ark28 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2015 R56:een (Cooper 1,6 -07, ajettu 157 tkm) syttyi moottorin vikavalo. Vikakoodien luvusta löytyi seuraava koodi: - 002A8B DME: Oxygen sensor before catalytic converter: Calibration line Moottorin tyhjökäyntikierrokset tuntuivathieman seilaavaan ja kone ei tahtonut pysyä käynnissä, jos ilmastointi ei ollut päällä. Tilasin sitten uuden lambda anturin (Triscan, kun Boschia ei ollut saatavilla). Ko anturin vaihto ei tilannetta varsinaisesti korjannut, vaan nyt on jäljellä seuraavat koodit - 002A63 DME: Oxygen sensor before catalytic converter: Activation - 002A8B DME: Oxygen sensor before catalytic converter: Calibration line Otin ecu:n liittimetkin auki ja suihkuttelin niihin voitelu/kosteudenpoistospraytä, mutta eipä sillä ollut vaikutusta. Sulakerasiassa näytti F3 sulakekin olevan ehjä. Joten nyt olisi fixut neuvot tervetulleita :-) Ari
holkki Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2015 Viestien määrästä,Tervetuloa! Joo,jos lambdan vaihto ei auttanut,ja ko. osa on käypänen,tuli mieleen näiden R56 MCS :n perusvaiva, likaiset imuventtiilit, maailmalla tunnettu "Carbon built up". Huohotuspaska likaa imuventtiilit uskomattomaan kuntoon aiheuttaen mitä ihmeellisempiä vikakoodeja,lopuksi jopa mekaanisia vaivoja,palaneita venttiilejä yms. Sulla taitaa olla normi-cooperi,joten ihan en ole 100% varma ,kuinka yleinen vaiva on näissä N12? koneissa mutta ameriikan voorumilta NAM löytyy varmasti "dataa" joten vilkaise sieltä....
ark28 Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2015 Kiitokset, sekä tervetulotoivotuksesta että vinkistä tuonne ameriikan suuntaan! Katsotaan, josko tähän ratkaisu löytyisi.
ark28 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Päivitystä tähän ongelmaan ... elikkä lueskelin tuota NAM foorumia ja sieltä ei tullut suoraan vastaan "carbon built up" ongelmaa juuri tällä N12 koneella, sen sijaan ongelma tuntui olevan yleinen noilla turbokoneilla. Lambdan osalta löytyi kommenttia, että MINI:iin ei kelpaisi muu kuin orggis lambda. Luin koodeja uudelleen ja parhaimmillaan niitä oli 4 kpl juurikin tuosta lambdasta. Näytti siltä että uusi anturi on viallinen, taikka ei sitten vaan sovi tälle autolle (Liitin kylläkin täysin sama kuin alkuperäisessäkin). Palautin anturin takaisin liikkeeseen Saksaan ja tilasin originaalin (BMW) anturin. Ja avot, ongelmat hävisi! Engine valo sammui ja tyhjäkäynti on nyt tasainen. :) holkki and Igor 2
seppo mäntykivi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 ¨Mistä tilasit orkkis lambdan? Mulla herjailee takalambdaa ja uusi pitäisi hommata.
ark28 Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2015 ¨Mistä tilasit orkkis lambdan? Mulla herjailee takalambdaa ja uusi pitäisi hommata. Täältä tilasin http://www.genuine-parts.de Hinta oli 183,19 e + postikulut 11,40 e Vertailun vuoksi: Autokeskus: 292e (etukäteismaksu ja tilaus myös ulkomailta) EDIT: Linkki korjattu
Cooperhead Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2015 Moi! Mulla aloitti R56 Cooper myös tuon tyhjäkäynnin seilaamisen.Pahimmillaan tuntuu käyvän kolmella mukilla ja voi jopa sammuakin. Välillä antaa koodia (Tsekattu Torquella) p111b muttei kuitenkaan sytytä moottorihäiriövaloa. Tyhjäkäyntikin seikkailee vaan lämpimällä koneella. Puolilämpimänä pysyy ihan ok tyhjäkäynnillä. Luin Ameriikan Minifoorumilta että voi olla co-tunnistin (lambda?) tai ilmamassamittari... Mutta voisiko vaikkapa vialliset tulpat moista aiheuttaa? Kaikki vinkit vastaanotetaan!
Igor Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Ilmamassamittaria voi koittaa elvyttää putsaamalla, mutta vaikea sanoa onko vika siinä... http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus
Cooperhead Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Kiitokset vinkistä! Tuota pitääkin kokeilla. Eihän se ota jos ei annakaan :)
ark28 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2015 Suosittelisin vielä vikakoodin lukua esim BMW/MINI diagnostiikkaohjelmalla, saat todennäköisesti tarkemman vikakoodin ongelmasta. Eiköhän sieltä idän suunnasta löydy jokin harrastaja, joka voisi sen tehdä :-)
Cooperhead Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Kiitokset vinkeistä! En ole vielä asialle kerinnyt tekemään mitään koska autolla tullut sen verran vähän ajoa. Mutta aamulla läksin pitkästä aikaa liikkeelle ja reilun 100 km jälkeen auto rupesi vilkuttamaan moottorivaloa joka sitten sammuu aina välillä. Valo nimenomaan vilkkuu johon ohjekirja antaa neuvon, että moottori joutuu liikakuormitukselle - aja hiljempaa. Vai onko tämä auton tapa kertoa että pitäisi laihduttaa? :D
Cooperhead Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Mielenkiintoisemmaksi menee.... Kotiintulomatkalla seisahduin lisäämään ölppää koska moottori ilmoitti senkin puutteesta (kaikki riesat samalle reissulle....). Noh, huomasin samalla, että jäähdytysneste on vähissä vaikka muutama viikko sitten tsekkasin senkin. Avasin varovasti jäähdytysnestesäiliön korkin ja suhahduksen saattelemana nestetaso nousi normaaliksi! Tätä ihmetellen jatkoin matkaani kotiin (n. 50 km) ja kotipihassa huomasin käyntihäiriön hävinneen! Eli voiko nyt olla niin, että jostain syystä nestekierrossa on ollut alipainetta jostain syystä (kuten esim. viallinen säiliön korkki) ja se on nyt aiheuttanut tämän käyntihäiriöepisodin? Olen nyt nimittäin useamman kerran tänäiltana käynyt ajelemassa autolla ja sammutellut/käynnistellyt ilman ongelmia. Samoin Torquekaan ei näytä enää mitään vikakoodeja.... Mystistä!
Igor Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2015 Suosittelisin kans vikakoodien lukua diagnostiikkavehkeellä (BMW INPA). Ainakin BTFC:n foorumilla on muutamia bemariharrastajia jotka tekee noita vikakoodien lukuja, tuurilla löytyy joku sieltä itäisestäkin Suomesta. Harvoin noi ongelmat itsellään korjautuu. Ja eiköhän siellä jäähdytysjärjestelmässä kuitenkin ole ollut ihan normaali ylipaine jos kone kuumana avasit sen korkin.
MikaJ Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2015 Avasin varovasti jäähdytysnestesäiliön korkin ja suhahduksen saattelemana nestetaso nousi normaaliksi! Letkut pullistuu paineistetussa jäähdytysjärjestelmässä yllättävänkin paljon, varsinkin vanhemmiten. Kun avaat korkin niin paineistus häviää ja letkut "kutistuu" normaaliin halkaisijaan -> nestepinta nousee. Joskus joutunut vaihtamaan ehjiä letkuja uusiin kun on vanhemmiten venyminen ollut niin runsasta että paisuntasäiliön tilavuus ei ole riittänyt vaan merkkivalo on syttynyt joka kerta kun moottori on käyntilämmin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään