koirankoppi Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2019 Hyvää tuppaa tuleen
ZepeteuZ Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2019 No niin,verhoiluja saapui nopsaan Newtonilta ja kaikki oli hyvässä kuosissa ja aivan priimaa! Kävi kuitenkin niin että tilaamani penkin päälliset tulivat väärällä kuosilla. Kysyin heiltä miksi näin kävi?Enkö ilmaissut rallienklannilla tarpeeksi hyvin tarpeita? He vastasivatkin heti ja sanoivat että kun ilmoitin heille auton olevan ,-69 MK 2 ,päättelivät niin että kyseisessä vuosimallissa pitäisi olla nämä heidän lähettämät. Kun lähetin kuvan heidän kuvastostaan ja omasta penkistä(kuvat)totesivat minun penkin kuosin olleen -62,-63 mk1:ssä?? Tiedustelivat että josko minun minissä olisi penkit vaihtuneet jossain välissä? En todellakaan usko moiseen. Koirankopin kanssa jo asiaa pohdittiinkin ja ajattelin kysellä muilta onko tullut tällaisia verhoiluja vastaan? Saumat ovat kuumasaumatut,vanhemmissa lienevät tikatut. Näissä raidat jatkuivat selkäpuolelle jonkun matkaa.Lupautuivat kylläkin vaihtamaan näihin mitkä oli,pitää vaan palauttaa nuo väärät. Ovipahvit,taskunpohjat,c-palat,kojetaulu ym.olivat huippuhyvin tehty ja pahvitkin käsitelty jollain parafiinin tapaisella kosteuden estämiseksi. Ennen olikin muovit taustalla ja myydäänhän niitäkin edelleen.
imperial Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2019 Tuttua asiaa. Näin oli jo parikymmentä vuotta sitten. Newtonilla eivät millään uskoneet, että Mk 2 Mineissä on myös ns. "Standard Saloon" versio. Tekivät tuolloinkin vain "Super De-Luxe Saloon" version verhoiluja. Siis juuri näitä pitkillä keskellä olevilla raidoilla. Muutama faksi ja yhden käynnin jälkeen alkoi tapahtua. Itse asiassa piti ihan kyllä kädestä pitäen näyttää Richard Newtonille millaisia penkkejä Suomessa Mineissä on. Ihan samojahan ne kuitenkin on kuin viimeisten Mk 1 mallin " welded, 13 flutes squab and cushion covers". Sujuvasti kaikki alkoi mennä ja monet satsit sitten sieltä tulikin otettua, mutta tarkkana piti olla ja joka kerta varsinkin kun koko auton verhoilusarjoja tilasin. Suomessa en muista nähneeni mk kakkosen Super De-Luxe- mallia. Export Saloon versiossakin lie oli tavalliset penkit vaikka oli muuten pitkälti muuten tätä toista versiota plyyshimattoineen, pehmustetulla etuhyllyn reunalla ja ovaalimittaristolla yms
ZepeteuZ Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2019 Mukava kuulla historiatietoja näihin liittyen. Muistaako Imperial oliko näissä kakkosissa standardeissa kuvanmukaiset kumimatot kautta linjan? Nuo etupalat on mutta ilmeisesti lattiaverhoiluja ei ole enään olemassa eikä uustuotannossa. Musta vaiko harmaa plyyshi olisi oikea vaihtoehto? mustanharmaathan ovat nuo palat.
imperial Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2019 Kyllä Standard Salooneissa on ollut aina kumimatot. Mustia plyyshimattoja oli vain joissakin Cooper MK2 :ssa sekä valkoisissa ( Snowberry White WT4) Super De Luxeissa. Siis ainoa vaihtoehto sinisessä autossa on harmaa plyyshimatto väriltään Cumulus Grey ja on materiaalina aina hyväksytty entisöinneissä. Kaikki poikkeukselliset väriyhdistelmät on mallisarjassa Wolseley Hornet ja Riley Elf ja ne onkin sitten jo eri juttu.
ZepeteuZ Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2019 Nöyrä kiitos tiedoista!
johnny Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2019 ei kai tommosista penkeistä mikään museotarkastaja ala mitään itkemään.. kunhan eivät ole repaleiset. laitat vaan ne mitkä näyttää paremmalta ja ne on kyllä noi mustat. harmaat voi tuikata notskiin.
Kimi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2019 Menisiköhän sama sarjanumerojekku läpi minitonni katsastajalta
ZepeteuZ Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2019 Sisäosat maalattu,putkilinjoja asenneltu ja runkoja soviteltu. Pyörien päälle heinäkuussa ja pintamaalaukseen elokuussa. Pohjien loppuhionta 400:lla ja viimeistelytiivistykset saumoihin.
mini850 Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2019 Kyllä oot tehnyt hienoa työtä!!
ZepeteuZ Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2019 11 tuntia sitten, mini850 kirjoitti: Kyllä oot tehnyt hienoa työtä!! Nöyränä kiittäen kannustuksesta!
koirankoppi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2019 Sen verran tässä joitain vuosia projektia lähituntumalta seuraillut, että vaikea on kenenkään paremmaksi pistää. Vahva ehdokas vuoden 2020 entisöinniksi. Sanokaa mun sanoneen ;)
ZepeteuZ Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2019 Silti olen hyvin kriittinen itselleni monista vaiheista. Ajatellut että tämänkin olisin voinut tehdä paljon paremmin jos olisin älynnyt. Mutta kun ei ole näin totaalista läpikäymistä koskaan tehnyt niin eipä sitä hiffaa kaikkea.Mukavaa tätä on ollut tehdä koko ajan ja komppaavat kommentit auttavat,kera avartavien näkemyksien ja kokemuksien!Kiitos siitä!
ZepeteuZ Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2019 Pintamaalaus odotuttaa joten silläaikaa voin fixata etupenkit.Alaosan puhallan lasimurskalla ja maalaan. Superlonit menee vaihtoon kuten penkin verhoilutkin kokonaisuudessaan.Selkänojasta löytyi lappu tekstillä "Tämä osa pysyy ajoneuvossa lähetykseen asti"
ZepeteuZ Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2019 Vihdoinkin on mini saanut lopullisen värin ylleen. Jousituskin on paineistettu alustavasti.Lopulliset säädöt sitten kun kone on paikoillaan.Toinen etupenkki vielä verhoiltava ja sitten jarrut käsittelyyn.On tämä vaan hieno vaihe projektissa. Optimistisesti ensi kesän ajoihin... AAB-1 1
ZepeteuZ Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2019 Vihdoinkin on mini saanut lopullisen värin ylleen. Jousituskin on paineistettu alustavasti.Lopulliset säädöt sitten kun kone on paikoillaan.Toinen etupenkki vielä verhoiltava ja sitten jarrut käsittelyyn.On tämä vaan hieno vaihe projektissa. Optimistisesti ensi kesän ajoihin...
Ritke Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2019 Varmasti tuo lisää motivaatiota kun tuon kopan maalattuna näki. Tuliko penkkeihin alkuperäiset superloonit vai tekeekö verhoilija ne? Omaan miniin täytyy kans elvyttää penkkejä.
ZepeteuZ Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2019 21 minuuttia sitten, Ritke kirjoitti: Varmasti tuo lisää motivaatiota kun tuon kopan maalattuna näki. Tuliko penkkeihin alkuperäiset superloonit vai tekeekö verhoilija ne? Omaan miniin täytyy kans elvyttää penkkejä. Selkänojiin jää vanhat hyväksi todetut pehmusteet. Hieman lisäfylliä sivuille pistin. Istuinpehmikkeet menivät vaihtoon kokonaan. Toisen kumilevyn vaihdoin kun oli kiinnityksistään revennyt.Pieni miinus oli Newtonilta kun eivät olleet ommelleet valmiiksi kanavaa selkänojan sivun alapäähän tulevalle taitettavalle metallilevylle. No onneksi omasin suutarinneulan,koukkumallisen niin sain käsin ommeltua.Kaikki superlonit ym.pehmusteet ja liimat hommasin Tampereen Vaahtomuovilta Tre talon läheltä
ZepeteuZ Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2020 Edistyttty on. Takaluukun tiivisteen kanssa harmaita hiuksia. Ei kovin hyvin istu nämä nykyiset muovisekotteiset,ei juurikaan jousta. Lukon kohdalta ok mutta reunoilta irvistää. Takaikkuna ja tuulilasi paikoillaan. claymad 1
SE7EN Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2020 On 8.3.2019 at 21.12, imperial kirjoitti: Tuttua asiaa. Näin oli jo parikymmentä vuotta sitten. Newtonilla eivät millään uskoneet, että Mk 2 Mineissä on myös ns. "Standard Saloon" versio. Tekivät tuolloinkin vain "Super De-Luxe Saloon" version verhoiluja. Siis juuri näitä pitkillä keskellä olevilla raidoilla. Muutama faksi ja yhden käynnin jälkeen alkoi tapahtua. Itse asiassa piti ihan kyllä kädestä pitäen näyttää Richard Newtonille millaisia penkkejä Suomessa Mineissä on. Ihan samojahan ne kuitenkin on kuin viimeisten Mk 1 mallin " welded, 13 flutes squab and cushion covers". Sujuvasti kaikki alkoi mennä ja monet satsit sitten sieltä tulikin otettua, mutta tarkkana piti olla ja joka kerta varsinkin kun koko auton verhoilusarjoja tilasin. Suomessa en muista nähneeni mk kakkosen Super De-Luxe- mallia. Export Saloon versiossakin lie oli tavalliset penkit vaikka oli muuten pitkälti muuten tätä toista versiota plyyshimattoineen, pehmustetulla etuhyllyn reunalla ja ovaalimittaristolla yms Minkälaisella taikasanalla olette saaneet noita "Standard Saloon"-mallisia MK2 istuinpäällisiä Newtonilta.? Minulle asiakaspalvelu ilmoitti että ei onnistu, oli tuotannosta tiedustellut asiaa. Kuvista päätellen et sinäkään ZepeteuZ saanut oikeita.?
ZepeteuZ Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2020 En jaksanut vääntää kun lähetin kuvatkin saloon verhoilluista päällisistä niin ei kuulemma onnistu kuin tuo mikä nyt kiinni.Raitojen lukumäärä sentään täsmää.Ekat oli aivan väärät vaikka väittivät kuuluvan juuri MK2:een.Deluxen suuntaanhan tämä nyt kallistuu muutoinkin.
ZepeteuZ Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2020 Kone sai värin päälleen. Eipä ole paljon enää värkkäämistä mutta jotain kuitenkin ennenkuin hörähtää.
ZepeteuZ Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2020 On nämä nykyiset uudet tiivisteet kaameita. Eihän tässä voi liukuikkuna mennä perille saakka jotta lukko salpautuisi!Tiiviste menee edellä karkuun ja krymppääntyy kourun pohjalle niin ettei ikkuna ole kohdallaan.Onneksi Korja-Kumista löytyy alkuperäisen kaltaista joka asentuu hienosti ja lasitkin lukittuu.Kuvassa vasemman puoleinen oli Korja -Kumista. 34 €/m! FD100L 1
tailke Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2020 Kyllä se oikean puoleinenkin on ihan alkuperäinen (Genuine Mini Spares product), tämä pussi (x2) hankittu jo 70/80-luvun vaihteessa. Ei vaan ole koskaan käytetty koska sain hankittua sitä tosi alkuperäistä. Oletko jo löytänyt vilkkureleen? Sokerinpala rele on ihan yleinen alkuperäisosa vaikkei turbo69 ole sellaista koskaan nähnyt.
ZepeteuZ Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2020 Ompa veikeetä että on jo tuolloin ollut näitä toisenlaisia? Miksiköhän näitä yleensä tehtiin kun eivät toimi. Alkuperäisissähän oli se metallirunkokin.Rele löytyi Britti-Helmet putiikista.Tilasin jalustoja ja vilkun/hätävilkun releitä kaverilleni Briteistä Auto Electrical Sparesista eikä ole mitään kuulunut kolmeen viikkoon. Rahan olivat ottaneet ja lähettivät sähköpostin että tilaus on vastaanotettu ja jos jotain kysyttävää on niin sähköpostia heille. No olen pommittanut mailia heille,saamatta mitään vastausta???
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään