ZepeteuZ Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2015 Nyt kun syksykiireeltä pääsen tallin uumeniin, Kun iski mieheen kova kuume niin. Talli löytyi ensin sopivasti, Minikin Vantaalta asti. Projekti on mukavaa huvia, Pistän edetessä kuvia!
ZepeteuZ Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2015 Jooemmää tämän runollisemmaksi heittädy. Puuhaa riittää esim.kolmiopellit ovat kuprui- lla ja takaluukun akun vieressä takarungon kohilla on ruostereikä. Alusta,kynnyskotelot,ovien alaosat,akkukotelo ehjät ja kovat. Kiitos edellisten omistajien mas- austyölle. MR suunnitelmissa. Joo siinä on pit- källe pellille epähuomiossa laitettu tunnus. :-\
koirankoppi Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Hienossa alkuperäiskunnossa oleva auto. Pienellä fiksaamisella ja täydennyksillä MR kelpoinen.
ZepeteuZ Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Tuli esille tänään puhelinkeskustelussa entisen vuoteen -91 omistaneen henkilön kanssa moottori. Hänen isänsä (iäkäs nyk.) autoalan miehiä oli kuulemma vaihtanut -89 isomman moottorin?? En ole vielä tutkinut että onko näin. Eikös se moottorin kyljessä oleva numerosarja valaisisi asiaa? Kertokaapa mistä ko.numeron löydän? Kiitos! MR:ää varten pitäisi olla kait tuo 850 vai kuinka?
jyppe Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 http://www.minimania.com/Engine___Identification_Data_UPDATED tuolta Sivulta löytyy selitteitä moottorin koko yms, moottorin tunnuslaattan löytää kannenpäältä niitellä kiinnitettynä. olipas hankalaselitys :)
ZepeteuZ Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Köötös! On vaan menty maalaamaan koko motti kokonaisuudessaan"laitavahvalla"mustalla maalilla. Konservaattoriksi pitänee hetkeksi heittäytyä :wacko:
Mini1380 Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Moottorin numerolaatta on kyllä lohkoon niitattuna tuossa heti puolan takana olevassa tasaisessa kohdassa (jossei lohkon tasoa plaanatessa ole otettu pois).Kannen valunumerosta voi kanssa päätellä mikä kone on, sen taas löytää irroittamalla venakopan.
tailke Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Lämmityslaitteen hanan ja termostaattikotelon asento viittaa muuhun kuin 850 tai 1000 vakiokanteen. 12G940 mahdollisesti? saahan sen soviteltua "pikkulohkoonkin". Lohkon kytkimenpuoleisesta päästä näkee vähän kuutiotilavuus vihjeitä: vesiroppujen määrä??
ZepeteuZ Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Hana onkin ns.tarvikemalli ed.om.asentama. Hmm! Tämä autoa 80-luvun lopulla ajellut naishenkilö kertoi puhelimessa että hänen mielestään isänsä oli asentanut isomman ja jopa isomman kuin tonnisen ja jopa aivan eri automerkistä??? Tämä nyt vaan vaatii vähän tutkimustyötä kun ajankohdasta on sen lähes 30v!! Muisti voipi pätkiä. Kiitos teille vinkeistä!
koirankoppi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Veikkaan Mailerin 1275:sta. Jarrunestesäiliö on väärinpäin :)
koirankoppi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Tyyppikilpi ym. kilvet taitaa tyystin puuttua
minorv8 Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Näyttäis kuvien perusteella siltä että moottorin sarjanumero olisi puolan takana tallella. Kansi on 1275 koneesta. Jos sulla on 2 vesipropun reikää lohkon kytkimen puoleisessa päädyssä niin kone on 1275 cc.
ZepeteuZ Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2015 No onhan siellä ne kaksi perskule ja etupuolella neljä! Ed.omistaja oli vaihtanut kytkimen asetelmineen ja työsylinterin eli käykö 850:n ko.osat isompaan myllyyn? Olen tilannut Kansallis- arkistosta puuttuvan omistajan rekisteriotteen(eri rek.n:ro) Jos vaikka selviäisi muutoskatsastus,jos ei...????? Rummut edessä! Ja mitä kaik- kea muuta pitäisi ollakaan. Tällä viikolla paprut pitäs tulla.
minorv8 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Jos on muutoskatsastetttu niin lukee rekisteriotteessa. Haiskahtaa siltä että ei ole ihan laillinen ;D ... rumpujarrut ei välttämättä ole paras jarrusetti isolle koneelle. Tyyppikilpen numero alkaa varmaankin 12H jotain ? Kytkimen vivustot ja hydrauliikka on samat kaikissa koneissa, erona on sitten levyjousi ja itse levy. Jos kytkin pitää ja toimii niin ei pitäis olla aihetta huoleen.
ZepeteuZ Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kytkin toimii kuin junan vessa! ;D
koirankoppi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Harva tämänpäivän katsastusmies osaa erottaa Moottorit ulkoisesti. Virallisesti pitää olla 1275 koneen kanssa levyjarrut edessä ja tehostin. Tampereen MR tarkastajille 1275 moottori ei kyllä mene läpi.
ZepeteuZ Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Varmasti asia on juuri näin. Edelleen kuitenkin MR mielessä joten voimanpesä pitää vaihtaa pienempään. Välillä tuli kyllä villiä ajatuksia mahdollisesta "sleeperistä" jos tekisi kaikinpuolin alkuperäisen näköisen ja oloisen mutta energiaa tuhdisti! Onko 850:ta kuinka yleensä markkinoilla? Pomminvarmoja enimmäkseen >:D Mini1380 1
koirankoppi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Eiköhän niitä löydy. Minultakin löytyy yksi kokonainen paketti juuri sinun auton ikäiseen. Tosin vaatii täydellisen läpikäynnin. Käyvästä autosta purettu n. 20v sitten ja ainakin venttiili vikaa oli jo silloin. Kohtuuhinnalla varmaan päästäisiin kauppoihin. Mutta ei ole mikää suoraan nokalle kuntoinen.
Mini1380 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Suoraan nokalle laitettavia käytettyjä Minin-koneita ei olekkaan, aina ne täytyisi käydä perusteellisesti läpi niin saa huolettomia ajokilometrejä.Mulla ois oman auton alkuperäinen 850cc kone voin vaihtaa päittäin 1275cc koneeseen, laatikon tarvitset nykyisestä voimalaitoksesta (tai kait mulla sekin jossain varastonperukoilla on).
ZepeteuZ Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Hienoosokeria! Kun tarjoatte apua motorprobleeman kanssa!
ZepeteuZ Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Niin se numero löytyi puolan takaa joka on seuraava:99H791P-I 83574 Tuosta väliviivan jälkeisestä I:stä en ole varma.
ZepeteuZ Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kuvat vähän viärinpäen,sorry. :-\
tailke Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Näyttää siltä, että tonnisen koneen kilvestä huolimatta kone on 1275ccm. Onko tietämätöntä katsastussetää viilattu linssiin? Herää kysymys.
ZepeteuZ Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Tämä saattaa olla jekutusta! Kolmiopellit huutaa apuva sisimpiä myöten mut onnex saa palikoita Minitronilta. Koko korin kävin magneetilla läpi ja eipä ollu pakkelia ainakaan vahvoja kerroksia. Takaluukun sisäpuolella outoja reikiä?? Tabletilla otetut pystykuvat kääntyvät jostain syystä aina vaakasuoraan eli väärinpäin??
marko v Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2015 Täältäkin löytyisi 850cc moottori ja vaihtokauppoja voin tehdä nykyiseen moottoriisi.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään