Antero Kivikoski Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Öljyntarkistuksen yhteydessä jäi 15cm tikkua käteen :( Lueskelin ja näyttäisi olevan tyyppivika. Auto R53 vm. 2003. Mutkassa ei näy tikun päätä. Pitääkö purkaa keula vai pääseekö käsiksi öljypohjan kautta (siis sillä oletuksella että on jäänyt putkeen jumiin)? Onko turvallista ajella?
zemz Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Sama tilanne oli itselläkin tossa taannoin lähellä, mutta onneksi huomasin tilanteen, ennen kun tikku pääsi katkeamaan putkeen. Mitä asiaa sillon selvittelin, niin ilmeisesti tikun jämiä on ongittu pois irrottamalla öljypohja tai putki, mutta omaa kokemusta ei tosta (onneksi) ole. Itsehän ratkaisin ongelman tilaamalla Lohenilta Englannista Cravenspeedin öljytikun ja vaikka hiukan suolasen hintanen olikin, niin ei voi kun suositella. Tosi laadukkaan olonen ja senverran taipuisa ettei varmana katkea. :D http://www.lohen.co.uk/shop/gen-1-mini/engine-ecu/engine-bay-parts/cravenspeed-dipstick-gen-1-detail
Mini1380 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Itsehän ratkaisin ongelman tilaamalla Lohenilta Englannista Cravenspeedin öljytikun ja vaikka hiukan suolasen hintanen olikin, niin ei voi kun suositella. Tosi laadukkaan olonen ja senverran taipuisa ettei varmana katkea. :D Tai sitten vaihtaa sen muutaman kympin arvoisen tikun originaaliin kun siihen alkaa tulla niitä halkeamia ;) omassani uusin nyt 8v iässä niin ei se kauhean kalliiksi tule. Mitä vanhan jämän poistamiseen tulee niin eikös se mittatikuputki ole irroitettava, eli putki irti ja jämä pois. Linkin kuvan mukaan olisi: http://www.bmwetk.info/parts-catalog/prd/Mini/VT/P/R53/Cou/Cooper%20S/ECE/L/N/2006/07/48020/11/11_3084
Antero Kivikoski Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Kiitos vinkeistä!
Mini1380 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Linkin hinnat sitte Saksan alv.0% hintoja ;-)
Igor Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Mittatikun putken irrottaminen vaatii käytännössä melkein koko keulan purkamisen. Helpompi jumppa ottaa öljypohja auki. Cravenspeedin ö-tikku on ns. lopullinen ratkaisu, mutta kannattaa tsekkaa että mitta täsmää originaalin kanssa. Oma Cravenspeed näyttää hieman isompaa määrää kuin orkkis...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään