Turbo 69 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2020 Nyt olen minäkin nähny, löysin yhen omista varastoista.. Tuo oli ilmeisesti yhessä puretussa -67:ssa.
tailke Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2020 Aina vähän "viisastuu" kun myllää varastoja näin tapahtuu myös täällä vaikka Minin kanssa ollut tekemisissä muutaman vuoden.
FD100L Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2020 On 16.4.2020 at 18.43, ZepeteuZ kirjoitti: On nämä nykyiset uudet tiivisteet kaameita. Eihän tässä voi liukuikkuna mennä perille saakka jotta lukko salpautuisi!Tiiviste menee edellä karkuun ja krymppääntyy kourun pohjalle niin ettei ikkuna ole kohdallaan.Onneksi Korja-Kumista löytyy alkuperäisen kaltaista joka asentuu hienosti ja lasitkin lukittuu.Kuvassa vasemman puoleinen oli Korja -Kumista. 34 €/m! Jep, itse oon laittanu tuota vasemmanpuoleista aikanaan ja juurikin Korja-kumista, siinä ei tosiaan ole mitään metallivahviketta. Toimi hienosti!
Larry Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Mielenkiinnosta kysyn että onko tuo tiivisteiden vaihto miten hankala homma? Itselläni sen verran huonossa kunnossa ettei liu salpaan saakka
ZepeteuZ Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 6 minuuttia sitten, Larry kirjoitti: Mielenkiinnosta kysyn että onko tuo tiivisteiden vaihto miten hankala homma? Itselläni sen verran huonossa kunnossa ettei liu salpaan saakka Ei ollenkaan hankala. Ylätiiviste paikalleen,sitten alatiiviste kromilistaan,lasit siihen uriin ja työnnetään paketti yhdessä niin että lasit menevät oikeisiin uriin ylös pohjaan asti. Sitten liu'utetaan alapuoli listoineen paikalleen.Lasien putoamisen toiselle puolelle olisi hyvä ehkäistä lisäkäsien avulla asennusvaiheessa. Yksinkin onnistuu mutta riskinsä siinä on.Kromilista kiinnitetään alatiivisteen läpi kolmella peltiruuvilla.Alatiivisteeseen pitää tehdä etukäteen läpipaskolla tms.pienet alkureiät ruuvien kohdille. Alatiiviste on sen verran paksu että ruuvin kanta jää liukupinnan alapuolelle,eikä jää sitten ikävästi kantamaan tiivisteen alle ja tekemään välistä liian tiukkaa.
Ado50 Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Alatiivisteeseen täytyy myös tehdä vedenpoistoa varten n. 5mm reiät samoille kohdille kuin ne ovat kromilistassa. Vanhoissa alkuperäisissä metallivahvisteisissa tiivisteissä reiät oli tehty jo tehtaalla.
Larry Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 5 tuntia sitten, ZepeteuZ kirjoitti: Ei ollenkaan hankala. Ylätiiviste paikalleen,sitten alatiiviste kromilistaan,lasit siihen uriin ja työnnetään paketti yhdessä niin että lasit menevät oikeisiin uriin ylös pohjaan asti. Sitten liu'utetaan alapuoli listoineen paikalleen.Lasien putoamisen toiselle puolelle olisi hyvä ehkäistä lisäkäsien avulla asennusvaiheessa. Yksinkin onnistuu mutta riskinsä siinä on.Kromilista kiinnitetään alatiivisteen läpi kolmella peltiruuvilla.Alatiivisteeseen pitää tehdä etukäteen läpipaskolla tms.pienet alkureiät ruuvien kohdille. Alatiiviste on sen verran paksu että ruuvin kanta jää liukupinnan alapuolelle,eikä jää sitten ikävästi kantamaan tiivisteen alle ja tekemään välistä liian tiukkaa. Kiitos ohjeistuksesta pitääkin jossain välissä laittaa kuntoon
Turbo 69 Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Hankalin jossain tapauksissa saada ne alalistan ruuvit irti.
ZepeteuZ Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2020 Onko hyviä vinkkejä miten saa deluxe reunalistan paikoilleen ilman rumia vekkejä? Yhdet meni suteen vaikka lämmitin niitä kuumailmapuhaltimella niin lokarin kaaresta kun pitää taivuttaa toisinpäin helmaan,tulee hikikarpaloita. Normaali kuuma vesi mikä hanasta tulee ei riitä ja jos on 70 asteista,menee lista aivan harmaaksi kuten kaverillani kävi. Kesähelle olis hyvä tai ehkä sauna mutta saunalla ja tallilla liikaa välimatkaa.
Mini1380 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2020 Eisaa lämmittää liikaa, hiustenkuivaaja parempi kuin kuumailmapuhallin tai sitten tarvii olla sellainen missä saa lämmön säädettyä tarpeeksi pienelle. Joskus tein niinkin että pistin notkistumaan isoon vesisaaviin missä kuumaa vettä ja hyvin toimi sekin.
koirankoppi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2020 Tarkka on oikeasta lämmöstä. Säädettävällä kuumailmapuhaltimella tullut paras tulos On suttakin tullut
ZepeteuZ Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2020 Mylly "pesässään" ja tuli vastaan sellainen fiba että kun yritin ympätä vanhan mallin askin hämmennintä tähän toiseen lootaan niin noup! Ohjainnastat eri paikoissa,vanhassa klo kolme,uudemmassa klo 12. Kun laitoin kepin kolon kohdalleen oli sen asento kajuutan puolella hmmm erikoinen. koirankoppi 1
Turbo 69 Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2020 Jep, nuo kepit on erilaisia, niin kuin laatikon takapäätkin.. Pirun hyvän, eli alkuperäisen näköinen konehuone..
ZepeteuZ Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2020 Kiitosta vaan,on ollut onni kun osaavia/tietäviä ministereitä on ollut matkassa mukana. Oikea keppikin jo "tilauksessa" kaverin kätköistä.
ZepeteuZ Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2021 Monien loppumetreillä ilmenneiden vastoinkäymisten(mm.öljynpaineiden hukassa olo,syy;pohjaavat öljypumpun pultit) saatu onnellisesti maaliin kuuden vuoden aherruksen jälkeen! Ei löytynyt huomautettavaa mistään! Vielä on kesää jäljellä mutta tapahtumia niukanlaisesti. Kirurgi, PanuPetteri, Turbo 69 and 1 muu 4
ZepeteuZ Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2022 Tulipa suurena mieluisana yllätyksenä Olavi Sallisen palkinto raadin mielestä perustellusti minulle ministä!!Veti miehen nöyräksi ja hämmentyneeksi. Pirkanmaan alueella oli viime vuosi ennätyksellinen museotarkastuksen läpikäyneitä,194 kpl. Määrä oli suomen suurin. Näitten joukosta siis valikoitui allekirjoittaneen harrastepeli joka on nähtävissä Vehoniemen automuseossa kesän ajan ja ehkä myös koko ensi talven. Haluaisinkin kiittää kaikkia foorumilaisia jotka ovat seuranneet projektia ja osallistuneet keskustelupalstalla asioiden ratkaisemiseksi ja tietojen saamiseksi. Erittäin hienoksi asiaksi tekee se,että tämä foorumi sai jatkoa!Tämä on auttanut minua suuresti ja varmasti valtaosaa harrastajista! Suurkiitos ylläpitäjälle!! Terkuin ZepeteuZ Turbo 69, PanuPetteri, sir samurai and 1 muu 4
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään