johnny Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2015 aijaa.. mistähän mä olin keksinyt et se oli uus. noh laita siihen nyt ainakin sitten se sun uus kiristäjä ja mitä kaikkea muuta olit jo ehtinyt vaihtaa vanhaan mottiin. ja noita venähtäneitä o-renkaita voi kuuman veden avulla jonkin verran kutistaa.
MattiH Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2015 Se tehostajan O-rengas oli mullaki "venähtäny" sentin. Sen saa kyllä takaisin, kun jaksat painella ja tapella. Tehostaja kannattaa sitten purkaa kokonaan. Eli purat myös sen sähköpuolen kokonaan auki. Joudut leikkaa hiilisillat poikki, mut ne on helppo juottaa takaisin. Akseli on tiukalla sovituksella, mutta poista ensiksi lukkorengas ja sitten paina se irti. Itse tein "ulosvetäjän" lattaraudoista, joihin porasin reijät viereisten ruuvien kohdalle, että pääsi puristamaan voimalla akselin pihalle. Syy miksi haluat tehdä tämän, on se hiilipaska mitä kerääntyy piirilevylle. Lopulta koko paska menee oikosulkuun ja piiri kärähtää, niinku mulla kävi. Uus tehostaja oli jotain 450e. Jarruspraylla sen piirin saa putsattua, ja sit vaan lyö takaisin kasaan. Levylle pääsee ehkä rikkomalla tai raottamalla sitä mustaa muovikantta, minkä alla piirilevy sijaitsee, jos ei halua leikata hiilisiltoja. Sitte välistä suihkuttaa sprayta minkä pystyy. http://www.mini2.com/forum/first-generation-faults-fixes/163712-power-steering-pump-diy-2.htmltossa sivulta 2 alkaen tulee kuvia ja ohjeita tehostimen purkuun. Kytkin tuli vaihdettua itelle tässä rytäkässä, niin kannattaa ainakin harkita kanssa. Ja jos kiinnostaa, niin se öljynpaineanturi ö-suodattimelle. Siihen kannattaa kyllä hommata Y-haara anturilta, koska seinämä ö-suodattimen jalassa oli niin ohutta etten sitä lähtis kierteyttämään.
MattiH Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2015 Jos tarviit tehostajahommassa apua, niin mulla on täysin purettu kotona ja voin ottaa kuvia ja tehdä ohjeet koko hommaan ja ulosvetäjään.
Jeswe Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Tehostin tuli purettua ja kasattua. "Venyneen" o-renkaan uusin samalla ja 109x3 tuntu olevan hyvä. Nyt alkas oleen kaikki palikat pussissa lukuunottamatta yhtä muovista "laakeriholkkia" vaihteensiirtäjässä. Etk ei ainakaan sitä tuntenu joten etsintä jatkuu.
johnny Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 mystinen laakeriholkki.. mä muistelisin kans et ovat aika paskamaiset ottaa irti ne siirtäjät. mistä muuten hommasit sen renkaan?
Jeswe Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Tasangolta oon käyny hakemassa o-renkaat ja stefat. Ne mitä sieltä ei löytyny hyllystä nii otin marmorilta eli kampuran vaihteiston puoleinen stefa, öljynsuodattimen jalan tiiviste, imu/pakosarjan tiivisteet ja suodattimet.Eiköhän sen siirtäjänki saa läjään kun käy sekatavaralaatikoita penkomassa jossain. Rasitustahan sillä akselilla ei juurikaan ole niin saattas jopa joku tähtiprikka pitää sen holkin paikallaan. Pitää tutkia kuhan saa koneen nostettua paikalleen. Sittenpä se oiski ajoa vaille valmis. ~2500 motti, tiivisteet, nesteet, jakopää, suodattimet yms. pientarvikeet tähän mennessä. Tuossa vielä kuva siitä akselista, johon mystinen holkki tulee päähän Ja siinä melkein ajantasanen kuva. Lauantaina tarkotus ottaa savut pihalle.
Jeswe Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 tasangolta.. ??? http://www.porinlaakeri.fi/fi/yhteystiedot
johnny Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 selvä.. uusi tuttavuus. täytyy laittaa ylös kaiken varalta.
Jeswe Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2015 Noniin, moottori paikallaan, laakista käymään ja kaikki pelaa. Airbagin valo vaan jäi palamaan. Mitähän tuolle osaa tehdä?Nyt ois sellanen halpa ja helppo niksi poikaa ::) Mini1380 1
Mini1380 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2015 Aika yleinen vika on penkin alla olevat tunnistematoille menevät liittimet.Missä muuten on R50:sen airbagin "törmäystunnistin" josko joku johto olisi jäänyt irti kun keula ollut kokonan purettuna?
Jeswe Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Päivitystä. Valo sammu nollaamisella eikä ole takas tullu. Moottori toimii, nesteet pysyy sisällä ja bensa maistuu entiseen malliin. Lisäjarruvalon tiiviste vaan valskaa vettä sisäänpäin ja ilmeisesti aika yleinen ongelma? Tiivisteliimaa väliin vai suosiolla uutta valoa?
Mini1380 Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Ei pelkkää tiivistettä saisi uutena?
Jeswe Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Ei ainakaan toistaiseksi ole vastaan tullut. Saa vinkata jos jostain löytyy.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään