Jump to content

R56 tulpat / JCW


Tommik

Recommended Posts

Huoltokirjan välistä tipahti tarralappu:

"JCW Tuning Kit installed!

Replace spark plugs at each oil change!"

 Olipas jäänyt huomioimatta.. 

 

Koneesta löytyi NGK PLZKBR7A-G tulpat.(normi S)

NKG manuskan mukaan JCW:ssä pitäisi olla ILZKBR7A-8G

 

Vaikka tämä yksilö on näitä Laakkosen virittämiä niin eikös tässäkin pitäisi olla nuo JCW tulpat?

 

Löytyyköhän noita tai vastaavia suomesta. Google ehdottelee ulkomaan hankinnaksi...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Joo,tuo tulppien "vaihtoväli" kuulostaa hieman lyhyeltä...Muistan lukeneeni ameriikan foorumilta,jotta siinä "tuning" kitissä todella suositellaan käytettäväksi niitä JCW:n iridiumeja. Taisi olla samoissa viesteissä,jotta niistä platinoista oli irtoillut keski-elektroneja,mutta ei tietoa, kuinka paljon ajetuista tulpista oli kyse. Tuning-kitin ohjelma todennäköisesti nostaa hieman ahtoja,joten tuskin suurta haittaa jos kärkiväliä hieman pienentää,taitaa olla tuossa iridiumissa 8G eli 0.8mm kärkiväli. Omassa MCS muutoksia hieman enemmän joten käytössä pykälää kylmemmät iridiumit 8 lämpöarvolla ja 0.65mm kärkiväli,pelittää hyvin. Tuo JCW:n 7 lämpöarvoinen pitäisi löytyä ihan helposti , kylmempi 8 on hieman kiven alla,on citroen DS3 racingin tulppa. Jos lisäinfoa kaipaat, NAM foorumilla on jokunen tulppakeskustelu ketju....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tulpat tuli maailmalta. Tilasin nuo ILZKBR7A-8G (5992).

Posti toikin ILZKBR7B-8DG (95770) 

Pienen sadatuksen jälkeen googlamalla löytyikin vastaus että pitäisi olla sama uudella NGK tyypillä...

eBay tilaus 58€ kotiovelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Huomasitko Tommik tulpanvaihdon jälkeen eroa omassa R56:ssa? Mä softautin oman R60:ni ja ainakin se vaati (98 bensan lisäksi) kunnolla toimiakseen noi "JCW:n" tulpat. Vakio tulppien tilalle kun vaihtoi ne niin nakutusongelmat väheni huomattavasti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

No, vastaan omasta puolesta, sorry Tommik....Itse raavin mekaanisesti pienillä teräs/messinki harjoilla , halpa aseen putsaussetti, liottelin carbutor cleanerilla , mutta tosi ytyä oli CRC:n gasket remover. Pyörittelin venttiilit kiinni , jotta ei päässyt palotilaan(suutin?) , aineet kanavaan vaikuttaa ja rättiä kanavan eteen ja paineilmalla kuivaus. Oikea oppisesti pitäis puhaltaa "pähkinän kuorella" yms.BMW käyttää omaa laitettä ko. hommaa, meinasin jopa rakentaa "köyhän-miehen version" hiekka/soodapuhallus paineastiasta ja tilata ECS tuningilta bemun adapterin...ehkä seuraavaan kertaan..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Nuo ILZKBR7B-8DG (95770) tulpat toimineet ihan ok mutta viimeisimmän softan jälkeen olen huomannut selvää puutumista radalla. Etenkin kun motti alkaa olemaan kuumana. Nyt vaihdoin astetta vielä kylmemmäksi NGK ILKR8E6 ja tuntui tuossa pienen rääkin jälkeen raikkaammalta.

Tuohon tulppaan pitää olla M16 avain. Tiukka on paikka mutta hyvin mahtui  Bileman 20-040 hylsy

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/sytytystulppatyokalut/sytytystulppahylsy-2000030037

ja momentti 23Nm.

Motonetista avain MTX 76-5016

https://www.motonet.fi/fi/tuote/765016/MTX-Tools-Basic-momenttiavain-5-25-Nm-14

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...