Jump to content

Austin mini 850 -69


ZepeteuZ

Recommended Posts

Kirjoitettu

20200417_121651.thumb.jpg.3abf056a4904ac5e1b389596965d77e4.jpg20200417_121715.thumb.jpg.055f33f0659e3c68822fe80541624e1b.jpgNyt olen minäkin nähny, löysin yhen omista varastoista.😃. Tuo oli ilmeisesti yhessä puretussa -67:ssa.

Kirjoitettu
On ‎16‎.‎4‎.‎2020 at 18.43, ZepeteuZ kirjoitti:

On nämä nykyiset uudet tiivisteet kaameita. Eihän tässä voi liukuikkuna mennä perille saakka jotta lukko salpautuisi!Tiiviste menee edellä karkuun ja krymppääntyy kourun pohjalle niin ettei ikkuna ole kohdallaan.Onneksi Korja-Kumista löytyy alkuperäisen kaltaista joka asentuu hienosti ja lasitkin lukittuu.Kuvassa vasemman puoleinen oli Korja -Kumista. 34 €/m!

 

IMG_20200416_183652.jpg

Jep, itse oon laittanu tuota vasemmanpuoleista  aikanaan ja juurikin Korja-kumista, siinä ei tosiaan ole mitään metallivahviketta.

Toimi hienosti!

Kirjoitettu
6 minuuttia sitten, Larry kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn että onko tuo tiivisteiden vaihto miten hankala homma? Itselläni sen verran huonossa kunnossa ettei liu salpaan saakka

Ei ollenkaan hankala. Ylätiiviste paikalleen,sitten alatiiviste kromilistaan,lasit siihen uriin ja työnnetään paketti yhdessä niin että lasit menevät oikeisiin uriin ylös pohjaan asti. Sitten liu'utetaan alapuoli listoineen paikalleen.Lasien putoamisen toiselle puolelle olisi hyvä ehkäistä lisäkäsien avulla asennusvaiheessa. Yksinkin onnistuu mutta riskinsä siinä on.Kromilista kiinnitetään alatiivisteen läpi kolmella peltiruuvilla.Alatiivisteeseen pitää tehdä etukäteen läpipaskolla tms.pienet alkureiät ruuvien kohdille. Alatiiviste on sen verran paksu että ruuvin kanta jää liukupinnan alapuolelle,eikä jää sitten ikävästi kantamaan tiivisteen alle ja tekemään välistä liian tiukkaa.

Kirjoitettu

Alatiivisteeseen täytyy myös tehdä vedenpoistoa varten n. 5mm reiät samoille kohdille kuin ne ovat kromilistassa.

Vanhoissa alkuperäisissä metallivahvisteisissa tiivisteissä reiät oli tehty jo tehtaalla.

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, ZepeteuZ kirjoitti:

Ei ollenkaan hankala. Ylätiiviste paikalleen,sitten alatiiviste kromilistaan,lasit siihen uriin ja työnnetään paketti yhdessä niin että lasit menevät oikeisiin uriin ylös pohjaan asti. Sitten liu'utetaan alapuoli listoineen paikalleen.Lasien putoamisen toiselle puolelle olisi hyvä ehkäistä lisäkäsien avulla asennusvaiheessa. Yksinkin onnistuu mutta riskinsä siinä on.Kromilista kiinnitetään alatiivisteen läpi kolmella peltiruuvilla.Alatiivisteeseen pitää tehdä etukäteen läpipaskolla tms.pienet alkureiät ruuvien kohdille. Alatiiviste on sen verran paksu että ruuvin kanta jää liukupinnan alapuolelle,eikä jää sitten ikävästi kantamaan tiivisteen alle ja tekemään välistä liian tiukkaa.

Kiitos ohjeistuksesta 👍 pitääkin jossain välissä laittaa kuntoon

Kirjoitettu

Hankalin jossain tapauksissa saada ne alalistan ruuvit irti.

Kirjoitettu

Onko hyviä vinkkejä miten saa deluxe reunalistan paikoilleen ilman rumia vekkejä? Yhdet meni suteen vaikka lämmitin niitä kuumailmapuhaltimella niin lokarin kaaresta kun pitää taivuttaa toisinpäin helmaan,tulee hikikarpaloita. Normaali kuuma vesi mikä hanasta tulee ei riitä ja jos on 70 asteista,menee lista aivan harmaaksi kuten kaverillani kävi. Kesähelle olis hyvä tai ehkä sauna mutta saunalla ja tallilla liikaa välimatkaa. 

Kirjoitettu

Eisaa lämmittää liikaa, hiustenkuivaaja parempi kuin kuumailmapuhallin tai sitten tarvii olla sellainen missä saa lämmön säädettyä tarpeeksi pienelle.
Joskus tein niinkin että pistin notkistumaan isoon vesisaaviin missä kuumaa vettä ja hyvin toimi sekin.

Kirjoitettu

Tarkka on oikeasta lämmöstä. Säädettävällä kuumailmapuhaltimella tullut paras tulos

On suttakin tullut 😉

  • 6 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Mylly "pesässään" ja tuli vastaan sellainen fiba että kun yritin ympätä vanhan mallin askin hämmennintä tähän toiseen lootaan niin noup! Ohjainnastat eri paikoissa,vanhassa klo kolme,uudemmassa klo 12. Kun laitoin kepin kolon kohdalleen oli sen asento kajuutan puolella hmmm erikoinen.

IMG_20201027_201259.jpg

IMG_20201101_133211.jpg

IMG_20201101_133241.jpg

IMG_20201101_133259.jpg

Kirjoitettu

Jep, nuo kepit on erilaisia, niin kuin laatikon takapäätkin.😆.

Pirun hyvän, eli alkuperäisen näköinen konehuone.👍👌.

Kirjoitettu

Kiitosta vaan,on ollut onni kun osaavia/tietäviä ministereitä on ollut matkassa mukana. Oikea keppikin jo "tilauksessa" kaverin kätköistä.

  • 9 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Monien loppumetreillä ilmenneiden vastoinkäymisten(mm.öljynpaineiden hukassa olo,syy;pohjaavat öljypumpun pultit) saatu onnellisesti maaliin kuuden vuoden aherruksen jälkeen!

Ei löytynyt huomautettavaa mistään! Vielä on kesää jäljellä mutta tapahtumia niukanlaisesti.

20210811_162350.jpg

  • 8 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Tulipa suurena mieluisana yllätyksenä Olavi Sallisen palkinto raadin mielestä perustellusti minulle ministä!!Veti miehen nöyräksi ja hämmentyneeksi. Pirkanmaan alueella oli viime vuosi ennätyksellinen museotarkastuksen läpikäyneitä,194 kpl. Määrä oli suomen suurin. Näitten joukosta siis valikoitui allekirjoittaneen harrastepeli joka on nähtävissä Vehoniemen automuseossa kesän ajan ja ehkä myös koko ensi talven.

Haluaisinkin kiittää kaikkia foorumilaisia jotka ovat seuranneet projektia ja osallistuneet keskustelupalstalla asioiden ratkaisemiseksi ja tietojen saamiseksi. Erittäin hienoksi asiaksi tekee se,että tämä foorumi sai jatkoa!Tämä on auttanut minua suuresti ja varmasti valtaosaa harrastajista! Suurkiitos ylläpitäjälle!!

Terkuin ZepeteuZ

20220507_140216.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...