ZepeteuZ Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Millainen historia ko.myllyllä? Kiitos tiedosta ensinnä!
koirankoppi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Multa saat koko 850 paketin vaihteistoineen satasella ilman vaihdokkeja. Pelkkä ehjä 1275:n kansi on väh. satasen arvoinen ;)
koirankoppi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kyllä ne korihommatkin tuppaa paisumaan, kun vähän enempi sorkkii. Kolmiopellit ovat kaksinkertaiset ja varmasti joutuu molemmat uusimaan. On aika paljon työläämmät vaihtaa kuin Mk3:sen. Soviteltava huolella ovien kanssa. Ja tarvikepellit tuppaa aina olemaan vähän eri paria keskenään. Ja voipi vielä lokasuojistakin löytyä sanomista? Takaluukkuun on tehty ilmanvaihtoreikiä ja omatekoiset tukinarut.
minorv8 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2015 Kyllä siinä koneen kanssa on konttorin setää ku*etettu huolella. Arvatenkin jarrujen takia mutta toisaalta toi pikku pässinmuna (SU) kuristaa sen verran ettei ihan käsistä karkaa. Konttorilla ei takuuvarmasti tota hoksata mutta museoleimalla voi tulla ongelmaa.
P Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Eiköhän niitä löydy. Minultakin löytyy yksi kokonainen paketti juuri sinun auton ikäiseen. Tosin vaatii täydellisen läpikäynnin. Käyvästä autosta purettu n. 20v sitten ja ainakin venttiili vikaa oli jo silloin. Kohtuuhinnalla varmaan päästäisiin kauppoihin. Mutta ei ole mikää suoraan nokalle kuntoinen. onkos tää se sama paketti mikä oli mun vanin nokalla yhden leimareissun ajan? -Pasi-
ZepeteuZ Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Oikean etuvanteen "nappulat" kummastuttaa? Onko kyseessä vararenkaan vanne?Vai vain malli muiden joukossa.
ZepeteuZ Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Niin tuo moottorin leima tosiaan viittaa vm:sta -74 ylöspäin kuperilla männillä olevaan 998 cc koneeseen.
Mini1380 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Eri ikäiset vanteet vaan kuin muut.
koirankoppi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Pasin kyselyyn, ettei ole sama moottori. Tämä yksilö on maannut maalla tallin nurkassa reippaat 20v, kun se sinne raadon nokalta nostettiin. Viimeinen ajolenkki vain osoitti että venttiilivikaa voi olla.
FD100L Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Juu täältä löytyy myös vaihdossa tuohon 1275 :seen käyntikuntoinen 850cc moottori/vaíhdelaatikko kompleksi. Irroitettu ajokuntoisena Minin nokalta ja säilytetty sisätiloissa reilu 25 vuotta. :)
ZepeteuZ Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2015 Tuossa näkyy outohärpäke, virtalukon virkaa tekevä mutaatio. Siinä on englannin kielen lisäksi saksaa? Onko brittiautoissa näin? Saattaa olla Mailerista tämäkin tai jostain aivan muusta. Ikkunalukot joita autossani on kolme muovista(oikeita -69:iin) ja yx hiano metallinen! MK-II:ssa ei kai ole koskaan ollut näitä metallisia? Mihin vuosimalliin ne rajautui?
koirankoppi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kyllä tuo virtalukko on ihan "mutaatio" viritys :). Sijaintikin on aivan omituinen??? Enpä ole vastaavaa Minissä koskaan nähnyt. Valmistajia noilla ohjauslukollisilla virtalukoilla oli tuohon aikaan useita. Ja mineissäkin oli tuohon aikaan vähän kirjavaa käytäntöä valmistajissa. Ikkunalukot on molemmat Ministä, mutta muoviset kuuluu 64 vuoden jostain kuukaudesta eteenpäin alunperin. Metalliset on käytön kannalta parempia/kestävämpiä. Se oli senaikainen "halvennusprojekti" Metallisia varmasti hankala löytää.? Muovisia saa uustuotantona
ZepeteuZ Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Eikö ole este MR:lle? Ei puutu kuin kolme :D mutta muoviset on ihan ok.
SE7EN Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kyllä mun -69 Austin minissäni on ihan samanlainen virtalukko. Ja melko varma olen että on alkuperäinen. Sijainti noin kello kahdeksan paikkeilla.
Mini1380 Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kyllä mun -69 Austin minissäni on ihan samanlainen virtalukko. Ja melko varma olen että on alkuperäinen. Sijainti noin kello kahdeksan paikkeilla. Joo väittäisin kanssa että ihan alkuperäinen virtalukko mutta väärässä paikassa sen pitäisi olla alempana ja eri asennossa eli juurikin tuossa kello 8:in paikkeilla.
koirankoppi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kuten sanoin. Valmistajia oli useita tuohon aikaan. Omassa 68/69 puretussani oli Neimannin virta/ohjauslukko ja kysyjälle olen jo laittanut kuvan oikeasta sijoituspaikasta. Miksi ihmeessä se on asennettu noin??? Jos on alkuperäinen? Noita samanlaisella lukkopesällä varustettuja oli monessa muussakin merkissä. Suomeen tuli tuolloin pakollinen ohjauslukko ja luulenpa että maassa oli jo myymättömiä uusia autoja, joissa ei ollut vaadittua varustusta ja maahantuojan toimesta asennettiin vaihtelevia malleja. Varsinkin Mineissä ja monissa muissakin, autojen valmistusvuosi saattoi olla vuotta vanhempi kuin rek.päivä. Joissain jopa useampi vuosi. Oma Vani oli valmistettu 65 alkuvuonna ja rek uutena Suomessa 66 kesällä.
ZepeteuZ Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Special case! Nyt olen saanut ajoneuvohistorian kasaan ja minä olen kolmastoista omistaja?!! Pisimmillään 9 vuotta lyhimmillään 2 kk! Kone on kaikissa otteissa 0,84 L ! Tallin puitteet on hierottu kohilleen ja ehostettuna pitäisi olla kesäksi 2017! Maltilla mennään siis.
ZepeteuZ Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Tässä näkyy upea muotoilu takaselkänojassa! Mutta mikä tarkoitus on näillä kahdella pyöreällä säleiköllä? Niitten kohdalla ei ole läpireikiä?
Mini1380 Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kyllä noiden alla yleensä on reijät ja auttaa pitämään ikkunat auki.Oletko varma ettei hattuhyllyssä ole reikiä noiden alla, jospa ne vaan puuttuu "pahvista"?
ZepeteuZ Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Kyllä ne sieltä alta löytyy korista mutta kun hattuhylly verhoilu on alkuperäisen oloinen,aprikoin vaan sitä miksi ei läpi asti.
FD100L Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Joo väittäisin kanssa että ihan alkuperäinen virtalukko mutta väärässä paikassa sen pitäisi olla alempana ja eri asennossa eli juurikin tuossa kello 8:in paikkeilla. Täältäkin löytyy samanlainen virtalukko, purettu suurinpiirtein samanikäisestä Ministä.
koirankoppi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Miksiköhän Mineissä ei ollut alun perin noita venttilleitä takana, kun pellissä oli valmiit reijät? Säästöä?
Turbo 69 Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Vielä tuosta virtalukosta,tuossa on ilmeisesti koko rattitanko ja putki MK 3:sta.Siinä on ohjauslukon kolo tuossa kohin yläpuolella,siksi tuo vanhempi virtalukko laitettu noin.Ollu säveltäjä asialla.
imperial Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Ohjauslukko on kyllä ihan oikeaa mallia. Tanko on vaihtunut uudemmasta Mk3:sta. Valmistaja Neiman Saksa ja virtapuoli Bosch. Noita sai vielä 20 vuotta sitten ihan British Leylandin paketissa ja nyt ei sitten enää mistään, joten pidä hyvää huolta. Kiiltävä musta maali päälle siihen missä on ollutkin. Niinkuin Tampereella kerroin - uusi kolo sinne ihan alas ja ennen sitä kannattaa kohdistaa suuntavilkun katkaisijan palautustappi oikeaan paikkaan ja sen mukaan merkata koneistuspaikka. Se nyt näyttää tulevan ainakin varttikierroksen eri paikkaan. Nokkamerkkihän näyttää hyvältä, mutta pari alkuperäistä uuttakin muoviosaa olisi.
ZepeteuZ Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2015 Huojentavaa tietoa joten näillä palikoilla mennään hieman asetuksia vaan. Kiitos!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään