claymad Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2015 Tuli starttiin sellainen vika että se lähtee kyllä starttaamaan mutta se ratas vapautuu melkeen saman tien jolloin moottori ei juuri pyöri eikä käynnisty. Starttina on siis uudemman mallinen pre-engaged. Ja vaihdoin siihen jo uuden solenoidin ja muutenkin se näyttäisi pöydällä olevan ihan kunnossa. Kun katselin startin reijästä sisään niin näyttäisi että startti on syönyt jonkin verran vauhtipyörän hampaita toisesta reunasta. Ks kuva.
MikaJ Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2015 Mitä kuvasta saa selvää, niin hirveessä kunnossa kaikenkaikkaan tuo vauhtipyörän hammaskehä. Onko sulla oikee hammaskehä siinä? Inertia ja soledoindistartit ovat eri hammaskehillä. Mutta kyllä tuon nyt vielä luulisi toimivan, jos vaan startista ratas tulee riittävän pitkälle ulos.
Turbo 69 Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2015 Ja sit vielä,onko tuo vauhtipyörä kevennetty?Näkyy olevan kehä hitsattu,eli onko tarpeeksi sisällä?Näyttäs ettei startin ratas enää ylettäs kehälle.
Mini1380 Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2015 Se on teräsvauhtipyörä, niissä on aina hammaskehä hitsattu muutamilla hepeillä kiinni.
claymad Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2015 Oliskohan kenelläkään Turun seudulla toimivaa starttia mitä vois vielä koittaa ennen kun rupee vauhtipyörää uusimaan. Nyt on vielä testattu uudella akulla mutta sama vika edelleen. Kyllä pitäis olla oikea startti/vauhtipyörä ku on useamman vuoden toiminu moitteetta.
FD100L Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2015 Tuli starttiin sellainen vika että se lähtee kyllä starttaamaan mutta se ratas vapautuu melkeen saman tien jolloin moottori ei juuri pyöri eikä käynnisty. Starttina on siis uudemman mallinen pre-engaged. Ja vaihdoin siihen jo uuden solenoidin ja muutenkin se näyttäisi pöydällä olevan ihan kunnossa. Kun katselin startin reijästä sisään niin näyttäisi että startti on syönyt jonkin verran vauhtipyörän hampaita toisesta reunasta. Ks kuva. Aina siinä kehässä vähän jälkee on, mutta mistä ostit solenoidin ja millaisen? Minkä valmistajan ja onko kuvaa siitä solenoidista?
MikaJ Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2015 No ei siinä kehässä nyt tommoista rotansyömää kuulu olla vuosienkaan jälkeen ja mun silmään näyttäisi että rattaan harjalta on koko matkalta lähtenyt metalli vähän liikkeelle. Joko starttikehä on täysin luokatonta materiaalia, tai sitten on jossain jotain vikaa. Mulla on hyllyssä yks varastartti, käytetty joka ei oo koskaan ollut paikoillaan mulla ja saa lainaksi. Muistaakseni kokeilin kaapeleilla sen toimivaksi, mutta kokeillaan uusiksi jos on tarve.
claymad Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2015 Juu voisin ottaa lainaksi sen startin ja kokeilla tekeekö sillä saman. Vauhtipyörä on tosiaan med:n tekele.
Kimi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Moi, toi kehä on inertia startille. Sillä puolella josta startin ratas tulee sisään pitää Olla viisteet, joita tuossa ei näy, eli startin rattaan pitää tulla ulkopuolelta. Lisäksi noi10 hampaiset solenoidistartit on suurin osa tehty 129 hampaisille verto kehille, kun taas pre vertossa joka on kuvassa on 107 hampainen, johon yleensä laitetaan 9 hampainen startti. Tuohon rattaaseen ei löydy yhtään solenoidi pre engaged starttia,vaan ainoa vaihtoehto on perus inertia startteri. Pre engaged toimii ihan ok, mutta pitää olla 107 hampaiselle, jolloin oikea kehä on sellainen, jossa viisteet koneen puolella. Vauhtipyyörä irti, ja sitten 107 sipaisua rälläkällä ☺☺:-) /kimi P.s. jos jollain on tiedossa preengaged startti jossa ratas tulee ulkopuolelta, olen kiinnostunut, eli just sellanen jollainen tuohon pitäisi laittaa. Sparesin ja spottin sivuilta ei löydy.
MikaJ Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Ei tarvitse olla viisteitä starttikehässä solenoidistartilla, viiste startin rattaassa riittää hyvin koska startti lähtee pyörimään voimalla vasta kun solenoidi on vetänyt startin rattaan täysin ulos. Muistelisin että ei Minissä mitään viisteitä ole, muutakuin vanhamanllisen inertiastartin kehissä. Enkä minä tossa kuvassa näe takapuolellakaan viisteitä, joten silloin inertiastartti olisi vihoviimeinen vaihtoehto.
Kimi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Thx Mika, tarvii kokeilla. Kun katsoo tarkemmin tuota kuvaa, niin näyttää siltä että startti ei ole koskaan mennyt Rattaiden päälle loppuun asti. Hampaat näyttää koskemattomilta. /kimi
claymad Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Kyllä startti on kunnolla aiemmin mennyt hampaiden päälle kun katsoo vauhtipyörää tarkemmin , mutta viisteistä en osaa sanoa. Inertia startti tosiaan ei tuossa toimi sekin tuli todettua kun ton vauhtipyörän asensi ekan kerran.
claymad Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 tossa vielä kuvat tuosta vauhtipyörästä, eli viisteet on ainakin joskus ollut molemmilla puolilla.
FD100L Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Oon aikanaan laittanu Metroon heitto-bendix startin solenoidi startin tilalle, toimi ihan ok.
claymad Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Toinen startti korjasi asian ja taas starttaa kuten ennen. Eli kyllä toi startti voi hajota muutenkin kuin pelkästä solenoidista. Nyt kun löytää vielä kipinän niin vois päästä jopa tän vuoden puolella katsastukseen. AAB-1 and Mini1380 2
Kimi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2015 Verton startin rattaan halkaisija on 25mm ja pre verton 29mm /kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään