JemenJ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Moro kaikille ministereille! Aioin ostaa Minin. Nyt jumiutunut katselemaan ilmeisesti tällä foorumilla kirjoittelevan AAB-1 -nimimerkin ex-kärryä. Mittari näyttää autossa 115k ja käsittääkseni tuo tarkoittaa että ahdin pitäisi huoltaa/vaihtaa. Onko joku vaihdattunut ahtimen R53 koppaan? Liikkeiden hinnat vaihtotyöstä kiinnostaa sillä itse en ala ruuvaileen. Turbotukusta kyselin uutta ahdinta ja vastaus oli ei oo. Ilmeisesti merkkiliikkeet tuon osan kuitenkin saavat uutena vielä hankittua? Vai kannattaako noi 100k ajetut skipata heti kättelyssä...? - J
Igor Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Jos siellä ahtimessa on pysyny öljyt sisällä, ei se kaipaa vaihtoa eikä huoltoa. Valitettavasti öljyjen määrää ei näe kuin ottamalla ahtimen irti... omaani vaihdoin ahtimen öljyt 160tkm paikkeilla, ja vanhat öljyt oli suurimmaksi osaksi tallella. Ei sen ahtimen kuntoa oikein voi suoraan kilometreistä päätellä. Niin kun ei moottorin tai koko autonkaan...
JemenJ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Joo vaikea on varmistua ahtimen öljyistä noin koeajo tilanteessa. Pakko vain kartoittaa mahdolliset kustannukset jos se ahdin kyykkää. Tarkoitus olisi ajaa autolla kuitenkin se 50-70k... Vaasan käyttöautolta kyselin niin löytyi uusi ahdin. Viikon toimitusaika saksasta. Hinta oli 1500€ plus asennus. Asennettuna arviovat hinnan asettuvan 2000€ paikkeille. Varmaan samalla menee nesteet yms joten +2k€ varmaan todellisuudessa. Onko Igor kuinka omasi pelittänyt noin yleisellä tasolla? Jotakin erityistä mitä kannattaa syynätä noista +100k ajetuista?
Igor Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Hyvin tää on pelittäny, koneen tiivisteistä on vaihdettu lähes kaikki ja silti vuotaa öljyä, ja kannentiiviste petti justiinsa. :D Mutta näillä virityksillä ja kilometreillä olis jo pieni ihme jos ei jotain alkais hajoomaan. Kytkimen ja pyöränlaakerien hajoamista odotellessa... Ns. normaaleja ongelmiakin on ollut... nokkaketjun kiristin petti, ja ketju ehti sen verran rallattamaan että muovinen ketjunohjain oli ottanut kipeää, ja muovinpaloja löytyi öljypumpun sihdistä. Eli jos vähänkin alkaa rallattamaan startatessa -> kiristin heti vaihtoon. Osa maksaa alle 50€ ja vartin homma vaihtaa. Jos rallattaa jo koeajolle startatessa (=kuulostaa hetken traktorilta tms. diesel-kulkuneuvolta), jätä kauppaan. Syylärin tuulettimen etuvastus oli rikki jo silloin kun ostin auton (n.96tkm), eli tuuletin pyöri ainoastaan täysillä. Sen pitäis siis pyöriä jatkuvasti normaalinopeudella kun ilmastointi on päällä, mutta jos vastus on rikki se pyörii vain silloin tällöin ja täysillä. Ääni on silloin melko kova, sen kyllä erottaa. Etualatukivarsien takimmaiset puslat on vaihdettu. Muutakin pientä on toki ollut, mutta useimmiten ongelmiin on liittynyt omat "parannukset". :P Tuolta voi lukea lisää: https://www.mcff.net/forum/topic/5679-r53-jcw-06/
Khato Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Minulla mennyt myös lamda ja jarrupainesensori ja jarrusensori (ei siis jarruvalot syttynteet aina). Sitten ketjunkiristin ja abs-sensori etuoikealta pyörästä. Ja tietty tuplamassa vauhtipyörä alkanut rallattamaan, kun vaihdoin kytkimen 2v sitten. Nyt sitä on sit kuunneltu se 1.5v ja toimii "melko hyvin".Eli jos vaihdat kytkintä, niin vaihda 1-massa vauhtipyörä samalla.
JemenJ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Voih, olispa itelläkin aikaa ja taitoa ruuvata! :) Igor tuntuu olevan alan miehiä, ihan noin rajuun käyttöön ei meikän kärry ole tulossa joten ehkä uskallan ostaa... Noh koeajo viimekädessä ratkaisee. Kaverin stockki r56 ässä oli kyllä myös kiva ajaa mutta toi remmiahtimen soundi... Uuh. Onko kytkinremppa vauhtipyörineen kallis lysti? Onko tämäkin noiden ratavehkeiden ongelma vai yleinen joka kärryssä?
AAB-1 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Nyt jumiutunut katselemaan ilmeisesti tällä foorumilla kirjoittelevan AAB-1 -nimimerkin ex-kärryä. - J Voin laittaa sulle illemmalla yksityisviestillä vähän lisätietoja auton historiasta. :) JemenJ 1
JemenJ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Voin laittaa sulle illemmalla yksityisviestillä vähän lisätietoja auton historiasta. :) Tätä salaa toivoinkin! :)
Khato Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 https://www.mcff.net/forum/topic/6359-cooper-%C3%A4ss%C3%A4n-oudot-%C3%A4%C3%A4net/ Katso sieltä hintoja ja linkkejä.
JemenJ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Onpa loistava forumi!Yleensä keltanokat saa osakseen kettuilua yms mutta täällä saa oikeasti tietoa ja vastauksia.Ihan huikeeta. Kiitos jo tässä vaiheessa :)
Khato Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Jos ostat tuon auton, niin varaudu nostamaan kättäsi pystyyn aina, kun mini ajaa vastaan...
Jarge Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Ostin omani about vuosi sitten, 102tkm ajettuna, nyt 135tkm.Mulla tuo ahdin sitten meni, ed. omistaja väitti että ahtimen öljyt oli vaihdettu. Oli joo, mutta sen ahtimen perässä olevan vesipumpun kotelon öljyä ei ilmeisesti ollut ja ne rattaat sitten korkkasi. Tilasin uuden ahtimen ja vaihdoin itse. Meni siinä 3 iltaa aikaa mutta harrastuneisuuden piikkiin :)Puola meni rikki yllättäen, oma diagnoosi ja työ. Kustannus 45,- tarvikepuolalla ja sitten tilasin MSD Ignitionin tilalle (kuukauden toimitusaika) kun sellainen siellä olikin.Mulla ei ole muita ongelmia ollut. Yhden isomman huollon teettänyt, ja pari öljynvaihtoa. Etupään puslat vaihdoin powerflexeihin vetelyn vähentämiseksi (toimi), jousiksi -30mm H&R:t. Jakoketjun kiristäjän vaihdoin varmuuden vuoksi.Omani on rakennettu uudenkarheana 238heppaiseksi, hyvin tuntuu pelittävän vielä näillä kilometreilläkin. Kaikkea kivaa pientä on ladattu koneeseen...Mulla on auto vaihtunut 6-12kk välein tähän saakka, nyt ei ole vielä edes autokuumetta!!! Tykkään sairaasti!!! Projektiosiossa esittely tuosta äänieristysproggiksesta.edit: alkukilometrit korjattu 112->102... Eli 32tkm (k)ilometrejä takana
JemenJ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Auts. Tuo on se pelko mullakin. Onko toi turbon coolerin tuloletku / -putki helppo irroittaa (esim koeajolla) ja tsekata onko pahasti öljyssä? Eikös se ole selvä merkki että ahtimen tiiviste pettänyt jos öljyä kulkeutunut cooleriin?
MattiH Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 On se aika helppo homma jos tietää mitä tekee, mutta taitaapa olla käytännössä aina öljyä siellä coolerissa. Mulla ainaki oli kaikki öljyt ahtimessa, mut coolerissakin öljyä. Toki voi olla aikasemminkin tullu. Sinuna en siitä ahtimesta ottais paineita. Se öljynvaihto on helppoa, vaikka olisit ekaa kertaa tekemässä. Ja tosiaan omani, 165tkm ajettu oli pitäny kaikki öljyt sisällä eikä ahtimessa ollut mitään vikaa. Hauskoja vehkeitähän nää on. Koeajolla mahdotonta huomata, mut jotkut yksilöt vie helvetisti öljyä. Omani oli muuten hyvä, mutta öljyä vei rutosti. Lopulta en muistanu ees lisätä tarpeeks, ja lopulta kone korkkas. Olis pitäny vaan jaksaa käyttää kansi auki ja korjata, mut oli niitä kuuluisia kiireitä. Muita vikoja ei ole ollut.. :D Vika oli todennäköisesti venttiilienohjureissa, sekä muissa vuodoissa.
Igor Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Auts. Tuo on se pelko mullakin. Onko toi turbon coolerin tuloletku / -putki helppo irroittaa (esim koeajolla) ja tsekata onko pahasti öljyssä? Eikös se ole selvä merkki että ahtimen tiiviste pettänyt jos öljyä kulkeutunut cooleriin? Näissä ei ole turboa... :) Öljy kerääntyy sinne cooleriin huohotuksen kautta, eli se on moottoriöljyä mitä sieltä löytyy. Ja yleensä ihan normaalia että siellä on vähän öljyä. Se kannattaa putsata aika ajoin.
JemenJ Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Turbo, ahdin, iran, irak. Se ja sama ;)
JemenJ Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Noniin, nyt tuli lappeenrantaan muikea GP malli myyntiin joka sopii meikän budjettiin. Eikös näissä ole tuo ahtimen ongelma poistunut?
Mini1380 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kyllä niissä kaikissa R53:ssa on sama remmiahdin ainoastaan ahdinpyörän koossa on eroa. Onko rekkari BLI-88? tai onko kattonumerosta tietoa?Hauskan pelin saat jos sen ostat, kannattaa käydä myös hiukan maantiellä kokeilemassa ettei tuu yllätyksenä "hieman" perusmallia kovemmat rengasäänet, itseäni ne ei sanottavasti häiritse.
Mini1380 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Jos kyseessä tämä MINI:http://www.nettiauto.com/en/mini/cooper-s/7503603niin ei ole kyllä GP:tä nähnytkään skithund 1
JemenJ Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kerro toki lisää? En ole tohon GP malliin perehtynyt niin paljoa että osaisin erottaa "ei GP" -mallin.
Igor Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kyllä niissä kaikissa R53:ssa on sama remmiahdin ainoastaan ahdinpyörän koossa on eroa. Jos nyt tarkkoja ollaan, niin kaikissa JCW-malleissa sekä facelifteissä on uudempi ns. 5th gen ahdin jossa ahtimen roottoreissa on teflon-pinnoite. ;) Mutta se ei kyllä vaikuta ahtimen kestävyyteen mitenkään. Mutta en mä sen ahtimen kestävyydestä ottaisi stressiä. Aika harvakseltaan noita hajonneita kuitenkin tulee vastaan.
Igor Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kerro toki lisää? En ole tohon GP malliin perehtynyt niin paljoa että osaisin erottaa "ei GP" -mallin. Tuosta saa aika hyvän kuvan miltä oikea R53 GP näyttää: https://www.google.fi/search?q=mini+r53+gp&tbm=isch Mini1380 voinee kertoa eroista tarkemmin :)
next Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Gp:ssä on enemmän tehoa, tukia lisätty ja vain kaksipaikkainen. Muutakin on mutta näkyvin on toi kakspaikkaisuus ja sisällä takapenkin kohdilla olevat tuet. Oho tuli vasta nyt muut kommentit. next 1
JemenJ Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Nojoo, selkeä myyntimiehen lisä toi GP leima. Eipä kannata koko suomen halki ajella tuota katteleen.
Mini1380 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Tuossa tarkempi sepustus GP:n eroista normi S:äänhttps://sites.google.com/site/minifanclub/Home/mini-s-birth---biography/mini-s-father---alexander-issigonis/mini-s-life-history/mini---in-a-word/mini-s-milestones/mini-s-production-model-timelines/the-mark-1-models/the-mark-2-models/the-mark-3-models/the-mark-4-and-later-mdels/the-mini-clubman-models/the-riley-elf---wolseley-hornet-models/the-estate--countryman--van--utility--and-convertible-models/the-mini-moke/the-mini-cord-of-venezula/the-john-cooper-connection/the-twini-mini/mini-in-race---rally-events/mini-s-australian-great-race-success/mini-s-wheels---tyres/mini-s-carburettors/mini-s-stripes---colours/mini-s-badges/the-mowog-story/the-beatles-and-their-minis/the-mini-in-fashion/mini-joins-the-police/mini-variants-and-specials-1/the-mini-de-joux-g-of-new-zealand/the-bmc-mini-tractor/mini-in-the-movies-and-television/the-mini-in-new-zealand/the-mini-in-the-usa/make-your-own-classic-paper-mini/the-bmw-connection/the-new-mini-conception/the-new-mini-of-2002/the-new-mini-cooper-works-cars/the-2nd-generation-mini-o/the-2006-john-cooper-works-r53-gp
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään