club75 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2015 Latetaan tästäkin pitkän ajan rojektista muutama kuva raadille näytille. Valmista tulee aina satunnaisesti. Itse tehdään ja pääosin "vanhoista kunnostetuista" osista jos mahdollista. Kantaa saa ja pitää ottaa jos joku juttu tulee mieleen. Ajatuksena oli tehdä suunnilleen alkuperäisen näköinen mutta joitakin aikakauden "tuninki" hiluja saattaa autoon tulla (ei ja ei tule finlandia kattoluukkua), kone jossakin vaiheessa 1275 puhaltimella mutta aluksi laitan tonnisen paketin. Ja tästä lähdettiin liikkeelle (muutama on kovasti ihmetellyt). AAB-1 1
club75 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2015 Jatketaan uudella viestillä niin saadaan joku tolkku ajan kulusta. Hiekkaa... paljon se muutuu mutta tuleepahan huonot paikat esille. Päälle epoksit ettei ruostu käsiin.
club75 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2015 Huonot osat pois ja uutta peltiä tilalle. Koko lattia paitsi tunneli, poikkipalkki, "varvaspelti", oikea sisälokasuoja, lokasuojat, kolmiopellit, "naamapelti", konepelti, takaistuin, peräluukun pohja, ovet, takahiekkapelti, takaluukun saranapelti, takaluukku ja mitäs vielä niin joo ja katto. -tipi- 1
Turbo 69 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2015 Ja minä kun luulin, että oma 66:nen oli mätä ::).Tosin siinä oli pirusti ratsupaikkoja,tuo on ollut vielä näköjään melkein "koskematon".
ZepeteuZ Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Arvostan!! Pääsee kädentaitaja näyttämään että täältä tullaan! Sehän motivoi! Jaksamista upean auton parissa!
club75 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Periaatteessa koskematon hitsauksen suhteen. Ja ite kun tekee niin tulee semmosta kun sattuu tulemaan. Takaosaston taikinointia. -tipi- 1
Stefa Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Käytitkö alkuperäisiä vai tarvike keulan ulkopeltejä? Pitäisi omaan ostaa ja mietin että onko istuvuudella eroa kuinka paljon.
club75 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Tarvikepeltejä oli lokarit, kolmiopellit ja naamapelti. Kyllä niiden kans on saanut taistella että suunnilleen sopi paikalleen. Kolmiopelleissä oli suurin säätäminen.
club75 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 muutama kuva helmoista ja pohjasta -tipi- 1
club75 Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 tuo pois ja tuo tilalle... ovien raot ok
koirankoppi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Näin pitkän linjan (reilu 30 vuotta) Miniharrastajana suorastaan hävettää, kuinka hyviä koreja on laitettu vuosien aikana paloiksi ja jätetty muuten tallentamatta. ;) Älä vaan näytä projektikuvia rekisteröintikatsastuksessa, äläkä muutenkaan mainosta vaihdettujen peltien määrää (vinkki)! Jos on ikävä katsastusmies voi tulla ongelmia!! Puhun kokemuksesta! Hienoa työtä!
club75 Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 eihän tässä ole kuin käytetty osa pois ja laitettu kunnostettuna takaisin =)
club75 Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 keulan peltien venytystä ja pajotusta
club75 Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Konepellissä oli jotakin ihme kuoppia (kuva) ei auttanut kuin raapaista kuopat pois. On muuten nyky maalinpoistoaineet syvältä eli ei toimi kuin nitromors. Helvetillinen homma saaha se lieju pois että sai epoksit pohjalle.
olut- Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 ihan mielenkiinnosta mutta onko toi katto tullut sulle mikkelistä
club75 Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2015 ihan mielenkiinnosta mutta onko toi katto tullut sulle mikkelistä tämä on alkeperäinen mutta kyllä yks katto on sieltäkin tullut hommattua =)
club75 Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2015 pikkuhiljaa pohjien tekoon (säilöntävärit pois ja epoksia pintaan), takaluukku on melkein virheetön vain pari pientä painaumaa
club75 Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2015 vasen takakylki oli saanut osumaa jostakin muustakin kuin meikäläisen kääntöjumpasta, en tuota vasaralla saanut tuon suoremmaksi mutta itselle välttää niin se riittää, varovasti hitsilliä rako kiinni ja taas ruosteenestoa päälle, katon istutus meni aika hyvin (kuvassa hiottu sauma, ilman kittiä, pelkkä pohjamaali pinnassa)
ompelija Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Anteeksi sohiminen tänne mutta onko kuvan ympyröidyt osat tosiaan aitoa miniä? . mulla oli mm. tuon tapaiset. takakiinnikkeiden kohdalla pari palaa enemmänkin päällekkäin...
club75 Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Ei haittaa kuule mitään, aina näistä oppii itsekukanenkin lisää. Tuommoset jämät siellä oli ja saman tyyliset sinne tuli tilalle, lähinnä vahvistuseksi. Viisaammat osannee sanoa tarkemmin.
club75 Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Puhallettujen osien maalausta. Paikallinen aikuiskoulutuskeskus sorvasi "hi-lo" palikat, painoa on enemmän kuin kaupasta ostetuista ja toimivuus jää nähtäväksi.
club75 Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2017 Kaikenlaiset "kiireet" hidastaa auton valmistumista. Turpo hommat jää pois ja tilalle on tulossa 1380 kolmella nokka-akselilla =)
club75 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2017 Moottori alkaa kohta olemaan kasaus vaiheessa. Vielä on kanteen tehtävä pari juttua ja senkin saa kasata ja on valmis kiristettäväksi. Talven aikana on tarkoitus saada sähköt ja muut piuhoitukset (ruiskut, sytkä ym.) siihen pisteeseen että vois koittaa avaimesta käyntiin. Laatikko pitää vielä tarkistaa mutta 10v sitten sihen vaihdettiin laakereita eikä sillä sen jälkeen ole ajettu tuhattakaan kilometriä. Kori on vielä vaiheessa mutta ajatuksia senkin varalle on, siitä sitten lisää kun tapahtuu.
club75 Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2017 (muokattu) Tässä pari kuvaa alakerran valmistelusta. Pintaruosteet pois, epoksit pohjalle ja kuumankestomaali pintaan. Monta reikää piti tulpata ja monta tehdä uusiksi. Tämän jälkeen lohkon pinta plaanattiin ja tehtiin uudet kansipulttien reiät ja kierteet niihin sekä vesikanaville uudet reiät. Lohko porattiin 73,5 männille ja keskimmäisiä reikiä siirrettiin aavistus reunimmaisia kohti että 2 ja 3 sylinterien väliin jäis enemmän tavaraa. Kampiakselin kaikki kaulat piti hioa ja minin nokka-akselille laitettiin uudet laakerit. Mäntiin jyrsittiin venttiileille kolot. Kolot laskin niin että ei haittaa vaikka remmi menis poikki niin venttiilit ei mene solmuun. Muuten on aikalailla tiukkaa ja puristussuhde on 12,3:1. Muokattu: 22. Lokakuuta, 2017, käyttäjä: club75 liian isokuva
Mini1380 Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2017 Puristussuhdehan kuulostaa vallan hyvälle :-) monet tuppaa jättämään puristukset aivan liian pieniksi.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään