Tommik Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2015 Huoltokirjan välistä tipahti tarralappu: "JCW Tuning Kit installed! Replace spark plugs at each oil change!" Olipas jäänyt huomioimatta.. Koneesta löytyi NGK PLZKBR7A-G tulpat.(normi S) NKG manuskan mukaan JCW:ssä pitäisi olla ILZKBR7A-8G Vaikka tämä yksilö on näitä Laakkosen virittämiä niin eikös tässäkin pitäisi olla nuo JCW tulpat? Löytyyköhän noita tai vastaavia suomesta. Google ehdottelee ulkomaan hankinnaksi... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
holkki Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2015 Joo,tuo tulppien "vaihtoväli" kuulostaa hieman lyhyeltä...Muistan lukeneeni ameriikan foorumilta,jotta siinä "tuning" kitissä todella suositellaan käytettäväksi niitä JCW:n iridiumeja. Taisi olla samoissa viesteissä,jotta niistä platinoista oli irtoillut keski-elektroneja,mutta ei tietoa, kuinka paljon ajetuista tulpista oli kyse. Tuning-kitin ohjelma todennäköisesti nostaa hieman ahtoja,joten tuskin suurta haittaa jos kärkiväliä hieman pienentää,taitaa olla tuossa iridiumissa 8G eli 0.8mm kärkiväli. Omassa MCS muutoksia hieman enemmän joten käytössä pykälää kylmemmät iridiumit 8 lämpöarvolla ja 0.65mm kärkiväli,pelittää hyvin. Tuo JCW:n 7 lämpöarvoinen pitäisi löytyä ihan helposti , kylmempi 8 on hieman kiven alla,on citroen DS3 racingin tulppa. Jos lisäinfoa kaipaat, NAM foorumilla on jokunen tulppakeskustelu ketju.... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Tommik Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Tulpat tuli maailmalta. Tilasin nuo ILZKBR7A-8G (5992). Posti toikin ILZKBR7B-8DG (95770) Pienen sadatuksen jälkeen googlamalla löytyikin vastaus että pitäisi olla sama uudella NGK tyypillä... eBay tilaus 58€ kotiovelle. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pullis Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2015 Huomasitko Tommik tulpanvaihdon jälkeen eroa omassa R56:ssa? Mä softautin oman R60:ni ja ainakin se vaati (98 bensan lisäksi) kunnolla toimiakseen noi "JCW:n" tulpat. Vakio tulppien tilalle kun vaihtoi ne niin nakutusongelmat väheni huomattavasti. wilbon 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Tommik Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2015 Tuli samalla kertaa putsattua nuo imukanavat. Positiivinen pers'vaikutus mutta tiedä sitten kummasta enempi.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2015 Millä putsasit kanavat? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
holkki Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2015 Taitaa olla nuo likaiset imukanavat vain suorasuihkujen ongelmia... sulla taitaa asia hoitua "viinapesulla"..... :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2015 Taitaa olla nuo likaiset imukanavat vain suorasuihkujen ongelmia... sulla taitaa asia hoitua "viinapesulla"..... :) Juu, mut ihan mielenkiinnosta kyselin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
holkki Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2015 No, vastaan omasta puolesta, sorry Tommik....Itse raavin mekaanisesti pienillä teräs/messinki harjoilla , halpa aseen putsaussetti, liottelin carbutor cleanerilla , mutta tosi ytyä oli CRC:n gasket remover. Pyörittelin venttiilit kiinni , jotta ei päässyt palotilaan(suutin?) , aineet kanavaan vaikuttaa ja rättiä kanavan eteen ja paineilmalla kuivaus. Oikea oppisesti pitäis puhaltaa "pähkinän kuorella" yms.BMW käyttää omaa laitettä ko. hommaa, meinasin jopa rakentaa "köyhän-miehen version" hiekka/soodapuhallus paineastiasta ja tilata ECS tuningilta bemun adapterin...ehkä seuraavaan kertaan.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Tommik Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2021 Nuo ILZKBR7B-8DG (95770) tulpat toimineet ihan ok mutta viimeisimmän softan jälkeen olen huomannut selvää puutumista radalla. Etenkin kun motti alkaa olemaan kuumana. Nyt vaihdoin astetta vielä kylmemmäksi NGK ILKR8E6 ja tuntui tuossa pienen rääkin jälkeen raikkaammalta. Tuohon tulppaan pitää olla M16 avain. Tiukka on paikka mutta hyvin mahtui Bileman 20-040 hylsy https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/sytytystulppatyokalut/sytytystulppahylsy-2000030037 ja momentti 23Nm. Motonetista avain MTX 76-5016 https://www.motonet.fi/fi/tuote/765016/MTX-Tools-Basic-momenttiavain-5-25-Nm-14 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Maspala Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2023 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2023 Mitä tulppia suosittelette Mini Cooper s R56? Denso VXUH22I sytytystulppa, Nämä taisi olla arvokkaimmat Motonetissä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään