Jump to content

Ostamassa JCW vuosimallia 2006...


Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli, kun en löytänyt vankkaa tietoa, NIIN, olen hommaamassa vähän niikun harraste autoksi toista JCW:tä talliin niin onko nyt niin että alle 2007 nuo john coopper worksit on kompuralla niinkuin sooper S:t vai onks kaikki JCWessat pakokaasu ahtimella???

Auto on tulossa sikana säkissä, melkein

Kirjoitettu

Gen1 on mekaanisella ahtimella ja muut turbolla. Gen1 hatchback päivittyi tuoreempaan sukupolveen vuoden 2006 lopulla ja avomallia valmistettiin vielä vuoteen 2008.

Kirjoitettu

Kiitos tiedosta, nyt se on pihassa, jep kompuralla on ja on vähän laitettavaa, ihan hyvän tuntuinen peli ja tasaseen on huollettu Mini/ BMW:llä, jakopää on huollettu ja ajettu näköjään Miniin suositelluilla öljyillä. Hyvä on vertailla kun on itsellä tuo -12 mallin JCW, joka on kylläkin piristetty reippaasti, tuo kompura toimii kyllä hienosti alakierroksilla, mitäs, mites tuo kompura vaatii huoltoa ja minkälaista??

Kertokaa hyviä vinkkejä!

Ja yleensäkin mitä pitää huolehtia tuon vuosikerran JCWssä, ja yleensäkin näissä kompura peleissä.

Kirjoitettu

Onneton se kompura on alakierroksilla, mutta eipähän ole turboviivettä... kompura ei sinällään kaipaa huoltoa, mutta kompuran öljyt kannattaa vaihtaa. Ei sillä että ne öljyt happanis, mutta saattaa olla iän myötä vähissä. Ja öljyn määrää ei pysty tarkistamaan kuin ottamalla kompuran irti, joten samalla vaivalla sinne laittaa uudet. Muuten riittää että hihnan vaihtaa huolto-ohjelman mukaisesti.

 

Hakua käyttämällä varmaan löytää R53:n huoltokohteista paljon tarinaa. Foorumin tekniikka ja projekti-osioita kannattaa selailla myös.

Kirjoitettu

Nii tietysti riippuu mihin vertaa, minusta tuo kuitenkin vetää ihan ok alakierroksilta, en tiiä sit onko tehty jotain, mulla on tuo toinen -12/13 vuoden vaihteen kiulu, hommasin siihen vähän hengittävämpää osaa ja säädettiin rullilla, vaikkakin vääntöä on käyrän mukaan paremmin kun vakio -05, -06 kompuraversiossa niin en tiedä miks tuntuu hereemmältä tuo vanhempi, tietysti kun tuo turbo ottaa vähän enempi vauhtia niin sit on eriasia. Ihan ok vehkeitä.

 

Kaikki on kuitenkin yksilöitä.

Tallissa on tuplaturbo 4,4 litranen + tuplaturbo 3,6, sit on kompura 3,2 ja single hx40 2,1 litranen, ja tuo JCW r56 1,6, ei oo vaparia, tai oli, mut sekin sai vispilän... Mut nyt laittasin kyllä rusetin.

Kirjoitettu

Ihan vaan silkasta mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta kiinnostaa kuulla, mitä muutoksia teit konehuoneen puolelle ja paljon sait rullilla jarrutettua....Omaa -07 MCS  vähän rassattu ja muiden kokemukset aiheesta kiinnostaa...Sulla kylläkin taitaa olla jo uudempi N18 moottori ?

Kirjoitettu

Rengasteho on 244,5 heppaa, vääntö 321nm, isompi sooleri, putsari muutettu eteen, ahdinta kevyesti moddattu, ja muuta pientä.

UAE:n Jimi on parikymmentä hevosta edellä vielä pelkällä softalla..

Putki itessään virtaa hyvin mut unohtu katti, laitan kun kerkeen niin 200:n. Yli kolmen tuuman rööriä tarvii vasta kun jostai lähtee lähelle 400.

Käy vähän epätasaisesti nokan takia mut päästöt saatiin koe 200cellin kanssa kohdilleen.

Tää on nyt vaan kokeilu, tuo kone ei varmasti kestä ilman aukasua auringon nousuun.

Turbo on ok nyt, pakopaineet oli reilusti alle 08 vaikka kansi ei jaksanu syödä.

Menee liian pitkälle jos lähtee vielä kantta enempi muuttelemaan. Onko joku muuten viilannu tuon uudemman kantta?

Kokeiltiin muuten hupinaan sitä saksalaista ohitusboksia ni toimii sekin aika hienosti!

Ja helposti, kaikkee ne keksii.

Kirjoitettu

No,ihan hyvin rengastehoa !!  joo,itse ajelen Akran 100cpi downpipellä,aina on leimasta läpi päästöt  mennyt ja hengittää ihan hyvin..Jos innostut kovin sitä ahdinta päivittämään, JM turbo cooper löytyy useampi hyvä vaihtoehto siihen "tautiin" ja runsaasti tietoa. Omassa Ässässä JMTC S42hp ko3/4 hybridi, herää ja ahtaa tosi hyvin näille sisuskaluille... Myös sitä diverttiä kannattaa jo noilla vireillä vahvistaa/kiristelee , että jaksaa pitää ahdot... Forge tai GFB toimii... Kirjoittelit,että käy nokan takia epätasaisesti eli olet vaihtanut nokat?  Joo,jos sulla on vielä vakio kytkin,hirveen paljon tuota vääntöä ei enään kannata nostaa , ei kuulemma tykkää yli 300nm väännöistä...

Kirjoitettu

Joo,tuota lootan väännön kestävyyttä en osaa tarkkaa kertoa , virallisesti se on getrag 285 melko alhainen, mutta en muista eri foorumeilta lukeneeni , että loota poikisi,ennemmin kytkimen heikkoutta on valiteltu. Tiedän kyllä R56 JCW:n , josta on loota poikinut kovassa vauhdissa... ;D .Turbo-hommista saat hyvin tietoa Jm turbo coopers/ Arric johnson, rakentelee Minin turboja,tosi mukavan oloinen tyyppi,jakaa auliisti tietoa Minin turbon valinnasta. Rohkeasti vaan s-postia, ainakin mulle vastaili hyvin! kurkkaa pajan nettisivuja , siellä löytyy jotain faktaa...Mulle teki N18 pakosarjaan portatun hybridin,reilun pari vuotta ajellut ilman mitään ongelmia...Jokunen kuva....

 

 

post-992-0-63214500-1446375061_thumb.jpgpost-992-0-79003600-1446375128_thumb.jpgpost-992-0-36772100-1446375196_thumb.jpgpost-992-0-93574200-1446375271_thumb.jpgpost-992-0-09456800-1446375327_thumb.jpgpost-992-0-73596900-1446375418_thumb.jpg

Kirjoitettu

En tiedä mitä eroja laatikoissa oikeasti on, mutta R53:ssa on GS6-85BG (Getrag G285) ja R56:ssa GS6-53BG (Getrag G253).

 

Allekirjoittaneella tosiaan porsi laatikko edellisessä JCW:ssä autobaanalla 200+km/h vauhdissa. Tehdas tai maahantuoja ei kerro mitä sieltä meni ja miksi, mutta takuuseen tuli uusi laatikko. Auto kyllä liikkui, mutta moottorijarrutuksella keula pärisi kuin jugurttipurkki polkupyörän pinnoissa. Sen verran paikallinen paja antoi tilannepäivityksiä, että ymmärtääkseni sitä ensin yritettiin korjata tyyliin osa kerrallaan tehtaan opastuksella ja lopuksi vaihdettiin kokonaan uusi laatikko+vermeet.

 

PS. Siirtelin topicin tekniikkaosastolle.

Kirjoitettu

Missä Holkki säädit autos? Meniks kauan ja mitä solmu maksoi?

Samasta paikasta varmaan saa kytkyimen , meen kohta ihmettelemään sivuja!

Mikä alusta sulla on?

Joo, hävettää julkisesti myöntää, että rullilla ei ole vielä käyty, ,vaikka ohjelman tehnyt kaveri on kyllä pyytänyt... softa lienee kopioitu "suunnilleen samoilla spekseillä" olevasta koneesta , Tiedetään , ei hyvä!,mutta yritän keväällä hienosäätää lopullisesti. Alusta oli tänä kesänä BC racingin BR , säätettävät coilit , säädettävät takatukivarret, jäykempi takavakaaja, powerflexit tukivarressa ja quaifen lukko tasauspyörästössä.Ihan "OK" , paitsi että alustasarja on nyt hyllyllä ja jatko harkinnassa...

Kirjoitettu

Ei haittaa, mielellään kuuntelen, on nimittäin ihan hauska laite tää mini, silleen vaan kun oon tottunu ajamaan ns 3 kertaa suurempi volyymisillä laitteilla joissa tuplasolmut, niin yllättää tällanen pikkunen ja suht kevyt härveli, ja pajko myöntää että en oo ajanu ikinä sellasta omaa laitetta joka olis ollu yli viikon vakiona , itse oon niin vanha jäärä että kaikki pitää käyttää rullien läpi ennenkun uskaltaa avata suuta. Ja harisella aina.. Minun mielestä kaikein paras tyyli ottaa lukema ylös on Sepolla, se ajaa tehot periaatteella normaaliin katu/soravastukseen. Eli voisin sanoa että oikeita lukemia, ja hyvä esimerkki on itsellä tää F10 m5, tehdas lupaa 560, kävin kun sain auton, ajoin heti hariselle että saadaan lähtöarvot kun kaverin kanssa käytettiin PPPerfomancea, niin ämmä tyrkkäs 535 heppaa valot päällä ja tietenkin ilmastointi, kuten herrasmies autossa konsanaan, juu ja e46 m3 tyrkkäs 334heppaa. Ja saman lukeman Karalalla.

 

Onko kenelläkään kokemusta PPPerfomancesta? SUOSITTELEN!!! Tulee just minkä lupaavat!

Ja speciaalia, kun tunistelin pari autoa, mukaan lukien ämmä femman niin kävin PPP insinöörin hki vantaan airportilta tietokoneen ja osasalkun kanssa ja sitten alkoi tuuuuuuninki, aika speciaalia, inssi joi vain kivennäisvettä ja lipsahti 10h ja 3 autoa, sit testaamaan syksyisessä sateisessa yössä 800 heppasen X5m:n kanssa miten nämä pysyy yli 330kmhn tiellä..

Yes, ja tämä ei ole legendaa vaan vitun tyhmää, mut oli hauskaa!

Joo tää ämmä on ääripää minille, se on kuin nitromoottorilla (siis viritettynä) varustettu dieselveturi uusilla kiskoilla!

Minillä saa ajaa kun sitä piristää!!

Kirjoitettu

Tuli muuten samat coilit tänään postissa.. Huomenna ruuvvaamaan niitä alle, sit laittelin viestiä jo JiiÄmmään billetistä ja sarjasta, taitaa livetä hyppysistä, ja älkää naurako mut tilasin 17" täysin optimoiduilla mitoilla levipellit.... Sorry jos joku ei tykkää mut kokeilin huvikseen yhen penarin levipellejä jotka oli kylläkin liian pienet ja liika leveät, plus että back space oli väärä, mut jotenki niitten näkö istuu tuohon tummansiniharmaaseen, mustikka mikälie. Aika sleepperin näkönen tulee.. Sit kun saa tonttiin vähän.

 

Kunnostelen muuten just tuota vanhempaa kompuraversiota minkä ostin, laitan sen myyntiin, jos jotain sattuu kiinnostamaan.

Kirjoitettu

Mulla on ollu semmonen tuntuma et Harisen dyno on aika optimistinen, mut riippunee käyttäjästä. En tiedä kuka mun vanhaa sitikkaa siellä mittas, mut pukkas vakiona 210hv, vaikka tehdas lupaa 194 ja autolla oli ikää 10 vuotta ja 180tkm...

 

Tarttis varmaan toi oma minikin käyttää jossain vaiheessa mitattavana, kun säädöt on mallia road tuned ja itse tehty.

Kirjoitettu

Peugeot olikohan 306, oli kylläkin uudet ni joutu maksamaan, joku 240+ levitykset ja satasen jako päälle, just soitti kiitolinja että tulossa kotiovelle!

Joo kun r56 ei sovi 16" peltivanne, kokeilin yhen pemarin levipellejä, siks joutu teettämään 17", mut onhan se vakiokoko. Saas nyt nähä mitn istuu.. Leveyttä lipsahti mittaviestiin varkain..

Kirjoitettu

Tuli, on muuten ihan jees näköset, noissa 17" on nuo "kehä reijät" normaalia suuremmat n, 50mm, maalaan ne ulkoa kiiltävän mustaks ja sisäpuolelta kirkkaan punaiseks niin näyttä et levyt hehkuu..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...