Jump to content

Mini Clubman Cooper S Tuuletin huutaa


Recommended Posts

Kirjoitettu

Nyt kesällä ja syksyllä olen törmännyt sellaiseen ns. ongelmaan että flekti huutaa kaupunkiajossa, lämmöt nousee suht nopeasti ja flekti huutaa sitten koko matkan kotiin asti. Olen miettinyt auttaisiko se jos ottais skuupin suojan pois kesäksi ja laittaisi sen takaisin taas talveksi? Voisiko tämä kikka auttaa? Jäähdytinnestettä on ja on vaihdettu muistaakseni puolisen vuotta sitten...Onko jollain jtn fiksua sanomista vai pitääkö mun tyytyy huutavaan miniin :) Rekattu 11/09.

 

Kiitän jo etukäteen.

Kirjoitettu

Joo , Tervetuloa Foorumille!! Miten olet todennut , että lämmöt nousee nopeasti? Lukenut OBD-portilta jollain "scannerilla" yms. Meinaan, että koneen normi lämmöt on luokkaa 104-108 C , ja jos sulla on esim. lämpötila-anturi sökö lähtee flekti pyörimään ja jatkaa jopa kotipihassa huutamista jonkin aikaa. Loggile niitä koneen lämpöjä jollain OBD lukulaitteella, näet ,onko anturi ok? Ainakin N14 moottorissa (R56 MCS) anturin vaihto tosi helppo,kylmästä koneesta anturi irti,klipsillä kiinni termostaatti kotelossa,tulee hieman nestettä ulos,uusi painamalla paikalleen ja viereisestä ilmausruuvista hieman ilmaa/nestettä pihalle...Joo ja jos nesteet vaihdettu aikaisemmin ,kannattaa ilmailla reilusti,vesiletkujen puristelu nopeuttaa hieman.Ilmausruuvi termostaatti kotelossa,ristipää, on muovia joten tolkkua kiristämisessä ettet pääse vaihtamaan termostaattikoteloa!!

Kirjoitettu

Kiitoksia. Eli autossa on lisämittaripaketti, johon kuuluu lämpömittari sekä tuikiturha G-voima mittari. Sitä katsoessa lämmöt nousee nopeasti, mittarin 120C asti ja sit lähtee flekti huutaa ja suht kovaa. Valoissa seistessä lämmöt laskee sen verran et flekti lakkaa huutamasta, ja lähtiessä nostaa lämmöt taas mittarin mukaan 120C. Mikään faktinen lämpö tämä ei välttämättä ole koska mikään varoitusvalo ei ole syttynyt. Eli mittari luultavasti kertoilee omiaan eikä faktista lämpöä. Ainoa vaan on se että flekti alkaa huutaa n. 5 min kuluttua lähdöstä. Pitäis varmaan viedä tuttavalle pajalle tsekkaamaan tuon anturin. Itse en osaa tehdä muutakuin vaihtaa normi ajovalon polttimia. Puoliso sanoi että perus pösön kone mutta olen hieman toista mieltä. Ulkona ei ole helteisiä päiviä enää ollut vaan ollaan niissä rajoissa että pitääkö auto laittaa pistokkeen jatkeeksi aamun lähtöä varten. Siksi epäilen mikä avuksi koska mini kovasti huutelee. Kiitän.

Kirjoitettu

Omassa MCS oli aikanaan anturi murheita,pyöritti flektiä minuutti tolkulla ajon jälkeen, ja muutama samallainen anturivika on tuttavien Mineissä esiintynyt. Aika yleinen vaiva,eikä kallis osa, muutaman kympin jopa alkuperäisenä.Veikkaisin anturivikaa jos flekti alkaa huutamaan jo 5 minuutin ajon jälkeen ,vaihto on todellakin helppo,vaikeus aste nykyautojen lampun vaihdon luokkaa! Anturi hyvin esillä,konehuoneesta katsoen moottorin oik.sivulla,alipainepumpun vieressä.Tarvitset esim. pitkä ruuvimeisselin lukitussokan keventämiseen ja nostat anturin pois.Uusi tiiviste ja anturi painamalla lukitusklipsin alle,helppoa!

 Joo,ja sitten pieni luraus jäähdytin nestettä pönttöön ja ilmat ruuvista pois.Todennäköisesti sun lisämittari on riittävän "faktinen", samalta anturilta se tieto luultavasti tulee...ja onhan toki jokin mekaaninen vika,vesipumppu tai termostaatti sökönä mahdollinen...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...