Jump to content

r53 ajovalopesurin moottori


Recommended Posts

Kirjoitettu

Ei toimi valojen pesuri,minun aikana toiminutkaan ja nyt kun kuraiset kelit ja pakkasaamut niin olisi kiva saada vettä lampuille. Perus sulakkeet ja releen olen katsonut mutta tulos oli odotettavissa,ei siis toimi edelleenkään. Pitääkö purkaa koko lokasuoja pois että pääsen pesurin moottoriin käsiksi (säiliöhän on sielä sisällä piilossa) vai saako sen esille sisälokasuojan irroittamalla,saatikka onko pesurin moottorin piuhoissa liitintä jossain inhimillisemmässä paikassa että pääsisin katsomaan tuleeko sille edes virtaa? Käsitykseni mukaan suuttimethan "nousee" auki veden paineesta ja jousivoima vetää ne takaisin kiinni. Suuttimet liikkuu hyvin käsin kääntämällä,moottorin ääntä en ainakaan kuule...

Kirjoitettu

Se on rikki se korkeapaine pumppu. Tiiviste alkaa vuotamaan ja ruostuu koko roska.

 

Muistaakseni bilteman korkeapainepumppu menee helposti modaamalla sinne.

Kannattaa vanha purkaa ensiksi kuitenkin mukaan.

Kirjoitettu

Ok,saako irti sisälokaria hellittämällä vai pitääkö ottaa ulkolokkari pois? Pitää käydä piruuttain kysymässä marmoritiskillä hintaa ao. aparaatille kun tässä vieressä pyörin kumminkin

Kirjoitettu

On se ihan hyödyllinen kun paahtaa kuusamoon yhden pysähdyksen taktiikalla.

 

Alle sata kilsaa ja pitäis putsailla rapa keleillä umpiot.

Lisävaloille sais olla samanlaiset.

Kirjoitettu

Saisi ainakin aamulla valot näkymään kun kuurassa kun asun niin saatanan kaukana katuvaloista ja xenonit ei lämpiä,muuten siitä välitä.Ja jos on arvokaskin moottori niin jääpähän laittamatta!

Kirjoitettu

No joo, joskus kun on sopivassa pakkaskelissä ajellut, niin on joutunu pysähtymään muutaman kymmenen km välein raaputtamaan jäätä umpioista... tiedä sitten miten se pesuri siihen olis auttanut, kun ne luukutkin oli umpijäässä.

Kirjoitettu

Minä ainakin laitan pesunestettä kumpaankin säiliöön ettei ne nesteet jäädy talvella. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa tuulilasin tai ajovalojen pesureiden kanssa. Vain takapyyhkijän pesuri ruostuu aina kiinni ja sitä saa olla avaamassa, jos sitä nyt jaksaa edes käyttää. Omien kokemuksien perusteella täysin turha pyyhin, kun talvella takapää muurautuu aina umpeen.

Kirjoitettu

Eipä ne nesteet taida jäätyä kovillakaan pakkasilla. Valotkin aamuisin vaan kuurassa eikä valaise mitään mikä sylettää kun asun perämetsässä,saati ei kai sekään haittaisi silloin tälläin niitä pestä kun konetietä joutuu ajamaan päivittäin ihmisten ilmoille. Jääpä se alkuperäinen pesurin pumppu marmoritiskille,86€ on aivan liikaa moisesta laitteesta kun en edes vielä tiedä onko se rikki vai vaan sähkötön. Jos jossain vaiheessa saisin sen katsottua,tai sitten saa huollossa sitä ihmetellä.

Kirjoitettu

Kyllä on muistissa. Pitää vain saada aikaiseksi ottaa vanha ensin käteen että on vähän hajua minkä muotoista menen etsimään. Bilemassa olin katsovinani hinnaksi 15€...

Kirjoitettu

Ihan periaatteesta en siis ostanut sitä yliylihintaista alkuperäisosaa. Ärsyttää kyllä alkaa tekemään patentteja,saa nähdä jaksaisiko alkaa metskaamaan jostain edullista "bolt on" osaa. Kaikkea muutakin pitäisi tuohon tehdä,syksyn saamattomuutta vain tämä vakiolla ajelu.

Kirjoitettu

Mulla on sellanen muistikuva että tein vain kiinnikkeen pumpulle uuden ja sekin mallia 4xnippusiteet.

Meni ihan liki samaan paikkaan kuin vakio mutta en voi varmaksi sanoa kun olen tehny jo ainakin kolmeen meidän käyttikseen vastaavat modaukset.

Kirjoitettu

Juurikin tuo,Autokeskuksen +40€ hinnnalla vain. Hankalassa paikassa tuo säiliö,pitää purkaa tavaraa ympäriltä että pääsee käsiksi. Riittäisiköhän jos sisälokarin irrottaisi?

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Korjaaminen edistyy,auto saatu sentäs halliin ja tunkki vieressä. Vielä kun saisi aikaiseksi sen renkaan irroituksen ja sisälokasuojan poistelun niin homma alkaisi valkenemaan. Ehkä se tästä vielä ☺

Kirjoitettu

Vitsi mikä homma. Rengas pois,sisälokari puoliksi irti että saa käännettyä eteen ja pesurin moottori suoraan hollilla. Letku ja sähköliitin irti,moottori kädessä paikallisen Motonetin kautta takas hallille ja samat liikkeet käänteisessä järjestyksessä. Ainoa että liittimen jouduin vaihtamaan Apiko malliseen. Työaikaa meni sen 10 min näin ensikertalaiselta jos ei lasketa pakollisia tupakkitaukoja ja työkalujen hyllyistä etsimisiä. Ja kyllä muuten PESEE isolla paineella ko moottori,tykkään!

Kirjoitettu

Kaippa se pahimmat paskat roiskii lampusta kun joka 4 pesulla suihkii valoille. Parempi kuin ei ollenkaan joka tapauksessa.Pitää vain lisätä lasolia enemmän kun jo -7c jäätyi heti lampuille eikä valunut pois. Konepellin/auton likaisuushan ei mua haittane kun on ilmainen pesupaikka,laiskuuttani vain jaksa tuotakaan kuljinta sielä pestä sen enempiä.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Loistava laite edelleen(siis ajovalojen pesuri,ei itse auto sen kummoisempi ole),ei tarvitse putsata ajovaloja aamukuurasta kun xenonit ei niitä lämmitä sulaksi ja näkee iltaisinkin ajella valaisemattomilla teillä kun ei paskasta muuraudu umpeen. Vielä kun säiliön koko olisi vähänkään järkevämpi ettei tarttisi joka viikko täytellä.

  • 2 years later...
Kirjoitettu

Vastaava ongelma tuli itsellä vastaan kun katsastusmies huomautti asiasta. Eli itsellä kyllä moottori toimii mutta nestettä valoihin ei tule. Vasta lisäsin nestettäkin. Pesuri tulee kyllä valosta ulos mutta mitään ei tapahdu. Voiskohan nämä olla tukkeessa?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...