Khato Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2016 Omasta tuli pelkällä -17% rullalla ja iridium tulppien vaihdolla 181->203hp. Dynolappu löytyy varmasti foorumilta, jos jaksaa kaivaa. Melkoisen yllättävä oli tuo alkuteho, kun piti olla sen 163hp. Tehot mitattiin Motestillä. http://www.motest.fi/content/fi/1/5/Etusivu.html
Mini1380 Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2016 Se on tässä vuosien mittaan tullut huomattua että jotkut dynot ovat huomattavan positiivisia, MCFF:kin järjesti yksi vuosi dynopäivän ja kaikki autot puski ko.dynolla järjestäen enemmän tehoa kuin olisi pitänyt niillä viritysasteilla ja jopa ne virittämättömät puski "liikaa" mm. meidän verrokkina ollut vakio MPi antoi 80hp:n paikkeilla versus tehtaan 63 ja mun vakio MX-5 muistaakseni 168 versus tehtaan 149..... TuplaPete 1
TuplaPete Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2016 Äskeinen kommentti on aivan totta. Dynojen ilmoittamat luvut heittelee melkoisesti. Vain käymällä samalla dynolla ja mielellään jopa samalla kerralla niin saa vertailukelpoista dataa. Aika hauskoja noi Motestin jo lähtökohtinakin ottamat tehot. Melkeen jokaisessa autossa jo alunperinkin ollut 5-15 hp enemmän tehoja kuin tehdas ilmoittaa. No asiaa enemmän tuntematta on paha lähteä mitään tuloksien pitävyydestä sanomaan, jokainen olkoon omaa mieltä asiasta :D
Larppa87 Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Pari kuukautta tullu ny ajeltua -04 MCSllä. Alkanu houkutteleen ahtimen pyörän vaihto ja samalla vois varmaa vaihtaa ahtimen öljyt. KAVSin 15% pyöräkö on hyvä? Minkä mittanen hihna pitäs olla? Saako ahtimen öljyä jostain Suomesta vai mistä kannattaa tilata? Jos jollain löytyy hihnapöyrän irrotustyökalu ni oisin kiinnostunu lainaan sit ku se aika koittaa. Mitä öljyä suositte moottoriin? Vois ne vaihella samalla.
Khato Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Kavs pyörä on hyvä. Hihnan pituus riippuu pyörän koosta ja helpoimmalla selviät, kun tilaat kavsilta pyörän kanssa oikean mittaisen hihnan. Ahtimen öljyä löytyy ebaystä? ja castrol LL04 on suositeltu koneöljy.
Larppa87 Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2016 Sieltähän sen sais helpoiten mut sais vähä halvemmalla muualta samalla ku tilaa äitin autoon huolto-osia. Jossain oli et 1360 pitkä olis 15% kaa oikee ja toisaalla oli 1368. Jos jollain kokemusta ni ois kiva kuulla.
Khato Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 15% Supercharger Pulley - 6PK136817% Supercharger Pulley - 6PK136019% Supercharger Pulley - 6PK1353 Piti oikein käydä kaivamassa vanhasta postauksesta tuo. Eli jos et ole vaihtanut mitään muuta, niin tässä pituudet.
skithund Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Ja tässä vielä vahviketta 6PK1390 - 0% (Stock) 6PK1375 - 11% (JCW, GP) 6PK1368 - 15% 6PK1360 - 17% 6PK1353 - 19%
Igor Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Pistetääs tähän ylös myös hihnan pituus tämmöselle kombolle: -15% tai -17% ahtimella, +2% kampuralla ja +5% laturissa = 6PK1368 Tämä oli Kavsin suositus, ja sitä olen itse käyttänyt noilla rullilla.
Larppa87 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Jees hienoo kiitos. Laitellaan osia tilaukseen.
Dille Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Skithund:in ulosvetäjä löytyy toistaiseksi minulta,kysy jos saat sitä lainaksi niin ei tarvitsisi omaa välttämättä ostaa
Mini1380 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2016 Kannattaa sit hiukan katsoa kenen valmistajan moniurahihnan ottaa, niissä on aika paljon laadullisia/kestollisia eroja tollasessa kovemmassa kuormituksessa mikä tuli huomattua kaverin remmiahdetun Classic Minin kanssa jossa MINIn Eatoni.
Igor Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2016 Kavs kauppaa Gatesia, ja samaa löytyy myös Motonetistä. Ne on ainakin kestäneet omassa käytössä. Paitti jos ei ole hihnapyörät linjassa, silloin tulee Gatesistakin silppua... :P TuplaPete 1
Mini1380 Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2016 Contitechin hihnat on kanssa olleet kestäviä ja yleensäkin ne missä on ollut "kudostekstuuri" selkäpuolella näkyvissä, selkäpuolelta sileät tuppasi ainakin ko.projekstissa aina pettämään todella nopeasti esim.goodyearin hihnat oli ihan pskoja ja Daycon.
DTR Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Itsellä sama ongelma, kuin aiheen aloittajalla. Omaan -06 JCW-paketilliseen R53 pitäisi vaihtaa ainakin hihna, sekä mahdollisesti samalla pienempi pyöräkin (-15% KAVS maybe?), mutta innokkaita vaihtajia ei ihan jonoksi asti ole kertynyt :) Operaatiothan ei näytä miltään rakettitieteeltä, mutta tilojen ja työkalujen puutteessa olisi kiva löytää joku tekemään / jeesaamaan. Asun Vantaalla ja olen valmis ajelemaan vaikka parisataa kilsaa, jos ahdinpyörän saisi vaihdettua samalla.
next Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Periaatteessa voisin tehdä, riippuu vähän aikatauluista miten ehdin. Ei tuossa kolmea tuntia enempää mene jos itse pyörä lähtee vain irti eikä mene rälläkkä hommiksi. Ulosvetäjää ei ole, yhden myin ja toinen jäi jollekkulle "lainaan" joten se tarvitsisi jostain lainata ellei tuhoa vaan vakiota irrottaessa.
Micke Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Itselläni sama projekti edessä (ahtimen pyörä, hihna). Tarvittavat työkalut löytyy, ti-halli myös (Tuusulassa) mutta ei aikaa valitettavasti, ehkä helmikuussa. Kannattaa muistaa että jos sinulla on jo vakiona JCW ahtimen pyörä niin se vaati eri työkalun verrattuna normi S:n
Khato Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Vielä se hyvä puoli KAVSin pyöristä, että ne ovat 4 ruuvilla kiinni aluspyörässä ja niitä pystyy erittäin helposti vaihtamaan koosta toiseen halutessaan.
DTR Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 13 tuntia sitten, Micke kirjoitti: Kannattaa muistaa että jos sinulla on jo vakiona JCW ahtimen pyörä niin se vaati eri työkalun verrattuna normi S:n Joo, tämä on tiedossa ja ei ainakaan yhtään helpota asiaa. Päätin nyt hätäratkaisuna vaihtaa hihnan itse ja katsella sitä ahdinpyörän vaihtoa sitten paremmalla ajalla ja kun olen löytänyt sopivan ulosvetäjän.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään