Jump to content

Liian matala Classik


hirsala

Recommended Posts

Kirjoitettu

Terve. Minulla on -96 1.3 cooperi. Ei mennyt leimasta läpi, koska on liian matala, maavara 6.5cm. Pitää vaihtaa jousina toimivat kumit eteen. Osat saan keskiviikkona, mutta onko kenelläkään tietoa kuka/missä näitä hommia tekisi? Itse en osaa, sain yhden vinkin, mutta hinta oli niin rapea, että koittaisin etsiä kohtuullisempaa. Onko tämä iso homma?

Kirjoitettu

Mahtaako Autorep:istä vielä löytyä työkalut ja osaava käyttäjä:
http://www.rover.fi/

Lisäksi olisi hyvä/suotavaa vaihtaa ne jousituksen kuulatapit kuppeineen tai vähintään uudet kupit jos kuulatapit vielä ehjiä.

Kirjoitettu

Mikä on "rapea hinta" menee siinä kuitenkin hetki kun ne vaihtaa, ne alumiinitrumpetit kun ovat yleensä aika piukassa niissä kumikartiossa ja kuulatapeissa..

Kirjoitettu

Kaveri pyytää työstä 500€. Siksi kyselen, kun en tiedä kuinka iso työ se on. Jos se maksaa tuon, niin sitten ei auta, mutta ajattelin täältä vähän tarkistella, kun täällä kuitenkin paljon asiaa osaavia minimiehiä ja naisia..

Kirjoitettu

Kyllä se maavara voi olla ton verran lyttääntyneillä kumeilla ilman hilojakin. Alta 8senttiä mullakin taitaa olla kun konttorilla raapii pohja kiinni kevenninnostimeen, orkkis -96 lyttäntyneet jouset keulassa.

Kirjoitettu

Kyllä nämä nykyisin myytävät uudet voi painua noinkin alas. Ne vanhemmat alkuperäiset ei.

Uusilla tarkoitan jotain 80 vuosimallista eteenpäin :)

Laitoin aikanaan kun vähä rallinajoa leikittiin uudet kumipallot eteen, vuonna 92. Ensimmäisen kisan jälkeen oli keula painunut niin alas, että oli pakko vaihtaa. Luhtasaari kertoi silloin että jossain vaiheessa kumiseosta muutettiin pehmeämmäksi mukavuuden hakemiseksi. Häneltä löytyi silloin uudet "vanhaa varastoa" talkkipusseissa. Niillä sitten ajettiin ne muutama vuosi mitä ajettiin, eikä keulan korkeus ole muuttunut.

Jos jousihomman ihan laskutettavalla ajalla korjaamohinnoilla tekee, niin kyllä se varmasti 500€ maksaa. Teoriassa oikeilla työkaluilla aika simppeli homma, mutta käytännössä voi työpäiväkin mennä.

Kirjoitettu

Moikka. Kiitos vastauksesta. Sovin jo, että vien auton Vihtiin aamulla missä kaverilla paja. Varmaan erilaisia korjauksia tulee jatkossakin, joten mielelläni olen yhteydessä. Kiitos vielä.

Kirjoitettu

Tuollaisen uuden SPI/MPI classic Minin jousien vaihto on kaikkea muuta kuin yksinkertaista. Siellä on niin paljon erinäköisiä bokseja ja letkuja ja liittimiä ja mitä lie, että valtaosa ajasta menee konehuoneen siistimiseen, jotta pääsis ylätukivarren akseliin käsiksi. Ite oon muutaman kerran kieltäytynyt kunniasta. Jossain 60-lukulaisessa ei oo homma ei mikään.. 

Kirjoitettu

Ne SPi/MPi boksit ja muut sälät lähtee yllättävän helposti pois, ei kannata säikkyä niitä. Semmoinen vartti ja kaikki sälät jarrutehostinpaketia myöten on irti.

 

Suurin homma siinä kuitenkin on ne trumpettien irroitus kumikartoista.

Kirjoitettu

En ole vakiominiin tätä tehnyt, mutta jos irrottaa iskarin sekä ylätukivarren navan nivelestä, niin

eks toi laskeudu niin alas että saa kumielementin ulos.

 

/kimi

EI

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...