Jump to content

Moniurahihna, puslat, ahtimen pyörä...


pulla

Recommended Posts

Se on tässä vuosien mittaan tullut huomattua että jotkut dynot ovat huomattavan positiivisia, MCFF:kin järjesti yksi vuosi dynopäivän ja kaikki autot puski ko.dynolla järjestäen enemmän tehoa kuin olisi pitänyt niillä viritysasteilla ja jopa ne virittämättömät puski "liikaa" mm. meidän verrokkina ollut vakio MPi antoi 80hp:n paikkeilla versus tehtaan 63 ja mun vakio MX-5 muistaakseni 168 versus tehtaan 149.....

Link to comment
Share on other sites

Äskeinen kommentti on aivan totta. Dynojen ilmoittamat luvut heittelee melkoisesti. Vain käymällä samalla dynolla ja mielellään jopa samalla kerralla niin saa vertailukelpoista dataa.

Aika hauskoja noi Motestin jo lähtökohtinakin ottamat tehot. Melkeen jokaisessa autossa jo alunperinkin ollut 5-15 hp enemmän tehoja kuin tehdas ilmoittaa. No asiaa enemmän tuntematta on paha lähteä mitään tuloksien pitävyydestä sanomaan, jokainen olkoon omaa mieltä asiasta :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Pari kuukautta tullu ny ajeltua -04 MCSllä. Alkanu houkutteleen ahtimen pyörän vaihto ja samalla vois varmaa vaihtaa ahtimen öljyt.

KAVSin 15% pyöräkö on hyvä?

Minkä mittanen hihna pitäs olla?

Saako ahtimen öljyä jostain Suomesta vai mistä kannattaa tilata?

Jos jollain löytyy hihnapöyrän irrotustyökalu ni oisin kiinnostunu lainaan sit ku se aika koittaa.

Mitä öljyä suositte moottoriin? Vois ne vaihella samalla.

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa sit hiukan katsoa kenen valmistajan moniurahihnan ottaa, niissä on aika paljon laadullisia/kestollisia eroja tollasessa kovemmassa kuormituksessa mikä tuli huomattua kaverin remmiahdetun Classic Minin kanssa jossa MINIn Eatoni.

Link to comment
Share on other sites

Contitechin hihnat on kanssa olleet kestäviä ja yleensäkin ne missä on ollut "kudostekstuuri" selkäpuolella näkyvissä, selkäpuolelta sileät tuppasi ainakin ko.projekstissa aina pettämään todella nopeasti esim.goodyearin hihnat oli ihan pskoja ja Daycon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Itsellä sama ongelma, kuin aiheen aloittajalla. Omaan -06 JCW-paketilliseen R53 pitäisi vaihtaa ainakin hihna, sekä mahdollisesti samalla pienempi pyöräkin (-15% KAVS maybe?), mutta innokkaita vaihtajia ei ihan jonoksi asti ole kertynyt :) Operaatiothan ei näytä miltään rakettitieteeltä, mutta tilojen ja työkalujen puutteessa olisi kiva löytää joku tekemään / jeesaamaan. Asun Vantaalla ja olen valmis ajelemaan vaikka parisataa kilsaa, jos ahdinpyörän saisi vaihdettua samalla.

Link to comment
Share on other sites

Periaatteessa voisin tehdä, riippuu vähän aikatauluista miten ehdin.

Ei tuossa kolmea tuntia enempää mene jos itse pyörä lähtee vain irti eikä mene rälläkkä hommiksi.

Ulosvetäjää ei ole, yhden myin ja toinen jäi jollekkulle "lainaan" joten se tarvitsisi jostain lainata ellei tuhoa vaan vakiota irrottaessa.

Link to comment
Share on other sites

Itselläni sama projekti edessä (ahtimen pyörä, hihna). Tarvittavat työkalut löytyy, ti-halli myös (Tuusulassa) mutta ei aikaa valitettavasti, ehkä helmikuussa.

Kannattaa muistaa että jos sinulla on jo vakiona JCW ahtimen pyörä niin se vaati eri työkalun verrattuna normi S:n

 

Link to comment
Share on other sites

13 tuntia sitten, Micke kirjoitti:

Kannattaa muistaa että jos sinulla on jo vakiona JCW ahtimen pyörä niin se vaati eri työkalun verrattuna normi S:n

 

Joo, tämä on tiedossa ja ei ainakaan yhtään helpota asiaa. Päätin nyt hätäratkaisuna vaihtaa hihnan itse ja katsella sitä ahdinpyörän vaihtoa sitten paremmalla ajalla ja kun olen löytänyt sopivan ulosvetäjän.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...