vuosimalliin ja mistä kuukaudesta/vuodesta lähtien. Mallit vaihtuneet joskus kesken vuotta!
Henkka83 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2009 Sattui löytymään restoration manual ja owners manual kirjastosta, niin täytyypä lainailla ne. Tallin vuokra alkaa syyskuun alusta, niin sitten pääsee homma aluilleen. Hitsattavaa ainakin löytyy etulokasuojista (auton sisätä), ja konehuoneen puolelta tulipellin kulmista. Ja uusittavien osien lista vaan paisuu, vaikkei projekti ole alkanutkaan..
Henkka83 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2009 Auto on nyt purettu, ja hiekkapuhallusta vaille. Minien väreistä kysyisin, että onko jollain heittää värikoodia tuon ikäiseen miniin. Tavoitteena on kirkkaan punainen, ns. Ferrarinpunainen sävy. Restoration manuaalissa on värikoodeja sivutolkulla, mutta ei se pelkkä koodi paljoa auta mustavalkoisessa kirjassa.
Henkka83 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Kattoon liimattu "muovimatto" on kuplinut ajan saatossa ja alkanut valua katosta alas, muodostaen terävät piikit jotka on puhkoneet kattoverhoilun. Muovin tarkoitus on ilmeisesti jäykistää peltejä lommahduksen varalta. Kuva1 Kuva2 Kun nuo kuplineet muovimatot saadaan pois, kannattaako sen tilalle liimailla enää mitään? Jos kannattaa, niin mitä? Minkälaista koriliimaa kannattaa käyttää korin ulkopuolisiin saumoihin, joihin tulee pintamaali päälle. Ja millä estää tulevaisuudessa maalin lohkeaminen liimasaumasta? Restoration manuaalissa ehdoteltiin koritinaa?
minorv8 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Se ei taida olla muovia vaan jotain pikimattoa joka on ajan saatossa kovettunut korpuksi. Siihen kannattaa laittaa vastaavaa tilalle. Mä vuorasin Minorin koko kuupan sisältä Dynamat Extremenimisellä kamalla. Se on autohifimiesten käyttämää tavaraa, alumiinipinnalla olevaa itseliimautuvaa mattoa, paksuus joku 2-3 mm. Aivan törkeän hintaista mutta on myös järkyttävä ero siinä miltä kyljet ja katto kuulostaa. Ei enää kumise vaan kuulostaa siltä että olis joku 3 mm pellin vahvuus. http://www.poppikoneet.com/default.asp? ... 1116155621 Tossa Dynamatin kevyt versio http://www.poppikoneet.com/default.asp? ... 1208072817 Vastaavaa tavaraa on myös edullisempana, kantsii surffata autohifi sivuilla esim. http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=2764 Muista sitten verrata myös tota hintaa per m2. Pelkkä hinta voi olla harhaanjohtava jos paketissa onkin vähemmän kamaa.
Idefix Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Tästä aiheesta käytiin keskustelua tuolla minun projektin keskustelussa (Austin Mini 1970). Minä laitoin sinne alunperin samanlaista materiaalia (jota saa motonetistä 10 E per puoli neliötä) mutta syystä tai toisesta ne kuoriutui pois hetken kuluttua (oliko lie tarrapinta vanhentunut ja kuiva). Sitten ostin ohutta solukumi nauhaa (joka ei ime vettä) ja laitoin sitä niiden kaarien väliin. Nyt katto on jämäkkä ja ei varmaan rämise. Niinkuin tuolla toisessa keskustelussa puhuttiin, Minin katto on sellainen puolikupoli jossa oma pintajännitys jo pitää sen aika jämäkkänä ilman mitään. Toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä, eli varmaan ei ole katastrofi jos et laita mitään, mutta ei varmaan tuhoa tee vaikka jotain sinne laittaakin. Tosin en ole koskaan ajanut Minillä jossa kattoverhoilun alla ei ole mitään muuta kuin paljas pelti, niin en osaa sanoa että kuinka iso ero sillä oikeasti on...
pensseli69 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Ite laitoin viime keväästä kolme isoa palaa kattoon jotakin bitumimattoa, nyt kun purin auton vaihteeksi niin kattoverhoilun alla bitumi roikkui, puolet bitumista oli irti ja puolet oli aivan älyttömän lujassa, yli 2h sitä sieltä revittiin irti. Mielestäni lämmitin tasaisesti liimaus vaiheessa ja pinta oli puhdas kauttaaltaan. Nyt laitan tuota dynamattia oikeastaan koko auton ympäri,hirvittää hinta vaikka mini pieni auto onkin, mutta yllättävän paljon sitä menee.
minorv8 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2010 Kyllä se pari lootaa menee aika kepeesti, kaveri kävi vähän irvistelemässä kun niitä liimasin (v***uili että rahalla rakennetaan). Sanoin sitten sille että kokeilepas koputella kumpaakin ovea ja kylkeä, toinen puoli oli jo vuorattu ja toinen ei. Uskoi sitten ihan oikeasti sillä olevan vaikutusta, niin iso ero niillä oli. Tosin koneen murina kuuluu siitä huolimatta ja yli 140 nopeuksissa ei kuulu enää koneen äänikään sulavan aerodynamiikan vuoksi ;D
Henkka83 Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2010 Kiitos vinkeistä. Täytynee hommata tuota Dynomaattia kattoon. Ovissa ja takataskuissa onkin nuo alkuperäiset vielä tallella. Onko kenelläkään kokemuksia noista korin liimasaumoista? -SIKA221- on yksi vaihtoehto. Onko tuosta kenelläkään kokemuksia, tai ehdottaa parempaa tuotetta?
simonits Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 terve, sika tuotteet ovat varmaankin ihan hyviä,itse olen käyttänyt wurtin liimaavaatiivistemassaa ei ole voimakkaan hajuinen on päällemaalattava ja pysyy hyvin kiinni.äänieristematon liimaamisesta, olen joutunut liimaamaan mattoja ammattini puolesta 20vuotta kolari autoihin eikä ne ole irtoilleet asiakkaan tai omista autoista, laitan aina kun liimaan maton peltiin spreiliimaa mattoon ja peltiin kyllä pysyy.toki ammattikäyttöön tarkoitetut tuotteet ovat vähän kehittyneempiä ja kalliimpia kuin motonetin tuotteet.mini vanhukseeni laitoin varman päälle ja sivelin bostikkia pintoihin on pysynyt kiinni 5vuotta. ei muuta kuin liimailemaan kyllä se siellä kiinni pysyy. :) :) :)
Henkka83 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2010 Seuraava ihmetyksen aihe on konehuoneen kylkipellissä olevat reät. eli mitkä niistä on tarpeellisia, ja mitkä itse porailtuja "hukkareikiä". -Kuva rei'istä -Kuva ennen remonttia 0= jarruletkun irroitusaukko. kuuluuko sitä olla apukuskin puolella? Näyttää itse leikatulta. 1= 2= 3= 4= 5= 6= Ilmeisesti akun napojen haaroitusmurikan kiinnitys? 7= 8= 9= 10= Raitisilmaröörille
peksy Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2010 Terve. Liekö tässä tuo yllä mainittu kirja? http://huuto.net/kohteet/mini-restauroi ... /129733532 (ps. ei ole oma huutokauppani ;) )
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään