Minni-72 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2009 Eipä ole vielä talvi ovella, mutta kyselenpä jo nyt tässä vaiheessa kuitenkin. Muutaman lämpimässä tallissa vietetyn talviunen jälkeen tulee eteen kylmäsäilytys, joten jäähdytysjärjestelmään tarvitsee pakkasenestoa tai kierto tyhjäksi. Onko kokemusta, mitä myrkkyä jäähdyttimeen kannattaa ajaa, jotta ruostumista ei tule kovin paljon. Edellisellä kerralla, kun auto oli kylmässä säilytyksessä, pistin syylariin jotain myrkkyä, joka tuntui ruostuttavan ja tämän haluan välttää. Entäs sitten kierron tyhjentäminen? Kannattaako ja miten sen saa parhaiten tehtyä (en löytänyt moottorista proppua ainakaan nopeasti katsomalla)?
koirankoppi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2009 En tiedä mitä "myrkkyä" olet jäähdyttäjään kaadellut? :o Mutta autojen jäähdytysjärjestelmässä käytetään ympäri vuoden n. 50% pakkasneste(glykoli)/vesi seosta. Näin on toimittu autoilussa yleisesti varmaan ainakin lähes 50 vuoden ajan, eikä Mini tee siinä poikkeusta. Samalla hoituu ruosteen ja jäätymisenesto 8-). Proppu löytyy lohkon takaa, kytkimen puoleisesta päästä. Voi tosin joskus olla ruostemömmöstä tukossa, joten alavesiletku jäähdyttäjästä irti. (mukava pienikätisen homma ;))
MikaJ Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2009 Ei missään nimessä järjestelmää tyhjäksi, se ruostuttaa vesikanavat. En kanssa ole muista pakkasenkestoa lisäävistä aineista kuullut kuin eri variaation glykolit, ja ne sisältää korroosionestoaineet aina.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään