Juselius Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2015 Huomenna katsastusaika Minille. Osaako joku kertoa mitä papereita tarvii mukaan että saa muutoskatsastettua tonnisen Minin tuhatkolmisataseksi?
koirankoppi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2015 Todisteet siitä, että vastaavan korimallin Miniä on ollut saatavana 1300:lla koneella ja että omastasi löytyvät ne samat varusteet kuin siitä tehdastekoisesta. Esim. korjaamo/korjauskirja. Esite vertailtavasta autosta, mistä löytyy ne varusteet, mitkä on sinun autossasi. Tämä pätee siis saman konsernin moottoreihin ei vieraisiin koneisiin. Niistä ei ole kokemusta. Miniinhän virallisesti vaaditaan levyjarrut eteen ja tehostin S:n jarrujen kanssa. Isompien levyjen kanssa ei ilmeisesti vaadita välttämättä tehostinta? Ei kokemusta.
Juselius Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2015 Miten minä osoitan katsastuksessa että kyseinen moottorikoko on ollut Minissä? Katsastuksessa ei osattu lukea moottorin lohkossa ollutta numerosarjaa. Kehotti palaamaan kotiin tutkiin moottoria ja löytämään sieltä numeron H12???????
Mini1380 Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2015 Alkuperäisen alumiinisen koneentyyppilätkän tilalle on stanssattu koneentekijän joku oma tunnus.Selvitys tekijältä tai hommaa jostain 1.3:sen alkuperäinen tyyppilätkä ja laita päälle.
Juselius Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2015 Otsalampun kanssa kotimetsään :) Mini1380 1
minorv8 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 1380cc fully built Concept 36 engine eng-1380c36 1380cc fully built engine with: AP Racing/Turbo clutch kit, ARP con-rod bolts & head studs, nitro-carburised crankshaft, lightened & balanced assembly, steel centre main strap, Powermax or Omega pistons(omega 130 pounds extra), choice of camsh Löytyy Minispeedin sivuilta Stanssaus on niin nätisti tehty ettei ole mikään kyläsepän tekele. Tossa sun omassa viestissä onkin kaikki oleellinen.Homma menee nyt vai pikkuisen kimurantiksi. Jos kerrot mikä kone on kyseessä niin seuraavaksi huudellaan tehomittauksen perään jos et osaa luotettavasti kertoa tehoa. Iskutilavuus ei ole ongelma, tehoa jarruista riippuen karkeasti max. 90 hp. h12 : normi 1275 koneen alumiinilätkässä lukee 12Hxxxxxxxxxx. En tiedä mitä ne sitten tykkäävät jos laitat lätkän ton stanssatun numerosarjan päälle. Riski on että sama kaveri tulee leimaamaan ja muistaa tapauksen. Ainahan sitä voi pokkana esittää että juuri tämä irrallinen irtolätkä on tästä moottorista :-) Oliko tuo koneen alkuperä ainoa murhe katsastuksessa ?
koirankoppi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Tässäkin on taas osunut joku "viisastelija" leimaamaan. Suurimmassa osassa vanhoista ihan perus 1275 moottoreista on tuo niitattu lätkä häipynyt jo aikojen saatossa, eikä silti ole katsastuksissa ollut mitään ongelmaa. Eihän tuon lohkoisia BLMC:n moottoreita ole ollut 1275 suurempia, eli sehän on se suurin vaihtoehto. Poraukset ovat sitten eri asia. Niitä ei kukaan ole koskaan alkanut syynäämään. Täytyy olla aika tyhmä katsastusmies, jos tuollainen irroitettavissa oleva ja uudestaan kiinnitettävä lätkä on vakuus moottorin tilavuudesta. Oli sinun onnesi ettei stanssausta osattu lukea konttorilla, silloin olisi ongelmat vasta alkaneet. Nyt tod.näk selviät sillä "metsästä" löydetyllä kilvellä.
FD100L Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Kyllä se alumiinilätkä ja siinä moottorinumero kannattaa olla kun kerran tehdään moottorinvaihtoja. Näin jälkeenpäin vois sanoo, että ei olis kannattanu mennä katsastaan ennen kun ottaa selvää asiasta. Toi lätkähän on ainoa mistä katsastusmies voi tunnistaa moottorin.
minorv8 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Mulla ei taida olla alulätkää muussa kuin pikkiksessä. Clubmanista se puuttuu kokonaan eikä sitä ole koskaan kaivattu. Ei myöskään tänään kun sen leimasin. Harvinaista kyllä, sattui semmoinen kaveri leimaamaan joka tunsi Minit ja sen metkut. Pakkikin löytyi neuvomatta. Mutta joo, koneenvaihdot tuntuu olevan herkkä aihe konttorilla... Testattu on.
koirankoppi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Pari Miniä olen muutoskatsastanut 1275:lle ja kummassakaan moottorissa ei ollut mitään alumiinilätkää tason pinnassa. Silloin piti vielä erikseen anoa lupa moottorinvaihtoon konttorilta ja olla liitteenä maahantuojan (Luhtasaaren Joken) paperi, missä kerrottiin nämä vaaditut ehdot levyjarruista /tehostimesta. Mistään moottorin numeroista ei mainittu sanallakaan. vain BMC:n/BLMC:n valmistama 1275cc moottori Saisihan sinne laittaa vanhan S:kin koneen laillisesti, mutta sen numero ei olisi 12H. Tuntuu kuuleman perusteella, että on tainnut konttoreilla kiertää jonkinlainen kiertokirje Minin moottorinvaihdoista :)
Mini1380 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Mulla puuttui lätkä ja riitti kuin ilmoitin että poistettu koneistamossa plaanauksen takia ja annoin numeron erikseeen, tosin tästäkin jo jokunen vuosi aikaa mutta kuitenkin tällä vuosituhannella :)
FD100L Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Mulla puuttui lätkä ja riitti kuin ilmoitin että poistettu koneistamossa plaanauksen takia ja annoin numeron erikseeen, tosin tästäkin jo jokunen vuosi aikaa mutta kuitenkin tällä vuosituhannella :) Niinpä, tuntuu aika luonnolliselta tunnistaa vaihdettu moottori kun moottorinvaihdosta on kyse. Ministeille tuo ei tietenkään niin tarkkaa ole koskaan ollut kun moottoreita on vaihdeltu tämän tästä! :) E: Eihän nää asiat voi tulla kun vaan tarkemmiksi vuosi vuodelta ja itse ainakin huomannut ihan vuosikatsastusten yhteydessä, että eri vuosina saatetaan tarkistaa erityisesti jonkin tietyn jonkin laitteen toiminta (kurssit, tiedotteet ja onnettomuustilastot).
koirankoppi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Tottahan tämän päivän katsastusmiehet seuraavat aikaansa ja nettiä, jossa on Ministäkin jos jonkinmoista tehoversiota/kertomusta isoksi poratuista ja lähes "200 heppaisista". Kovin montaa yksittäistä automerkkiä/mallia ei Minin lisäksi ole, jonka ympärillä pyörii niin laaja rakentelu ja harrastus. Ei katsastajatkaan sokeita/kuuroja ole. Lukevat jopa tätä palstaa ;)
Juselius Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Moottorin numero oli ainut ongelma, kaikki muu ihan ok. Puuttui se lätkä sieltä metsämoottoristakin, mutta eiköhän tämä vielä järjesty. Nuita tehorajoituksia en osannut odottaa. Aika monta muutakin asiaa olisi kannattanut selvittää etukäteen mutta onneksi en selvittänyt, olisi voinut jäädä koko projekti tekemättä.
Mini1380 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2015 Aina ne järjestyy tavalla tai toisella.
Juselius Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2015 Lähen käymään konttorilla onneani kokeilemassa, kommentoidaan iltapäivällä.
Juselius Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2015 Päätettiin niitata tyyppikilpi vanhoihin reikiin, kuitti dokumentiksi Minispeediltä ja leima otteeseen. Huomenna konttorille auton kans kilpeä näyttämään. Mini1380 1
koirankoppi Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2015 Hyvinhän siinä sitten kävi. Noita 12H kilpiä pitää varmaan ruveta tekemään ja markkinoimaan muutoskatsastukseen meneville ;) Kilpiä on Suomessa huomattavasti vähemmän kuin 1275 moottoreita/lohkoja. Samallahan olisit voinut niitata tonnisen koneen kilven, niin ei olisi tarvinnut muutoskatsastaa ollenkaan ;)
Juselius Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2015 Niimpä, tai olla vaan ihan hiljaa ja katsastaa niinku aina ennenki.
Juselius Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2015 No nyt se on sitten katsastettu, rekisteriotteessa moottorin koko 1275 ja uudet jarrut. Kiitos kaikille kommentaattoreille hyvistä neuvoista ja keskusteluista. Talven aikana säädetään kaasuttajat kohilleen, tuunaillaan sisustus mallilleen ja entisöidään vanha Italialainen puukehäratti puusepän pyöriteltäväksi. Mini1380 1
faake Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2015 No niin loppu hyvin kaikki hyvin. Pienet merkityksettömät asiat tuntuu aina junnaavan näissä katsastusasioissa, mutta kun saadaan selvä asia viralliseksi niin tunnelma on aina positiivinen ja asianomistajalla hyvä mieli.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään