Juge Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2016 Vähän kun googletti niin taisi selitys löytyä: Kiristimen pituudesta ei taida olla hyötyä jos kiristimen jousivoima on liian olematon: http://4.bp.blogspot.com/-teLcmAOZnTE/UJwrpZBFwDI/AAAAAAAAABU/plpSkyjsSoM/s1600/IMG_8493.JPG
Juge Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2016 Nyt on pian viikko joka päivä ajeltu vaihdetulla kiristimellä. Aamut ovat olleet pakkasella, eikä vielä kertaakaan ole raplatuksia kuulunut. Jälkeenpäin Autokeskus Tre ihmetteli miksi vaihdoin kiristimen, sanoivat että olisi hyvä vaihtaa koko ketju kiristimeen, laahaimineen päivineen. Kun kuulema muoviset laahaimet kuluvat. Sanoin että eikai ne 82tkm:ssä vielä kuluneet ole. Eivät vastanneet mitään ainakaan vielä. Sanoin lisäksi, että uudessa kiristimessä jousivoima on huomattavasti suurempi koska uutta ei pysty sormivoimalla puristamaan kasaan, vanhan pystyi. Sitten ihmettelivät kovasti että mistä olen saanut noi varaosanumerot... No, seurataan tilannetta... Täytyy varmaan avata venttiilikoppa ja tarkistaa noiden laahaimien kunto...
Juge Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2016 Ei ole Tren Autokeskus enää vastaillut mun viesteihin... Tuli mieleeni että tarkistan laahaimien kunnon. Venttiilikopan irrotus on tiedossa, ja pikaisesti katottuna ainakin yksi sensori ja yksi kaapeli pitää irrottaa. Onko venttiilikopan irrotuksessa mitään muuta ihmeellistä? Tiiviste on varmaan kuminen joten sitä tuskin tarvii uusia?
holkki Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2016 Eipä siinä venakopan irroituksessa mitään ihmeellistä ollut,muistaakseni joku anturi ja huohottimen letku irti....muistaakseni laahaimet ei kyllä hirmuisesti näy yläkautta. Olitko ajatellut päivittää sitä koppaa? Sitä on paranneltu huohotusjärjestelmän osalta,tarkoitus saada öljynkulusta hieman hillittyä.lupailin laittaa vaimon MCS öljynkulutus-dataa,mutta ei ole tullut edes 4tkm tänä vuonna....
Juge Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2016 Joo, mielessä oli päivittää, mutta meillä öljynkulutus normi kaupunki- ja matka-ajossa on aikasta minimaalista, mutta kun antaa kenkää niin silloin öljyä kuluu. Mitähän tuo koppa mahtaa kustantaa? Vajaan 230km matkan, n. 115km suuntaansa, ajaessa ihan normaalisti muun liikenteen seassa, ei öljyntaso laskenut yhtään. Mutta jos tekee reippaita ohituksia niin silloin öljyä kuluu. Mitenkähän noiden laahainten kunto, miten kauan niiden PITÄISI kestää...? Meillä Minissä on nyt mittarissa alle 83tkm muistaakseni, jotta aika höttöä ovat jos noilla metreillä ovat kuluneet. Positiivista kiristimen vaihdon jälkeen on ettei raplatuksista ole ollut tietoakaan, vaikka Mini yhessä vaiheessa seisoi paikallaan lähes arki-viikon ettei sillä ajettu metriäkään. Tosin, vanhallakin kiristimellä se samoin että saattoi mennä useampikin päivä ettei raplatusta kuulunut...
holkki Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2016 Mun mielestäni niitä laahaimiakin on jossain välissä päivitetty,oisko tullut yläpäähän hieman lisää mittaa....muistan jossain nähneeni rinnan uuden ja vanhan.Joo,tilailin oman kopan Langer autohusilta Sakuista,hinta oli täydellisenä n.200 euroa luokkaa. Oma MCS käyttäytyy samoin, kova polkaisu aiheuttaa hieman öljynkäryä kajuuttaan kun höllää,mutta muuten ei "näkyvää" kulutusta,savua yms.
Juge Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2016 En kyllä osaa arvoida käsituntumaa että paljonko 65Nm on, joku joskus sanoi että 200Nm = 20Kg yhden metrin varren päässä. En tiedä pitääkö paikkansa...? Jos googletin oikein, niin juuri noin se menee: Eli 200Nm vääntömomentin saavuttaaksesi pitää laittaa 20kg yhden metrin mittaisen varren päähän, ja oletettavasti puolenmetrin varren päähän pitää saada 40kg. Eli 65Nm metrisellä varrella ei ole kuin 6,5kg - ei kovin vahvasti ole kiinni...
Mini1380 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2016 Eli 65Nm metrisellä varrella ei ole kuin 6,5kg - ei kovin vahvasti ole kiinni... Kiristimen rakenne huomioiden 65Nm on mielestäni aika paljonkin, en ainakaan kauheasti piukempaan uskaltaisi moista kiristää.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään