nikke006 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Mini kävi huollossa ja siellä oli vaihdettu öljyt,remmi,suodattimet ja tulpat, niin on alkanut esiintyä nykimistä kiihdyttäessä. Voiko vikaa olla esim puolissa tai tulpanjohdoissa? Pystyykö nuita puolia mitenkään testaamaan? Vikaa ei ehkä esiinny kuin vasta lämpimällä koneella. Joskus myös lähtee hankalasti käyntiin puolilämpimänä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Jos vika kerran ilmeni huollon jälkeen, niin veikkaisin ekana syylliseksi jotain osaa joka on huollossa vaihdettu... viallinen tulppa saattas aiheuttaa tommosia oireita..? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Tapsa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Veikkaus: tulppavika. Ei väännetty oikeaan momenttiin ja sitä myöten haljennut eriste. Tahtoo olla aika tarkkoja nykytulpat tiukkuudesta, helppo vääntää rikki. Kohta joku tietty kommentoi ettei koskaan ole hajonnut, mutta kyllä ne kiristystiukkuudet on vaan tehty noudatettaviksi :D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
nikke006 Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2015 Ok. Pitää vaihtaa nuo tulpat varulta. Olivat muuten huollossa laskuttaneet 76euroa tulpista... viittiikö joku heittää tuon tulpan tyypin niin voin töiden jälkeen hakee uudet jostain. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2015 Näissähän on tunnetusti aika paljon sytkän pätkimistä puolan littimiin tulleen hapettuman takia ja tulppia vaihtaessa tulpanjohdot tuppaavat liikkumaan puolaltakin niin voipi johtua siitäkin, eli kannattaa käydä puolalta tulpanjohdot ja se moninapaliitin jollain contactispraylla läpi ja laittaa vaikka jotain tälläistä niihin puolan pään tulpanjohtoihin:https://www.google.fi/search?q=dielectric+grease&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI5b24kvzZxgIVoQ9yCh1u3wP7&biw=1920&bih=1113 Igor 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
skithund Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2015 Eiks huoltoliikkeellä oo mitään takuuta tehdylle työlle? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
nikke006 Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2015 Ovat jääneet lomalle,mutta palaan heidän kans asiaan elokuussa jos johtuu huollon virheestä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
nikke006 Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2015 juu nyt on tulpat ja tulpan johdot tarkisteltu ei vaikutusta. vika ilmenee selvimmin kierrosten 2500-4000 välillä. voiskos vikaa olla polttoaineen saannissa? onko näissä jotain suodatinta tai pumppua jota kannattais tarkistaa? tuntuu muutenkin että ois vetoja kateissa... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2015 Bensansuodatin on näissä suunniteltu kestämään auton eliniän... omaani vaihdoin jossain 100tkm tienoilla, ja kohtuullisen musta se oli. Mutta ei sen kyllä luulis yhtäkkiä tukkeentuvan ja aiheuttavan tommosia oireita. Suodatin sijaitsee vähän hankalasti tankissa, mutta vaihtoon löytyy hyviä ohjeita netistä. Pumppuvika kyllä vois aiheuttaa tommosia vikoja. Siihen ei taida muuta tarkistuskonstia olla kuin bensanpaineen mittaus. Bensanpaineen säätimen alipaineletku voi lähteä irti ja se saattaa haitata menoa, varsinkin isommilla kierroksilla. Konerikkojakin se on aiheuttanut kun menee kovilla kierroksilla ja ahdoilla seos laihalle. Ekassa kuvassa näkyy mihin se kiinnittyy imusarjaan ja tokassa näkyy mihin toinen pää tulee säätimen alapuolle. Ite varmistin molemmat päät nippusiteillä... http://www.billswebspace.com/R53GaugeInstallation_files/image169.jpg http://i107.photobucket.com/albums/m300/scottelle/Pic1.jpg Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
nikke006 Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2015 Ok. Pitää huomenna katsoa tuo letkun tilanne. Sen verran vielä lisäystä, että vika ilmenee autossa vasta koneen lämmettyä Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
wilbon Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2015 Veikkaisin puolaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
nikke006 Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2015 Vaihdoin puolan ja tulpanjohdot niin johan alko mini taas rokkaamaan! Kiitoksia vinkeistä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Laza Kirjoitettu 12. Lokakuuta Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Lokakuuta Vanha topicci..mutta vastaavaa ongelmaa oman R53:n kanssa. Normiajossa ei huomaa mitään, mutta jos iskee lämän tiskiin alkaa pätkimään. Tuon kuulee selvästi ahtimen äänestä, uuuuuuuuuuuuu-u-u-u-u-iiiiiiiiiiiiiii, vähän kun epäröisi (ahdin itsessään kuulostaa ihan terveeltä). Voiko olla pa-saannin kanssa ongelmia, esim. suuttimet? Puolan tapauksessa luulisi vaikuttavan laajemmallakin kierroslukualueella? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
next Kirjoitettu 12. Lokakuuta Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Lokakuuta Puola,tulpat ja johdot ovat ne mitkä joutuu koetukselle paineen alla eli ahtopainetta niskaan laittaessa. Omilla kokemuksilla sanoisin sytytyspuolen ongelmaksi jos se oikeasti pätkii vetoa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 14. Lokakuuta Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Lokakuuta Jos ahtimen ääni vaihtelee tuolla tavalla, niin ekana veikkaisin luistavaa hihnaa. Onko milloin vaihdettu viimeksi? Vai onko ahtimen rulla vaihdettu pienempään, nekin saattaa löystyä ja alkaa pyörimään tyhjää... Toisena vaihtoehtona ehkä ahtimen ohitusventtiiliä (bypass valve), eli että se ei aukea heti/kunnolla kun antaa kaasua. Venttiili aukeaa alipaineella, eli alipainevuotokin voisi tulla kyseeseen. Vikakoodit lukemalla voisi selvitä enemmän. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Laza Kirjoitettu 25. Lokakuuta Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Lokakuuta Tuo hihna voi muuten ollakin syypää, mulla on uusi jo varuilla, pitääkin vaihtaa tuo! Alussa kyllä lähtee vetämään hyvin, eli luulisi venttiilin olevan OK. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään