ZepeteuZ Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2015 Etuvaloista sen verran että nämä nyt olevat H4 umpiot ovat lähes suorat sivusta katsoen ja olen nähnyt pyörempiä kuplamaisempia umpioita. Onko jälkimainittu se "oikea"? Entä mikä on cibie?
Mini1380 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2015 Cibie on umpio-/valovalmistaja.
koirankoppi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2015 Alkuperäisasennuksena on olleet Lucasin hehkulamppu-umpiot pyöreällä lasilla. Onko sulla parkkivalot ajovalojen yhetydessä? En muista oliko Mk2:ssa jo?? Minulla olisi uudet Lucasin hehku-umpiot parkkivaloilla ylimääräisenä. MR tarkastus hyväksyy tietääkseni H4:setkin, mutta kesäautossa en ainakaan itse ole nähnyt mitään syytä niihin..
Mini1380 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2015 H4 umpioita saa myös kuperalla lasilla ja löytyy ihan Motonetista yleistarvikkeena (ei tosin Lucasin tekeminä).MR autoon kyllä kuuluisi ehdottomasti hehkulankaumpiot kuperalla lasilla.
ZepeteuZ Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2015 Virtalukko on asennettu "maailmaa vastaan"eli niitattu ilmeisesti. Taitaa olla helpoin konsti katkaista ne poikki puolikkaiden välistä.
ZepeteuZ Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2015 Minulle ei ole vielä avautunut tuon peräseinän pisarareiän tarkoitus? Entä tuo tunnelin aukko? Onko jälkikäteen tehty? Paikka on ilmeisesti lyhyemmälle vaihdekepille? Ps.Sen hattuhyllyn reikien arvoitus selkis,verhoiluja purkaessani huomasin että orkkisverhoilun alle oli laitettu uustuotanto verhoiluosa! Orkkiksessa oli nuo reiät uudessa ei!
Mini1380 Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2015 Ei toi virtalukko ole niitattu vaan ruuvit ovat sellaiset että kanta katkeaa kiinni kiristettäessä ettei varastaminen olisi niin helppoa, kannat saa helpolla porattua pois jos on kunnon terä ja pora.
ZepeteuZ Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2015 Kiitos tiedosta taasen. Ei tuota tuskaa kun tietää että on kierteet.
minorv8 Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2015 Tunnelin reikä on tehtaan reiän näköinen ja jopa vaikuttaa alkuperäiseltä. Yleensä jälkeenpäin reiitetyt on aika karuja. Takaseinän reikää ja samoin rintapellin reikää on selitetty korivartaan kiinnityskohtina tehtaalla koppaa kasattaessa. En kyllä usko että varras olis sarjatuotannossa kovin kätevä.
johnny Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2015 Ei toi virtalukko ole niitattu vaan ruuvit ovat sellaiset että kanta katkeaa kiinni kiristettäessä ettei varastaminen olisi niin helppoa, kannat saa helpolla porattua pois jos on kunnon terä ja pora. mun mielestä helpomalla pääsee kun käyttää vasaraa ja sopivaa tuurnaa. tai tietysti jos on kaikki rojut siinä pöydällä.. nii siinä tapauksessa ainakin vasara ja tuurna :))
minorv8 Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Pora ilman muuta. Ei sitä tarvi läpi asti kairata, riittää kun isolla poralla saa kannan irti. Mini1380 1
MikaJ Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Totta, noiden katkopulttien kovuuskin on tupannut olemaan jotain tinan luokkaa joten poraaminen on lastenleikkiä. Mini1380 1
ZepeteuZ Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Allright! Se reikä takaseinässä,voisiko se olla ns.pitkän tavaran kuljetusta varten?
Ado50 Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Tässä juutupen videon kohdassa n. 4 min näkyy mittariston - ja takapenkin selkänojan reikien tarkoitus. Mini1380 1
ZepeteuZ Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Mahtavaa!! Kiitos hienosta linkistä! Asia tuli erittäin hyvin selvitetyksi!
johnny Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Totta, noiden katkopulttien kovuuskin on tupannut olemaan jotain tinan luokkaa joten poraaminen on lastenleikkiä. sitä suuremmalla syyllä ne kannattaa ottaa tuurnalla.. jos ne kertaa tinaa on nii ovatki tyylliin sormitiukkuudella. toi poraaminen on sama kuin laittaisi voita leivälle lapiolla. ne jämät siinä kannassa tekee siitä myös useesti epätasaisen, alat siinä sitten poraamaan. ota zepe toinen tuurnalla ja toinen poraamalla.. ja kerro kumpi oli helpompi.
MikaJ Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Olen aukonut noita tuurnalla ja poralla, pora on omasta mielestäni huomattavasti parempi jos on tilaa porata. Vasenkätisellä poralla välillä aukeaa pulttikin pois itsestään. Mikäli katkopultin röpelöinen pinta aiheuttaa ongelmia poraukseen, ehkä on sitten parempi että ottaa isoimman lekan ja tuurnan. Itselleni ei ole vielä ikinä ollut mikään ongelma, mutta eipä noita ole kuitenkaan tullut satoja porattua. Mini1380 1
ZepeteuZ Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2015 Siis vasaralla hutkivaa tuurnalismia,ja jos se ei auta niin sitten iso mies alkaa poraamaan! :D
minorv8 Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2015 Voi porata ja voi porata. Fiksuin tapa on käyttää pistepuikkoa ja napauttaa keskelle porauksen aloittamista varten piste. Itse käytän kaikkeen alkuporaamiseen 3,2 mm pop niiteille tarkoitettuja teriä. Teräviä ja tukevia. Pituutta n. 5 cm, löytyy jokaisesta rautakaupasta. Vielä hifimpi vaihtoehto on esim. sorvauksessa käytettävä keskiöpora. Jos se ei sano mitään niin googletä. Siitä sitten isompaa terää kunnes kanta irtoaa. Kierre on muistaakseni 5/16 eli vajaa 8 mm joten paljon yli 10 mm terää ei tarvi käyttää. Teet niin tai näin niin ota se koko tanko irti ja tee toi homma ruuvipenkissä.
koirankoppi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2015 Mk2:ssa oli kaikissa koreissa myös "lyhyen kepin" reikä lattiassa. Korit oli kaikki samoja, 850, 1000, Cooper.reikä vain pellillä peitetty. Mk1 Coopereissa korin "pitkän kepin" taas vastaavasti oli pellillä tukittu ja hyvin kitattu. Jollei sillä virtalukolla ole tunnearvoa, niin minulta saattaa löytyä kokonainen mk2 rattiputki virtalukkoineen. Ei liene kovin kiireellinen asia, jos kerran aiot purkaa koko auton atomeiksi ja entisöidä perusteellisesti. Kuten ymmärsin tavatessa. Mutta kyllähän sen oman irtikin saa.
ZepeteuZ Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2015 Kattoverhoilut hyvässä kuosissa! Ylempi on kertaalleen putsattu "taikasienellä" Lievää kellastumista havaittavissa mutta hei,ikää kohta 50! Stefa 1
johnny Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2015 Olen aukonut noita tuurnalla ja poralla, pora on omasta mielestäni huomattavasti parempi jos on tilaa porata. Vasenkätisellä poralla välillä aukeaa pulttikin pois itsestään. Mikäli katkopultin röpelöinen pinta aiheuttaa ongelmia poraukseen, ehkä on sitten parempi että ottaa isoimman lekan ja tuurnan. Itselleni ei ole vielä ikinä ollut mikään ongelma, mutta eipä noita ole kuitenkaan tullut satoja porattua. leka? mä tarkoitin tolla tuurnalla aukaisua sitä, et naputellaan siihen kantaan jotta lähtee pyörimään aukipäin. en sitä et se lyödään poikki. ;)
ZepeteuZ Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2015 Kyseinen äänimerkinantolaite made in Italy,is it real thing? Eli alkuperäisyyttä kun haen...
koirankoppi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2015 Ei ole alkuperäinen. Mutta hyvinkin alkuperäisen näköinen. Noita kyllä löytyy, siis alkuperäisiä.
ZepeteuZ Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2015 Minin purkaminen jatkuu harkiten ja huolella.Dokumentointi(kuvaus,pussitus,merkinnät,puutteiden kirjaus ym.) Projekti on ns.kuivattu eli nesteet,bensa,hydrot,jäähd.nest.,Moottori saa pitää öljynsä toistaiseksi. Bensatankkki sisältä oli hiukan ruosteessa,onko ideoita,kokemuksia putsauksen suhteen? Tankin takunen oli terve! Mikähän on noita superlonin palasia tunkenut joka rakoseen? Onkohan teeseitse vai tehas?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään