Jump to content

valmiste numero


bruuzna

Recommended Posts

Kirjoitettu

Minultakin löytyy -96 Spi Ministä tuosta kourusta keskilinjalta katsoen hiukan apukuskin puolelta.

Näyttää olevan vieläpä sama numero kuin tyyppikilvessä.  :D

Kirjoitettu
Minultakin löytyy -96 Spi Ministä tuosta kourusta keskilinjalta katsoen hiukan apukuskin puolelta.

Näyttää olevan vieläpä sama numero kuin tyyppikilvessä.  :D

 

Mee too. Ja kyseessä -94 Spi.

Kirjoitettu

No perhana kun tuosta ei vaan multa löydy.

Voisikohan olla että tuo pelti on vaihdettu, eikä uuteen peltiin tuota olisi meistetty?

Tosin peltien vaihdot mitä tuohon on tehty (en tiedä tarkkaan peltejä, kun ei Saksa taivu), on tehty Saksan Minien myyjällä, British Automobiles (Minis) liikkeessä. En uskoisi heidän jättävän runkonumeroa pois? Laskukin ollut aika sievoinen.

 

Pitää irrottaa vielä huomenna konepelti ja katsoa todella tarkasti tuo.

Kirjoitettu

Todennäköisesti juuri tuon pellin vaihto on syynä ettei numeroa löydy.

Sehän on tuon ikäisten Minien "tyyppivika", että tuulilasin alareuna on puhki ja usein vaihdetaan koko pelti jotta saadaan siisti lopputulos.

Jos työ on tehty Saksassa, niin numeron poisjättäminen on hyvin todennäköistä. Sielläpäin ei sellaisia niin tarkkaan syynätä ja tuulilasiin on tehty numero todennäköisesti korvaamaan häipynyt.

Saksassa sekin kelpaa.

Kirjoitettu

Noin niin kuin ihmettelyksi jos joku ihmettelee, niin minun Leyland Minissä (vm.77) on stanssailtu valmistenumero apukuskin puolen onko tuo nyt joku lokasuojan/tulipellintukipelti ::) Kuvassa näkyy tarkennusta (kuva ei minun autosta :D )

 

engine.jpg

Kirjoitettu

Tämä numeroasia on käsitelty moneen kertaan eri otsikoitten alla, mutta Suomeen Virallisesti maahantuojan toimesta tuoduissa ( 59-80) Mineissä numerot pitäisi löytyä näin! 59 - 67 ei numeroita tehtaalla meistetty koriin, vaan ne lyötiin jälkeenpäin maahantuojan tms. toimesta juuri tuohon viistotukeen mikä kuvassakin.

67/68 - 80 numero oli jo tehtaalla lyöty repsikan jalkatilaan lattiaan!

Koska numero lattiassa oli usein aika heikko ja ruoste ym. kuluminen esti sen näkemisen, niin Suomen katsastusmiehet kehottivat yleisesti lyömään numeron myös tähän viistotukeen, missä se janeckyn 77:sakin on. Jonkinlainen "hahmo" numerosta varmaan löytyisi lattiasta salapoliisityönä hänenkin Ministään.

Ihan varma en ole missä se näissä viimeisissä 80-mallisissa oli, koska niitä ei kovin paljon enää Suomeen rekisteröity.

Kaikki sen jälkeen 80 eteenpäin ovat omatuonti Minejä, joitten numeroitten sijainneista en tiedä. Ilmeisesti 90 luvun autoissa on juuri tuossa tuulilasin edessä kourun pohjalla.

Tässäkin asiassa poikkeukset vahvistaa säännön! ;)

Kirjoitettu

Tämä tosiaan päättyi omalta osaltani onnellisesti. Valmistenumero löytyi tuulilasin alla olevasta pellistä, uran pohjalta.  :-[ Katsastusmies sanoi sen olevan takareunassa uraa, enkä ollut pohjalta osannut tarkasti katsoa. Poistin konepellin ja pesin uran huolella, sieltähän se selvästi näkyviin tuli.

Kirjoitettu
Ilmeisesti 90 luvun autoissa on juuri tuossa tuulilasin edessä kourun pohjalla.

 

Kyllä, ainakin MPI -malleissa pitäisi olla aina. Tämä Mini -myyjältä kysyttyä.

Kirjoitettu

Hyvä että löytyi :)

Nämä numeroasiat kannattaa yrittää selvittää aina ennenkuin menee kats.konttorille ihmettelemään.

Asiaa on paljon helpompi yrittää "korjata", jos ei ole saanut joltain "itsepäiseltä" konttoristilta vaatimuksia, joissa hän ei enää voi perääntyä.

Voi olla että vanha Mini on saatu katsastettua jossain vuosikausia hyvin olemattoman numeron turvin ja sitten omistajan/paikkakunnan vaihdoksen jälkeen aletaan vaatia "kunnon" numeroa, jota ei sitten löydy. Pahimmassa tapauksessa tulee korinvaihtoepäilyt. Yksinkertainen asia voi muuttua hyvinkin hankalaksi.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...