Igor Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2016 ITG:n pestävä suodatin on suunnilleen orkkiksen hintainen...
JemenJ Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2016 Kävin leimalla. (130tkm) Ei huomautuksia ja läpi meni. Muutamia huomioita kuitenkin... - alatukivarsien suojakumit olivat tulossa tiensä päähän (ne jotka kiinnittyy koriin eli suojaako ne jotain puslia?) - moottorin öljypohja oli kostea öljystä, ei kuitenkaan merkkaa reviiriä eikä huomautusta asiasta tullut. Joku tiiviste alkaa antautua? - oikealla raidetangon päässä tuntui kuulemma ihan olematon klappi. Tästäkään ei huomautuksia. Kannattaako noi tukivarsien suojakumit vaihdattaa? Kannattaako samalla vaihtaa tukivarretkin? Mites toi öljyvuoto, onko pian läikkä tallin lattialla? :(
next Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2016 Nyt on pakko kysyä mitä meinaat alatukivarsien suojakumeilla? Ei siellä ole kuin puslat. Jos taas ne on riekaleina niin puslat on entiset.
JemenJ Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2016 Ilmeisesti sitten ne puslat on menossa pian. Inssi puhui suojakumeista joten oletin että siellä on sitten sellaiset. Hyvä kun tarkentuu :)
johnny Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2016 onhan siellä pari alapalloakin.. jos inssi puhui suojakumeista, nii eiköhän se suojakumeja sitten tarkoittanut. tosin pallojen ei tukivarren ;)
JemenJ Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2017 Tehtiinpä viikko sitten 'Huolto 2' minille jossa siis vaihtuu tulpat, filteri, moniurahihna jne.Paikallinen (Vaasa) merkkiliike suoritti huollon.Nyt viikko ajeltu ja tänään syttyi keltainen 'Check Engine' ja 'EML' -valo. Ohjekirja kertoo että pakokaasuarvot ovat heikentyneet ja auton tehoja on rajoitettu.Pikainen googletus ei suoraa vastausta antanut, veikkauksia oli n. 10 vuotta vanhoissa keskusteluissa että tulppien johtosarja saattaa olla viallinen joka johtaa sytytys ongelmiin, joillekin oli johtosarja vaihdettu mutta ongelmaa se ei ollut poistanut. Selkeää syytä/korjausta ei äkkiä löytynyt.Onkohan siellä huollossa nyt syssitty jotain vai onko tämä vaan sattumaa että viikko huollon jälkeen alkaa valot syttyä?Ei muilla R53 JCW kuskeilla ole moisia ongelmia ilmennyt?Noh, joka tapauksessa, huomenna yhteys huoltoon katsotaan ottavatko 'takuu työnä' tarkastukseen vai raotanko lompakkoa kiltisti...
Igor Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2017 Vikakoodien lukeminen auttaisi haarukoimaan ongelmaa aika tavalla...
JemenJ Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2017 Niin auttaisi. Sen verran jonoa oli että ehtivät vasta ensiviikolla ottaa auton tutkintaan. Juttelin huollon kanssa ja sanoivat että autolla voi kuitenkin ajaa jos ihan pakko on... Noh, pakkohan sitä töihin on päästä. Kas kummaa 'check engine' -valokin sammui kun lähdin kotiin. Liekö kuitenkin joku anturin sekoilu kyseessä? Eli ajellaan nyt hissukseen ja palaan asiaan kun auto tsekattu.
Igor Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2017 Tai sitten vika ei ole toistunut viimeisellä muutamalla startilla... https://www.mmyynti.com/tuote/elm-327-miniobdii-vikakoodinlukija-bluetooth/ ;) Edit: Näköjään varastosta loppu. Reilun euron kalliimpaa vielä löytyy: https://www.mmyynti.com/tuote/elm-327-vgate-obd2-vikakoodinlukija-bluetooth/ Vastaavia saa toki ulkomailta vielä halvemmalla.
Dille Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2017 Jemen,lainaan sulle elm jos pk seudulla liikut?
JemenJ Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2017 Kiitos Dille mutta meikä kurvailee Pohjanmaan lakeuksilla niin ei viitsi hakea :D Engine valo sammui parin päivän jälkeen ja auto toimi normaalisti, käytin kuitenkin auton huollossa ja selvisihän se yskä lopulta...Olivat 2-huollon yhteydessä jättäneet jonkin alipaineletkun tms. kiinnittämättä joka sitten heitti vikaa kehiin. Tämä kiinnitettiin ja kaikki ok.Maksoi luonnollisesti 0 euro minulle.Sitten asiasta kukkaruukkuun;R53:n ovenkahva jumittaa nykyään aika usein. Joutuuko tilaamaan uuden kahvan/lukon vai onko noihin jokin pelle pelottoman koti ratkaisu.Välillä pitää kiivetä apukuskin puolelta kun ovea ei saa auki...
MikaL Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2017 Jos vika on sama, niin sain tällä niksillä hyvin pelaa. 5min juttu
JemenJ Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2017 Olipahan huikea niksi!Ovi toimii nyt kuin unelma, kiitos MikaL vinkistä!
JemenJ Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2017 Tuli tässä kevättalvella hommattua uutta vannetta kesäksi. Alun perin tarkoitus oli hommatta kunnon setti OZ:n kiekkoa mutta on ne vaan niin pirun kalliita ettei raaskinut. Sattumalta selailin sitten tori.fi sivustoa ja bongasin tästä lähistöltä 7,5x17 MOMO GT2 vanteet. Klassikko kiekot mutta olivat maaliltaan aivan rapakunnossa. Noh, rohkeasti testaamaan miltä näyttää ET yms. Testihetkellä vanteissa oli liian pienet gummit päällä joten näytti vähän hassulta mutta päätin kuitenkin ne ottaa, hintaakin saatiin viilattua alas kun vanteiden kunto oli mitä oli. Sitten alkoi tallissa hionta sekä kolojen tasoitus ennen pulverimaalausta. Vaasassa Hiekkapuhallus Lehmus Oy on tunnettu vanteiden fiksaaja, jälki on hyvää ja hinta myös kohdillaan. Vanteet siis puhallukseen ja pulverimaalaukseen.Vanteiden alkuperäisistä keskikupeista oli yksi kadonnut vuosien saatossa eikä niiden värikään enää täsmäisi uuden valkoisen pinnan kanssa. Ebay tuli apuun josta muutamalla eurolla lähti JCW-logolla varustetut keskikupit matkalle kohti pohjolaa.Vanteet tulivat maalauksesta, sitten avattiin 'koristepulttien' kierteet maalista kierretapilla ja pultit kiinni, samalla liimattiin JCW-kesikupit paikalleen. Paikallinen Rengasliike vaihtoi vielä vanhoista MINI:n orkkisvanteista kummit MOMOjen päälle sekä tilasi sopivat soviterankaat keskireikään. Nyt on suht harvinaiset MOMOt MINI:n alla ja hyvältä näyttää ainakin omaan silmään. ET on just sopiva vanne on hienosti kaarien kanssa tasalla. Renkaan (205/45R17 kulutuspinta on juuri ja juuri kaaren sisällä.Ehkä pientä ulkonäkömadallusta joutuu jossain vaiheessa harkitsemaan. skithund, Igor and AAB-1 3
Igor Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2017 Nehän istuu nätisti. Paljonkos noissa on ET?
JemenJ Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2017 Nehän istuu nätisti. Paljonkos noissa on ET? ET35
JemenJ Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2017 Eipä tuo niksipirkan vinkki tuohon oven avautumiseen kovin pitkä ratkaisu minun kohdalla ollut.Puutappi murtui muutaman päivän jälkeen. Sitten viritin vaijarein kireämmälle rautalangan avulla.Toimi taas hetken kunnes kahva murtui eikä sisäpuolen vaijeria enää saanut kiinni minnekään järkevästi.Ovea ei siis saanut auki sisältä ollenkaan. Ulkoakin todella raskas painaa kahva sisään. Välillä kahva jumiutui sisä-asentoon ja se piti avittaa takaisin ulos että oven sai kiinni. Eli todella pahaa jumia oli jossain.Eikun lakki kouraan ja marmoritiskille.Vaihdettiin seuraavat osat:- Oven ulkokahva- Lukkomekanismi - Sisäpuolen vaijeri (jos venynyt) - Sisäpuolen kahva, koska murtunut.Vaihtotyön jälkeen kuulemma kaikissa osissa oli ollut 'vikaa' mutta ymmärsin että suurin syyllinen on tuo uloin kahva ja siinä mukana tuleva vaijeri.Kahvan sisälle nimittäin pääsee vesi/kosteus ja se ruostuttaa tuon vaijerin, vaijeri lopulta jumittaa niin lujaa että ovi tahmaa kunnolla.Todennäköisesti olisin selvinnyt pelkällä uloimman kahvan vaihdolla mutta eipä tuota ennakkoon voinut tietää.Eli jos muilla R53 ovet tahmaa/jumittaa niin vaihdattakaan ensin ulkokahva, osa maksaa n. 60€. Luultavasti pelkästään tämän osan vaihto poistaa ongelman.Tiesivät sanoa että tuttu ongelma BMW-kuskeille.... Igor 1
JemenJ Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2018 Oho! Pian vuosi edellisestä postauksesta. Edelleen Mini kuljettaa hienosti. Mittarissa 143tkm. Sen verran ollut ´remppaa´että kampiakselin asentotunnistin meni vaihtoon 2017 syksyllä. Homma ilmeni luistoneston vikavalolla, vikakoodit sitten paljastivat tuon asentotunnistimen kyykänneen. Luistonestohan siis rajoittaa moottorin tehoja kun pyörät sutivat, jos asentotunnistin sökö ei moottorinohjaus saa kaikkea tarvittavaa tietoa jne... Tämä sitten ilmeni luistoneston vikana mittaristossa. Leimalla päästivät rimaa hipoen läpi, syynä alarajoilla olevat jarrulevyt joka nurkassa. Nyt kevään aikana on tarkoitus uusia kaikki 4 nurkkaa levyjen ja palojen osalta. Kannattaako perus katu/maantie ajelun takia lähteä satsaamaan 'performance' palikoihin vai iskeä suosiolla OEM kamat? Esim. lohen.co.uk myy EBC:n jarrulevyjä ja niihin suosittelevat Greenstuff jarrupaloja, onko porukalla kokemuksia näistä? Hinnat on tosiaan about tuplat OEM palikkoihin verrattuna. Toimisiko Greenstuff jarrupalat OEM levyjen kanssa, kehuvat että eivät pölise niin pahasti kuin vakiopalat? Ajan valkoisilla vanteilla kesää-talvea ja jarrupöly näkyy pirun hyvin, siksi nuo Greenstuff palat kiinnostaa. Eli: OEM kamat (Levyt ja palat), EBC:n performancet (Levyt ja palat) vai OEM levyt ja EBC:n greenstuff palat?
Igor Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2018 Greenstuffeista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta valkoisista vanteista kyllä... jarrupöly ei pääse tarttumaan kun pesun jälkeen suihkaisee vanteille ArmorAll Shield for wheelsiä (tai esim. autoglymin vastaavaa). Toki autoa pitää myös pestä useammin kuin kerran tai kaksi kesässä. :D OEM:n ja EBC:n levyjen välillä tekisin valinnan hinnan perusteella. Jos haluat parantaa jarruja, niin eteen R56 Cooper S:n satulat + palat + levyt, eli samat kuin R53 JCW:ssä. Niihin saisit multa sisäänajetut EBC Ultimax -levyt edullisesti. ;)
JemenJ Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2019 (muokattu) Löytyisikö länsirannikolta (Kokkola/Vaasa/Seinäjoki) tai Jyväskylän alueelta kaveria jolta onnistuu tuo ahtimen öljynvaihto? Itse en sitä aio tehdä. Tässä on tarjouskyselyä menossa paikallisille korjaamoille, ensimmäinen hinta-arvio hommasta oli tonnin pintaan joka tuntuu aika kalliilta. Olen noihin tarjouskyselyihin linkittänyt referenssiksi sen YT-videon missä se jätkä vaihtaa ne öljyt niin saavat osviittaa hommasta. Merkkiliike ei hommaa tee, uutta ahdinta vain olisivat laittamassa keulalle. Eli jos löytyy kaveri jolta homma onnistuu ja on tehnyt sen aiemminkin niin voi ystävällisesti huutaa hep! Muokattu: 24. Tammikuuta, 2019, käyttäjä: JemenJ typot
Takamisakari Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2019 Oletko kysäissyt Jonilta Bayerncarilta? Eivät (tietenkään) ole erikoistuneet Mineihin mutta aina kun Jonin kanssa autoasioista juttelee niin kuulemma "kaikki onnistuu". Mun on pakko testatata tuota puutappikikkaa, kun ovesta pääsee kyllä sisälle mutta ei pääse ulos. Vajaa pari metriä/100kg kun kampeaa muutaman kerran päivässä ulos vänkärin ovesta niin alkaa ovipahvien irroittelu kiinnostamaan..
JemenJ Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2019 Mun kohdalla tuo puutappi-fix toimi pari päivää. Vähemmällä pääset kun uusit sen uloimman kahvan vaijereineen heti suosiolla. Bayerncar en ole vielä kysellyt.
Takamisakari Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2019 Varmasti näin, pakko vaan tehdä jotain pikaisesti. Mistäs tuon ulkokahvan saisi hankittua?
JemenJ Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2019 Noniin, alkaa ahtimen huoltotarjouksia tippumaan pikkuhiljaa. Edullisin on tällä hetkellä karvan alle 700€ Laitoin myös tilaukseen uuden vesipumpun, remmin, hydraulisen kiristäjän ja niitä tiivisteitä mitä täällä onkin mainittu. Uusien osien myötä homman kustannukset paisuu tällä hetkellä väkisinkin sinne tonnin huonommalle puolelle. Onkohan tuota kompuran öljyä suomen kaupoissa ollenkaan...? Ebaystä tuota toki saa semi huokeasti.
JemenJ Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2019 5 minuuttia sitten, Takamisakari kirjoitti: Varmasti näin, pakko vaan tehdä jotain pikaisesti. Mistäs tuon ulkokahvan saisi hankittua? Ite vaihdatin merkkiliikkeessä nuo oven rojut. Uloimman kahvan hinta taisi olla sen 60€ jos oikein muistan. Tarvit sen kahvan ja vaijerin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään