Jump to content

R50 aloitti parkkipaikan merkkaamisen


Recommended Posts

Kirjoitettu

Voihan se olla öljyproppukin, mutta todennäköisemmin ö-pohjan tiiviste, kampiakselin asentoanturin tiiviste tai kampiakselin stefa. Itsellä taitaa vuotaa nyt toi jälkimmäinen, kun tippaa näkyy samassa paikassa kuin tossa ekassa kuvassa, ja muut on jo vaihdettu. Ei tosin merkkaa reviiriään, vielä. Jos putsaat ö-pohjan esim. jarrukliinerillä, ja tsekkaat päivän tai parin päästä mistä alkaa kostumaan..?

 

Tuosta laturissa olevasta mönjästä en kyl osaa sanoa mitään.

Kirjoitettu

Eikö kampiakselin stefalta tihkuva öljy voisi päätyä hihnapyörän pyörittämänä hyvinkin tuonne laturin kylkeen, öljy kun sekoittuu likaan ja pölyyn niin tuleehan siitä ajan oloon tatinaa. Tuollahan on samaa tättää johtosarjassa ja taempana koneen kyljessä.

Tosiaan, puhdistus ja sen jälkeen seurailemaan, mistä alkaa uudelleen kostua...

Kirjoitettu

Kampiakselin stefa se näköjään on. Öljypohja+tiiviste on vuosi sitten uusittu.

Aletaanpa tutkimaan miten tuonne päästään käsiksi ja mitä muuta vaihtuu samalla vaivalla.

Vinkkejä otetaan vastaan.

Kirjoitettu

Niin siis mä meinasin vaihteiston puoleista kampuran stefaa... mut hyvä jos on hihnapyörän puoleinen, se on paljon helpompi vaihtaa.

  • 5 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Noniin. Stefa uusittu hihnapyörän puolelle ja äänenvaimennus tehty ja kaiuttimiet uusittu. Ja irtonaine piuha kuuluu todennäkösesti ilmastoinnin kompuralle, joten antaa olla.

Sitten ilmestyikin seuraava rallatuksen ihmettely  :-\ 
Arvuutellaan seuraavaa ääntä:  http://www.youtube.com/watch?v=7ZcboSuTYVA
Ketjunkiristin? vai pitääkkö latoa useempi seteli pinoon kuntoon saamiseksi?

Miten menee liikeestä ostetun kanssa virhevastuu? ~8kk ja vajaa 3000km sitten liikkeestä ostettu vekotin. Joten vieläkö ovat halukkaita tulemaan kuluissa vastaan? Kenelläkään kokemusta?

Kirjoitettu

Olisko jakoketjun kiristin? Varsinkin jos kylmänä pitää tuota ääntä ja se katoaa lämmettyään. Se on tosi helppo vaihtaa.

Paha mennä sanomaan onko vai ei. Sinnepäin ainakin ääni paikallistettu, mutta ihan varmaksi ei voi mennä sanomaan. 

Sen ilmeisesti jotenkin yläkautta pääsee vaihtamaan, mutta ainakaan omat kädet ei sen vertaa taivu, että käsikopelolla sais hylsyn ujutettua. 

Onnistusko helpommin jos käyttäs rengasta pois ja sitä kautta koittas muljutella?

Kirjoitettu

Loppuuko se ääni hetken kuluttua? Jos loppuu on hyvinkin todennäköisesti kiristin jos ei lopu niin luultavammin kietokangenlaakerit loppu yhdeltä tai useammalta kaulalta, niitä nyt on ollut 1 Cooperi ja yks S:ssä missä moinen häiriö.

Kirjoitettu

Ei lopu ääni. Kesken ajon alkoi ääntämään kerrasta. Ei mitään varoitellut etukäteen. Ei koodeja, ei varoitusvaloja ja öljyä on riittävästi. Kiristimen kävin tilaamassa. Ääni on ihan samanlainen mitä kylmänä startatessa, mutta ei vaan lopu.

Kiertokangenlaakerit ois kuitenkin varoitellut jo pitkästi ennen kuin hajoavat? Ainakin muuan foordi oireili kuukauden päivät voimistuvalla jurnutuksella ja kolinalla ennen kuin antoivat periksi.

Kirjoitettu

Kun se kiristin hajoas lopullisesti, niin ei se rallatus lopu ennen kuin kiristimen vaihtaa. Ääni tosin vaimenee yli 2500rpm kierrättäessä. Mutta ei kannata paljon testailla, löysänä pyörivä ketju hajottaa muoviset ohjaimet, ja pahimmassa tapauksessa muutakin...

Kirjoitettu

Kiristimen nyt ajattelin vaihtaa kun se on jo tilattu ja jos ei sillä mene ohi niin sitten pitää viedä jollekki enemmän osaavalle tsekattavaksi/korjattavaksi.
Mitähän tuolta muuta menee hyvin todennäköisesti JOS on kiertokangenlaakereissa häikkää?
Ja millasin hintoihin tollanen alapään remppa tulee teetettynä?

Kirjoitettu

Eipä ollut kiristimen vaihdolla juurikaan merkitystä ääneen. Ehkä hieman vaimeni rallatus, mutta naputus ei juuri muuttunut. 
Vanha kiristin oli kyllä aikalailla loppu. 4-5 pykälää painetttaessa sormilla joten ei sen vaihtu ainakaan hukkaan mennyt.

seuraavaksi se on varmaan alettava purkämaan venttiilikoppaaa irti jos ois joku nostaja jumissa ja sen jälkeen purkaa atomeiksi alhaalta ylöspäin. Merkkiliikkeen tarjous öljypohjan irrotuksesta 300€ ei paljoa lohduta. Takaisinlaiton hintaa en jäänyt kuuntelemaan.

Oulun seudulla hyvää ja edullista pajaa? muutamat mitä läpi oon soitellu ei taho ottaa ollenkaan kun ei kuulemma saa osia ku merkkiliikkeestä tai sitten ei oo kokoemusta ko. merkistä.

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Voi paska. :( On noi paremmassa kunnossa, kuin mun laakerit! Oli kadonnu jo kokonaan. Ton saa vielä koneistettua kuntoon ja 0.25 ylikokoja löytyy laakereista, eli ei tuu sinänsä kovin kalliiks. :) Mulla olis tarvinnu .50 ylikoon, mitä ei ollu ees saatavilla.

Kirjoitettu

Vaihtomotin ettimiseksi meni. Ei tosta kaulasta enää koneistamallakaan kalua tule. Ei oo mistä ottaa enää pois. Mistäs niitä vaihtomotteja kannattaa katella? Varaosat.com? Suoraan englannista, saksasta?

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

wRKgVTQ.jpg

 

Enää ootellaan tiivisteitä ja sitte kasataan loppuun ja nostetaan paikalleen. Ohjaustehostimen putsaus nyt tässä samalla kun helposti pääsee käsiksi.
Oisko tuolla muuta mitä kannattas samalla tehä? Kytkin ja painelaakeri on ok, eli niille ei tartte tehä mitään. 

Kirjoitettu

ihan pikkasen vajaa 1980 oli vaihtokone toimituksineeen päivineen. Laskeskelin, että helpomalla pääsee vaihtokoneen kanssa, entä alkaa entisestä vaihteleen kampuraa ja putsaileen sisuksia.

Kirjoitettu

mun mielestä ei oo paha hinta uudesta koneesta.. jotenkin ollut sellainen mielikuva että liikkuvat jossain neljässä. ja eipä kai noissa oo muuta kun just se tehostajan moottori joka olis hyvä putsata. ja ehkä vaihdelaatikko..eikös tässä oo se midlandi josta menee laakerit useesti ikävään kuntoon. niin ehkä ne sit samalla jos vain millään jaksaa. laakerisettejä saa suht edullisesti.  muuta ei taida olla.. takimmaiset puslat olis tietty kans helppo irroitella.  ^-^

Kirjoitettu

Uus ois ollut jotain neljän tonnin kieppeillä. Puolimoottori jossain kolmen tonnin hujakoilla ja tuo minkä tilasin on ~78tkm ajettu. Ei silti mikään ihan mahoton hinta ja ainakin sen mitä sitä on aukonu ja putsaillu niin ihan hyvältä kamppeelta vaikuttaa. Sittenhän sen näkee kun käytiin lyö, että mitä se sanoo.

Tehostaja tuli tänään putsattua ja oli to-do -listalla. Siitäkin menee yks o-rengas uusiksi kun alkuperäinen on venähtänyt sentin verran tai joskus laittettu liian iso väkisin sisuksiin.

Vaihelootan laakerit kävi mielessä, mutta ainakaan toistaseksi ei sen kanssa oo ollu mitään ongelmaa joten jätän aukomatta ja käyn sitten läpi kun alkaa ääntämään.

Puslat pitää vielä käydä läpi ja vaihella jos on tarvetta. Muutenhan tää ois jo nipussa, mutta mitään osaa ei oo koskaan hyllyssä ja aina menee tilaukseen  >:( 
Vaan hyvä tästä vielä tulee!
 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...