Jump to content

Moniurahihna, puslat, ahtimen pyörä...


Recommended Posts

Kirjoitettu

Omassa tehot kasvoivat -17% pyörällä 181->203. Kuva dynosta pitäisi löytyä jostain täältä foorumilta, jos jaksaa etsiä. Ihan huomattava se ero oli. Ei viitsinyt käyttää enää kolmosta ohitteluun, kun tuntui ylilyönniltä maantiellä 80km/h nopeudesta :)

Kirjoitettu

Huh, pelästyin tuota Dillen kommenttia "Vaikutus normiajossa oli pettymys..." onneksi osalla ainakin eroa on. Muistelin lukevani jostain ennen pyörän tilausta että -17% pitäisi tulla n. 20–30 hp lisää.

 

Väliin tietämättömän kysymys. Hankkisin JCW ilmaboxin ja siinä on kumimainen uloke, samanlainen on myös vakiossa (ohessa kuva). Mikä sen tehtävä on? Elää/vaimentaa tärinää?

Samassa reiässä on ohut muovinen tulppa, otanko pois?

 

post-4837-0-12255700-1467904484_thumb.jpg

Kirjoitettu

Ei se hihnapyörän vaihto siis tuosta kirjahyllystä mitään rakettia tehnyt meinasin,nykyisin kiihtyy ennemmin tyyliin: niin kai sitten. Saattaa olla että odotukseni oli aikalailla korkeammalla tai sitten noihin vain tottuu melkeinpä hetimiten. Pitänee tarkistella vielä se bypass valve ettei falskaa ja tyytyä kohtaloon. Raketti se ei ole.

Pitänee laitella kamera kiinni ja kuvata kotiliittymän kiihdytys ja vertailla sitä aiempaan kuvailuun kun vakiolla pyristelin muiden sekaan moottoritielle,tuskimpa kamalaa eroa on

Kirjoitettu

Yksi mikä remmiahdetussa herkästi hämää tehon lisääntymisen tunnetta pienemmäksi on se kun teho lisääntyy kohtuu tasaisesti joka alueelle ja vielä selvemmin sinne alarekisteriin. Ajotietokoneen salavalikostahan pääset tarkistamaan ovatko ahdot sellaiset kuin pitäisi olla jos ei erillistä ahtopainemittaria ole tai sittn OBD-porttiin tulevalla mokkulalla ja tabletilla/testerillä.

Kirjoitettu

Yksi mikä remmiahdetussa herkästi hämää tehon lisääntymisen tunnetta pienemmäksi on se kun teho lisääntyy kohtuu tasaisesti joka alueelle ja vielä selvemmin sinne alarekisteriin. Ajotietokoneen salavalikostahan pääset tarkistamaan ovatko ahdot sellaiset kuin pitäisi olla jos ei erillistä ahtopainemittaria ole tai sittn OBD-porttiin tulevalla mokkulalla ja tabletilla/testerillä.

 

Ei sieltä kyllä mun mielestä ahtoja näe..? Tämmöiset ohjeet löysin R53:n salaisen valikon käytöstä, ja näillä selvis että mulla on oikean puoleinen polttoainemäärän anturi jumissa... :P

 

 

With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button with one hand, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1 (first click) with the other hand. The screen will have a number and the word “tESt”. Scroll through the numbers by pressing the odometer rest button, through to 19 and wait a moment. (Note: the number order is: 1,2,10,19) The message will say 19 "L i-off", flash to "L i-on", and back to "L i-off" again. When "log i-off" appears, press the odometer rest button again. You are now in the system. 

 

Here is a list of all the tests on your MINI:

1.0 Chassis number

1.1 Kilometer count

1.2 Parts number

1.3 Coding-, Diagnostic- and Bus-index

1.4 Production Date (Calendar week/year)

1.5 Hard- and Software status

1.6 Injector status, Cylinder count, Engine factor.

2.0 Comb system Test

3.0 Service interval counter

4.0 Actual fuel consumption in l/100km. eg.0154 = 15,4 liters/100kms.

4.1 Consumption in liters/100kms.

5.0 Distance consumption in l/100kms.

5.1 Actual rest distance with available fuel in Kms.

6.0 Actual amount of fuel in tank. eg. 123321 =12,3liters left 32,1 liters right

6.1 Total amount of fuel in tank.

6.2 Show value of Fuel gauge.

1= both senders OK, 2= sender failure, 3=ti signal implausible (no reading)

7.0 Actual coolant temp.

7.1 Actual outside temp.

7.2 Actual engine revs.

7.3 Actual speed

8.0 Hexadecimal readings of menu 7.0 to 7.3

9.0 Actual on board voltage (Battery)

10.0 Land codes

11.0 Unit codes

12.0 No function

13.0 Gong test

14.0 - 14.4 On board diagnostic codes. eg 000000 = no failures

15.0 - 18.0 No function

19.0 On/Off for Test menu.

20.0 Correction factor for Fuel consumption Formula for correction:

Shown consumption x 1000 / user defined consumption

Push the trip reset button to begin the correction. Numbers count up from 0-9, when correct number shows push trip reset button.

20.1 Sets 10ths. for consumption factor

20.2 Sets 100ths. and 1000ths. For consumption factor

20.3 saves the new consumption factor and shows new value

21.0 Software reset. (Same as disconnecting battery)

Kirjoitettu

Huh, pelästyin tuota Dillen kommenttia "Vaikutus normiajossa oli pettymys..." onneksi osalla ainakin eroa on. Muistelin lukevani jostain ennen pyörän tilausta että -17% pitäisi tulla n. 20–30 hp lisää.

 

Väliin tietämättömän kysymys. Hankkisin JCW ilmaboxin ja siinä on kumimainen uloke, samanlainen on myös vakiossa (ohessa kuva). Mikä sen tehtävä on? Elää/vaimentaa tärinää?

Samassa reiässä on ohut muovinen tulppa, otanko pois?

 

Mä nappasin ton tulpan pois viime remontin yhteydessä, ja imuäänet ainakin lisäänty selkeesti. 

 

Itsellä tuli ainakin selkeä ero JCW:n rullasta (-11%) tuohon -17% rullaan. Kumma jos ei vakio rullaan verrattuna tulis mitään... max. ahtopaineet nousi jotain 0.2bar, eli ei mitään mahdotonta, mutta isoin ero olikin perstuntumalla tuolla 3000-4000rpm kohdilla.

Kirjoitettu

Juu lueskelin kanssa noita ohjeita netistä ja ilmeisesti ahtoja sieltä ei näe ja itsekkin katsellut sieltä koneen lämpöjä kun selvittelin flektin 1-nopeuden toimintaa/toimimattomuutta.

Itsellä n.20€n OBD-mokkula + 80€n tarjoustabletti millä noita ahtoja lueskellut joskus ajon aikana.

Kirjoitettu

BT jos luurin tai tabletin kanssa haluaa käyttää. Piuhallinen taitaa vaatia PC:n...

 

Ite ostin ELM327-palikan kotimaasta kun en jaksanut odotella viikkojen toimitusaikoja kiinanmaalta.

 

http://www.mmyynti.com/tuote/elm-327-miniobdii-vikakoodinlukija-bluetooth/

 

Kokeilin ensin Verkkokauppa.comin Fujitech-merkkistä palikkaa, mutta se ei toiminut ollenkaan R53:ssa...

 

 

 

 

Sent from my SGP611 using Tapatalk

Kirjoitettu

No,mulla Garmin nuvi 1650+ecoroute bt-"mokkula" lukee ahtoja yms. OBD-portista,näyttää selkeästi mittari muodossa. Toimii ainakin R56 MCS....Ai joo,plussana vikakoodien poisto...

Kirjoitettu

No,mulla Garmin nuvi 1650+ecoroute bt-"mokkula" lukee ahtoja yms. OBD-portista,näyttää selkeästi mittari muodossa. Toimii ainakin R56 MCS....Ai joo,plussana vikakoodien poisto...

 

Eli sama toiminnallisuus kuin ELM327 bt-mokkula + kännykkäsofta :)

Kirjoitettu

Joo,itse asiassa jopa huonompi combo tuo garmin. No, voi käyttää yhtenä vaihtoehtona, varsin jos sattuu omistamaan garminin navin...mullakin löytyy tuo ELM327 BT ja torque softa ja siellä kyllä  huomattavasti enemmän "toiminnallisuutta"...

Kirjoitettu

Pyörä vihdoinkin vaihdettu, en ole paljon kerennyt testailemaan. Viikonloppuna vosi testailla enemmän. Ensi viikolla Milltek kiinni, öljynvaihto ja uudet tulpat. Kävin Raisiossa marmoritiskiltä hakemassa öljynsuodattimen n. 15€. Kysyn samalla JCW aero/body kittiä, ei ole enään saatavilla, pitää jatkaa metsästystä. Samalla tuli kysyttä GP:n välijäähdyttimestä, olisiko neljä löytynyt Saksan varastosta ja hinta oli 1500€. Tilaan sen Airtec jäähdyttimen Orranjen kautta, jäähy ja toimitus n. 540€.

Kirjoitettu

Englannissa yks käyteety GP:n välijäähy GP:n ilmanohjaimilla kaupan parhaillaan mut hintaa en varmaksi muista.

Kirjoitettu

Oliko Pullan Mini rullan vaihdon jälkeen NIIN kamala kuuraketti kun luulit? Itse ainakin totesin virin olevan siltä osin aikalailla turha,josko kelloa vastaan en olekkaan vielä ajanut. Tuskin tulen edes ajamaan,vaihto toisenlaiseen kulkineeseen kummittelee jo takaraivossa

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...