Jeswe Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Tämä paholainen aloitti reviirin merkkaamisen. http://i.imgur.com/JjrjOfr.jpg http://i.imgur.com/RGbKiF4.jpg Ilmeisesti öljyproppu valskaa vaan läpi? Mutta pitäskö tästä huolestua? http://i.imgur.com/pbBLzBt.jpgEi niinkään öljmästä vaan enemmänkin vaseliinimaista tahmeeta sotkevaa rasvaa. Tarkotuksella tuskin holvattu tuonne?
Igor Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Voihan se olla öljyproppukin, mutta todennäköisemmin ö-pohjan tiiviste, kampiakselin asentoanturin tiiviste tai kampiakselin stefa. Itsellä taitaa vuotaa nyt toi jälkimmäinen, kun tippaa näkyy samassa paikassa kuin tossa ekassa kuvassa, ja muut on jo vaihdettu. Ei tosin merkkaa reviiriään, vielä. Jos putsaat ö-pohjan esim. jarrukliinerillä, ja tsekkaat päivän tai parin päästä mistä alkaa kostumaan..? Tuosta laturissa olevasta mönjästä en kyl osaa sanoa mitään.
Jarge Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2015 Eikö kampiakselin stefalta tihkuva öljy voisi päätyä hihnapyörän pyörittämänä hyvinkin tuonne laturin kylkeen, öljy kun sekoittuu likaan ja pölyyn niin tuleehan siitä ajan oloon tatinaa. Tuollahan on samaa tättää johtosarjassa ja taempana koneen kyljessä.Tosiaan, puhdistus ja sen jälkeen seurailemaan, mistä alkaa uudelleen kostua...
Jeswe Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2015 Kampiakselin stefa se näköjään on. Öljypohja+tiiviste on vuosi sitten uusittu. Aletaanpa tutkimaan miten tuonne päästään käsiksi ja mitä muuta vaihtuu samalla vaivalla. Vinkkejä otetaan vastaan.
Igor Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2015 Niin siis mä meinasin vaihteiston puoleista kampuran stefaa... mut hyvä jos on hihnapyörän puoleinen, se on paljon helpompi vaihtaa.
Jeswe Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2015 Löytyykö jostain jotain manuaalia mistä näkis johtosarjan kiemurat? http://imgur.com/VxHrjqJ roikkuu irrallaan ja joku funktio tälläkin on?
Jeswe Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2015 Noniin. Stefa uusittu hihnapyörän puolelle ja äänenvaimennus tehty ja kaiuttimiet uusittu. Ja irtonaine piuha kuuluu todennäkösesti ilmastoinnin kompuralle, joten antaa olla. Sitten ilmestyikin seuraava rallatuksen ihmettely :-\ Arvuutellaan seuraavaa ääntä: http://www.youtube.com/watch?v=7ZcboSuTYVAKetjunkiristin? vai pitääkkö latoa useempi seteli pinoon kuntoon saamiseksi? Miten menee liikeestä ostetun kanssa virhevastuu? ~8kk ja vajaa 3000km sitten liikkeestä ostettu vekotin. Joten vieläkö ovat halukkaita tulemaan kuluissa vastaan? Kenelläkään kokemusta?
Khato Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2015 Olisko jakoketjun kiristin? Varsinkin jos kylmänä pitää tuota ääntä ja se katoaa lämmettyään. Se on tosi helppo vaihtaa.
Jeswe Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Olisko jakoketjun kiristin? Varsinkin jos kylmänä pitää tuota ääntä ja se katoaa lämmettyään. Se on tosi helppo vaihtaa. Paha mennä sanomaan onko vai ei. Sinnepäin ainakin ääni paikallistettu, mutta ihan varmaksi ei voi mennä sanomaan. Sen ilmeisesti jotenkin yläkautta pääsee vaihtamaan, mutta ainakaan omat kädet ei sen vertaa taivu, että käsikopelolla sais hylsyn ujutettua. Onnistusko helpommin jos käyttäs rengasta pois ja sitä kautta koittas muljutella?
Mini1380 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2015 Loppuuko se ääni hetken kuluttua? Jos loppuu on hyvinkin todennäköisesti kiristin jos ei lopu niin luultavammin kietokangenlaakerit loppu yhdeltä tai useammalta kaulalta, niitä nyt on ollut 1 Cooperi ja yks S:ssä missä moinen häiriö.
Jeswe Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Ei lopu ääni. Kesken ajon alkoi ääntämään kerrasta. Ei mitään varoitellut etukäteen. Ei koodeja, ei varoitusvaloja ja öljyä on riittävästi. Kiristimen kävin tilaamassa. Ääni on ihan samanlainen mitä kylmänä startatessa, mutta ei vaan lopu. Kiertokangenlaakerit ois kuitenkin varoitellut jo pitkästi ennen kuin hajoavat? Ainakin muuan foordi oireili kuukauden päivät voimistuvalla jurnutuksella ja kolinalla ennen kuin antoivat periksi.
Khato Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 No jos se ääni ei lopu, niin se ei sitten ole kiristin. Toisaalta sen vaihto ei mene hukkaan, kun halpa palikka.
Igor Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Kun se kiristin hajoas lopullisesti, niin ei se rallatus lopu ennen kuin kiristimen vaihtaa. Ääni tosin vaimenee yli 2500rpm kierrättäessä. Mutta ei kannata paljon testailla, löysänä pyörivä ketju hajottaa muoviset ohjaimet, ja pahimmassa tapauksessa muutakin...
Jeswe Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2015 Kiristimen nyt ajattelin vaihtaa kun se on jo tilattu ja jos ei sillä mene ohi niin sitten pitää viedä jollekki enemmän osaavalle tsekattavaksi/korjattavaksi.Mitähän tuolta muuta menee hyvin todennäköisesti JOS on kiertokangenlaakereissa häikkää?Ja millasin hintoihin tollanen alapään remppa tulee teetettynä?
Jeswe Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2015 Eipä ollut kiristimen vaihdolla juurikaan merkitystä ääneen. Ehkä hieman vaimeni rallatus, mutta naputus ei juuri muuttunut. Vanha kiristin oli kyllä aikalailla loppu. 4-5 pykälää painetttaessa sormilla joten ei sen vaihtu ainakaan hukkaan mennyt.seuraavaksi se on varmaan alettava purkämaan venttiilikoppaaa irti jos ois joku nostaja jumissa ja sen jälkeen purkaa atomeiksi alhaalta ylöspäin. Merkkiliikkeen tarjous öljypohjan irrotuksesta 300€ ei paljoa lohduta. Takaisinlaiton hintaa en jäänyt kuuntelemaan. Oulun seudulla hyvää ja edullista pajaa? muutamat mitä läpi oon soitellu ei taho ottaa ollenkaan kun ei kuulemma saa osia ku merkkiliikkeestä tai sitten ei oo kokoemusta ko. merkistä.
Jeswe Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2015 Kai tän vielä samoilla "laakereilla" kasaa [emoji35]
MattiH Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Voi paska. :( On noi paremmassa kunnossa, kuin mun laakerit! Oli kadonnu jo kokonaan. Ton saa vielä koneistettua kuntoon ja 0.25 ylikokoja löytyy laakereista, eli ei tuu sinänsä kovin kalliiks. :) Mulla olis tarvinnu .50 ylikoon, mitä ei ollu ees saatavilla.
Jeswe Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Vaihtomotin ettimiseksi meni. Ei tosta kaulasta enää koneistamallakaan kalua tule. Ei oo mistä ottaa enää pois. Mistäs niitä vaihtomotteja kannattaa katella? Varaosat.com? Suoraan englannista, saksasta?
Jeswe Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2015 Jospa se tästä vielä ehjääntys AAB-1 and Jarge 2
Jeswe Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2015 Enää ootellaan tiivisteitä ja sitte kasataan loppuun ja nostetaan paikalleen. Ohjaustehostimen putsaus nyt tässä samalla kun helposti pääsee käsiksi.Oisko tuolla muuta mitä kannattas samalla tehä? Kytkin ja painelaakeri on ok, eli niille ei tartte tehä mitään. Igor and holkki 2
next Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Mitä maksoi vaihtokone? Vai ostitko kampuran vain?
Jeswe Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 ihan pikkasen vajaa 1980 oli vaihtokone toimituksineeen päivineen. Laskeskelin, että helpomalla pääsee vaihtokoneen kanssa, entä alkaa entisestä vaihteleen kampuraa ja putsaileen sisuksia.
johnny Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 mun mielestä ei oo paha hinta uudesta koneesta.. jotenkin ollut sellainen mielikuva että liikkuvat jossain neljässä. ja eipä kai noissa oo muuta kun just se tehostajan moottori joka olis hyvä putsata. ja ehkä vaihdelaatikko..eikös tässä oo se midlandi josta menee laakerit useesti ikävään kuntoon. niin ehkä ne sit samalla jos vain millään jaksaa. laakerisettejä saa suht edullisesti. muuta ei taida olla.. takimmaiset puslat olis tietty kans helppo irroitella. ^-^
Jeswe Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2015 Uus ois ollut jotain neljän tonnin kieppeillä. Puolimoottori jossain kolmen tonnin hujakoilla ja tuo minkä tilasin on ~78tkm ajettu. Ei silti mikään ihan mahoton hinta ja ainakin sen mitä sitä on aukonu ja putsaillu niin ihan hyvältä kamppeelta vaikuttaa. Sittenhän sen näkee kun käytiin lyö, että mitä se sanoo.Tehostaja tuli tänään putsattua ja oli to-do -listalla. Siitäkin menee yks o-rengas uusiksi kun alkuperäinen on venähtänyt sentin verran tai joskus laittettu liian iso väkisin sisuksiin.Vaihelootan laakerit kävi mielessä, mutta ainakaan toistaseksi ei sen kanssa oo ollu mitään ongelmaa joten jätän aukomatta ja käyn sitten läpi kun alkaa ääntämään.Puslat pitää vielä käydä läpi ja vaihella jos on tarvetta. Muutenhan tää ois jo nipussa, mutta mitään osaa ei oo koskaan hyllyssä ja aina menee tilaukseen >:( Vaan hyvä tästä vielä tulee!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään