Jump to content

Moniurahihna, puslat, ahtimen pyörä...


Recommended Posts

Kirjoitettu

Se on tässä vuosien mittaan tullut huomattua että jotkut dynot ovat huomattavan positiivisia, MCFF:kin järjesti yksi vuosi dynopäivän ja kaikki autot puski ko.dynolla järjestäen enemmän tehoa kuin olisi pitänyt niillä viritysasteilla ja jopa ne virittämättömät puski "liikaa" mm. meidän verrokkina ollut vakio MPi antoi 80hp:n paikkeilla versus tehtaan 63 ja mun vakio MX-5 muistaakseni 168 versus tehtaan 149.....

Kirjoitettu

Äskeinen kommentti on aivan totta. Dynojen ilmoittamat luvut heittelee melkoisesti. Vain käymällä samalla dynolla ja mielellään jopa samalla kerralla niin saa vertailukelpoista dataa.

Aika hauskoja noi Motestin jo lähtökohtinakin ottamat tehot. Melkeen jokaisessa autossa jo alunperinkin ollut 5-15 hp enemmän tehoja kuin tehdas ilmoittaa. No asiaa enemmän tuntematta on paha lähteä mitään tuloksien pitävyydestä sanomaan, jokainen olkoon omaa mieltä asiasta :D

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Pari kuukautta tullu ny ajeltua -04 MCSllä. Alkanu houkutteleen ahtimen pyörän vaihto ja samalla vois varmaa vaihtaa ahtimen öljyt.

KAVSin 15% pyöräkö on hyvä?

Minkä mittanen hihna pitäs olla?

Saako ahtimen öljyä jostain Suomesta vai mistä kannattaa tilata?

Jos jollain löytyy hihnapöyrän irrotustyökalu ni oisin kiinnostunu lainaan sit ku se aika koittaa.

Mitä öljyä suositte moottoriin? Vois ne vaihella samalla.

Kirjoitettu

Kavs pyörä on hyvä. Hihnan pituus riippuu pyörän koosta ja helpoimmalla selviät, kun tilaat kavsilta pyörän kanssa oikean mittaisen hihnan. Ahtimen öljyä löytyy ebaystä? ja castrol LL04 on suositeltu koneöljy.

Kirjoitettu

Sieltähän sen sais helpoiten mut sais vähä halvemmalla muualta samalla ku tilaa äitin autoon huolto-osia.

Jossain oli et 1360 pitkä olis 15% kaa oikee ja toisaalla oli 1368. Jos jollain kokemusta ni ois kiva kuulla.

Kirjoitettu

15% Supercharger Pulley - 6PK1368
17% Supercharger Pulley - 6PK1360
19% Supercharger Pulley - 6PK1353

 

Piti oikein käydä kaivamassa vanhasta postauksesta tuo. Eli jos et ole vaihtanut mitään muuta, niin tässä pituudet.

Kirjoitettu

Ja tässä vielä vahviketta

 

6PK1390 - 0% (Stock)
6PK1375 - 11% (JCW, GP)
6PK1368 - 15%
6PK1360 - 17%
6PK1353 - 19%
Kirjoitettu

Pistetääs tähän ylös myös hihnan pituus tämmöselle kombolle:

 

-15% tai -17% ahtimella, +2% kampuralla ja +5% laturissa = 6PK1368

 

Tämä oli Kavsin suositus, ja sitä olen itse käyttänyt noilla rullilla.

Kirjoitettu

Kannattaa sit hiukan katsoa kenen valmistajan moniurahihnan ottaa, niissä on aika paljon laadullisia/kestollisia eroja tollasessa kovemmassa kuormituksessa mikä tuli huomattua kaverin remmiahdetun Classic Minin kanssa jossa MINIn Eatoni.

Kirjoitettu

Kavs kauppaa Gatesia, ja samaa löytyy myös Motonetistä. Ne on ainakin kestäneet omassa käytössä. Paitti jos ei ole hihnapyörät linjassa, silloin tulee Gatesistakin silppua...   :P

 

 

DSC_0713_zpsm4z8dehp.jpg

Kirjoitettu

Contitechin hihnat on kanssa olleet kestäviä ja yleensäkin ne missä on ollut "kudostekstuuri" selkäpuolella näkyvissä, selkäpuolelta sileät tuppasi ainakin ko.projekstissa aina pettämään todella nopeasti esim.goodyearin hihnat oli ihan pskoja ja Daycon.

  • 1 year later...
Kirjoitettu

Itsellä sama ongelma, kuin aiheen aloittajalla. Omaan -06 JCW-paketilliseen R53 pitäisi vaihtaa ainakin hihna, sekä mahdollisesti samalla pienempi pyöräkin (-15% KAVS maybe?), mutta innokkaita vaihtajia ei ihan jonoksi asti ole kertynyt :) Operaatiothan ei näytä miltään rakettitieteeltä, mutta tilojen ja työkalujen puutteessa olisi kiva löytää joku tekemään / jeesaamaan. Asun Vantaalla ja olen valmis ajelemaan vaikka parisataa kilsaa, jos ahdinpyörän saisi vaihdettua samalla.

Kirjoitettu

Periaatteessa voisin tehdä, riippuu vähän aikatauluista miten ehdin.

Ei tuossa kolmea tuntia enempää mene jos itse pyörä lähtee vain irti eikä mene rälläkkä hommiksi.

Ulosvetäjää ei ole, yhden myin ja toinen jäi jollekkulle "lainaan" joten se tarvitsisi jostain lainata ellei tuhoa vaan vakiota irrottaessa.

Kirjoitettu

Itselläni sama projekti edessä (ahtimen pyörä, hihna). Tarvittavat työkalut löytyy, ti-halli myös (Tuusulassa) mutta ei aikaa valitettavasti, ehkä helmikuussa.

Kannattaa muistaa että jos sinulla on jo vakiona JCW ahtimen pyörä niin se vaati eri työkalun verrattuna normi S:n

 

Kirjoitettu

Vielä se hyvä puoli KAVSin pyöristä, että ne ovat 4 ruuvilla kiinni aluspyörässä ja niitä pystyy erittäin helposti vaihtamaan koosta toiseen halutessaan.

1337673561-96235800.jpg

 

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, Micke kirjoitti:

Kannattaa muistaa että jos sinulla on jo vakiona JCW ahtimen pyörä niin se vaati eri työkalun verrattuna normi S:n

 

Joo, tämä on tiedossa ja ei ainakaan yhtään helpota asiaa. Päätin nyt hätäratkaisuna vaihtaa hihnan itse ja katsella sitä ahdinpyörän vaihtoa sitten paremmalla ajalla ja kun olen löytänyt sopivan ulosvetäjän.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...