Jump to content

-65 Austin Mini


club75

Recommended Posts

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Ja,jos et tuolla kannella 100 heppaa saa,oot tehny hyvän näkösen ja kalliin Minin koneen.?.

miten se meni että jos tehot tippuu puolella niin viritys on onnistunut =)

Kirjoitettu

onko kenelläkään ollut ongelmia w&p tyylisten levikkeiden kanssa? ei kyljestä kiinnitettävät

Kirjoitettu

Mulla on sekä Clubmanissa että pikkiksessä semmoiset. Clubmaniin ne  istui edessä suhtkoht hyvin, takana varsikin alahelma istuu huonosti. Pikkikseen ne ei istuneet oikein mitenkään joten laminoin niihin lisää materiaalia ja muotoilin sisäreunan niin että se seuraa paremmin korin muotoa. Kyllä ne sinne sai sitten melkoisella vaivalla sopimaan.

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, club75 kirjoitti:

Alkuperäiset pitäs olla. 

Tarkoitin että minun yksilöt pitäisi olla alkuperäiset. Sellaisena ne ostin :)

Kirjoitettu

Kyllä nuo kaaret ei satu sinnepäinkään, ja se per#### tiiviste on ihan syvältä. Olisko tuohon toista tiiviste vaihtoehtoa. 

Kirjoitettu

Muistin tuossa just että mulla on morriksen konepelti :) eihän sillä muuten väliä mutta keulamerkin reiät pitäs vissiin tukkia....

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

kipinänajoituksenmäärittäjä,  keskittyy pultilla ja sopii värinävaimennin mallin siimapyörän sisään

trigger1.jpg

Kirjoitettu

Tässä on joutopäivinä saatu jotakin aikaiseksikin, pohjat alkaa olla pikkuhiljaa loppusuoralla. Koitin paikallista verhoilijaa saada kiinni mutta oli joululomilla ilmeisesti niin tekasin ite ovipahvit eteen ja taakse. Ja taas se sama virsi että kun ite tekee niin tulee just semmonenko sattuu tulemaan. Pari kuvaa on aina mukava...

pohjia7.jpg

pohjia5.jpg

1.jpg

2.jpg

6.jpg

9.jpg

17.jpg

31.jpg

Kirjoitettu

Pistä vielä nitojalla kiinni takaa,tuppaa tuo pelkkä liimaus irtoamaan.Et vissiin laittanu mitään pehmustetta väliin?Ite laitoin noihin 4mm vaahtomuovin väliin,tulee vähän pehmosempi ja hyvin menee vielä paikalleen.

Kirjoitettu

Okei,varmista vielä nitojalla.

Kirjoitettu

täytyy hommata sopivan mittaisia panoksia...

 

laittakaapas pieni yhteenveto mitä tarvii kun laittaa metron levyjarrunavat? alatukivarret minkälaiset? reaktiotangot minkälaiset? ohjausvarret käykö esim rumpujen navoista?

renkaat 12", pyöränkoteloita ei ole avarrettu

on tästä ollut juttua foorumilla aikaisemminkin mutta kertaus on aina paikallaan

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Koppaa hiottu, pakkeloitu, maalattu ja kaaria soviteltu. Kaariin olen kohtuu tyytyväinen vaikka aikaa meni paljon ja vielä loppusiistiminen on tekemättä.

Kattoverhoilu oli ihan paska ja kun tuota nahkaa sattu olemaan niin ajattelin että kokeilen tehdä uuden. Laitan kuvan kun on valmis.

Ikkunoita testasin tummentaa, vähän on tumman oloista mutta kuvat valehtelee =)

2.jpg

4.jpg

13.jpg

oikeatakakaari.jpg

vasentakaraari.jpg

  • 1 year later...
Kirjoitettu

Terve, projekti jatkuu pikkuhiljaa, vaikka en päivityksiä ole kirjoitellutkaan. Kevään ja kesä aikana jotakin pientä on tehty. Latikko on käytetty muttereina ja kasattu uusiksi, kulumat poistettu ja  muutamaa laakeria vaille valmis. Koneeseen öljynpaluulinjat kerääjää lukuunottamatta valmiit ja vesikin pitäisi kulkea vittuilematta.

Sähköt on tehty valmiiksi. Moottorinohjaus kaikkine antureineen on testattu ja kaikki toimii. Sulakkeita tuli 15 ja kaikki releet (bensapumppu, pyyhkijät, sähköflekti, suuttimien virrat, valot, puola, päävirta ja vilkut) on myös testattu. Ecu siis ohjaa uutta systeemiä ja vanhaa ohjaa kuljettaja kajuutasta mutta releiden kautta. Tämän johdotuksen olisi melkein kannattanut tehdä kokonaan uusiksi mutta halusin pitää mahdollisimman paljon alkuperäisen värisiä johdotuksia jostakin kumman syystä. On mulla tietenkin piirretty kaavio nykyisestä johtoviidakosta (varalta).

Viime kesänä oli tarkoitus maalata kori mutta muut maalaus hommat ja tallin remontti siirsi minin maalamista ja etenemistä. Maalaan sitten kun kun ehdin.

 

pari satunnaista kuvaa...

73495330_415351122735025_1255933743990833152_n.jpg

74876773_774832409626894_684229672262696960_n.jpg

74386318_530432217534547_4090485230182334464_n.jpg

74579088_1761144897350331_32503165739859968_n.jpg

74939095_2375945229387244_2365883065714081792_n.jpg

75362347_2293776307400769_5121239546855424000_n.jpg

73270866_454543531834631_927252154664615936_n.jpg

75339565_2571615352875059_6948648835954507776_n.jpg

75332749_420246398640102_4733419809801240576_n.jpg

73149822_1351380868363519_7685020046845804544_n.jpg

75266064_538511010050543_2353139111767834624_n.jpg

75231773_544420726336772_595300209735499776_n.jpg

Kirjoitettu

Just tappelin tietotekniikan kanssa kun vanhan miniläppäri päätti heittäytyä mykäksi. Sillä kun on tähän asti hoidettu Morriksen boksin ronkkiminen. Haltechin ECU  on pelkästään sarjaportilla eikä nykyläppärit semmoista tunne. Miniläppärikin vaatii serial-USB adapterin. Noh, siihen kun vielä lisää sen että Haltechissa on tasan 4 portti vaihtoehtoa COM1-COM4 jotka taas läppäreissä on jo varattu muuhun käyttöön niin soppa on valmis. Ei yhteyttä... Kauhealla tappelulla sain kuitenkin jonkinlaisen yhdynnän aikaiseksi mutta tiedonsiirtonopeus on lähinnä etanan tasolla... Tommoinen USB yhteys saa miettimään pitäisikö jossain vaiheessa modernisoida purkki nykyaikaan. Taas tuli tosin todistettua että koneinsinööristä ei ole tietokonehommiin... 

Kirjoitettu

Tuohon laitoin mötikät bluetoothille ja wlanille. Voi vaikka tabletilla tms säätää. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...