Hude Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Moro Onko paha temppu kiriä sisempiä raidetangonpäitä? Asentelin uuden rengas/vannepaketin ja huomasin klappia sisäpäässä molemmilla puolilla jonkin verran. Nosturille pääsen vasta ensi viikon jälkeen tarkistamaan asiaa... Löysin vanhan viestiketjun, jossa neuvottiin poraamaan lukitus veke yms. Lieköhän onnistuu paikallaanollen? Meneekö kiristys pelleilyksi, vai kannattaako ostaa suorilla kokonaan uusi hammastanko pakettina? Vekotin mulla vm.-76.
minorv8 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Aika fakiiri saa olla että onnistuu paikalleen päin. Kyllä nuo tuppaa noilla ikävuosilla olemaan sen verran kuluneita että vaihtaisin suosiolla uuteen.
MikaJ Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Vanhan pallonivelen kiristäminen ei ikinä ole suositeltavaa, vaikka rakenne sen mahdollistaisi. Osat kuluvat epäsymmetrisesti koska käytössä tuleva liike ei ole symmentristä ja tasaista. Suosittelen kanssa koko raidetangon vaihtoa, sen verran halpoja ja saa kerralla välykset jokapuolelta pois.
Kimi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Moi, Tarkista nyt ensin että ne raidetangon u pultit on kireellä. Ettei vaan koko raidetanko seilaa ees taas kun välystä molemmin puolin. /kimi
FD100L Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Moro Onko paha temppu kiriä sisempiä raidetangonpäitä? Asentelin uuden rengas/vannepaketin ja huomasin klappia sisäpäässä molemmilla puolilla jonkin verran. Nosturille pääsen vasta ensi viikon jälkeen tarkistamaan asiaa... Löysin vanhan viestiketjun, jossa neuvottiin poraamaan lukitus veke yms. Lieköhän onnistuu paikallaanollen? Meneekö kiristys pelleilyksi, vai kannattaako ostaa suorilla kokonaan uusi hammastanko pakettina? Vekotin mulla vm.-76. No, jokatapauksessa joudut hammastangon kokonaan irroittamaan jos niissä sisemmissä on väljää. Muistaakseni joudut myös laskemaan etukelkan takaosaa alas, eli irroittamaan 4 kpl pulttia lattiasta (hammastangon U -pulttien lisäksi) että saat hammastangon (kierukkahammaspyörän)akselinpään lattiasta olevasta reiästä ulos ja hammastangon kääntymään sen verran, että saat sen poistettua paikaltaan. Uuden hammastangon vaihtoehtona suurempi töinen uusien sisemmät nivelien hankkiminen, mikäli niitä vielä on saatavissa. Lisäksi saattaa pakoputken/ pakosarjan joutua irroittamaan (rakenteesta riippuen) ja kelkan jousitornien pultit löysäämään ym. ym.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään