Sjannis Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Terve! Tässä uusi ministi kyselee heti kulkupelin saloista: Onko tavatonta, että minin oikea takakulma on vasenta pari senttiä ylempänä? Olisiko Hi-Lot hyvä ostos tähän paikkaan niin voisi säätää joka kulman erikseen? Mini on vuosimallia -96.
Jamppa Maijala Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Tervetuloa uusi ministi. :D En tiedä tavattomuudesta... 8-) Mini kyllä kulkee suorassa. Kilpureissa säännöistä johtuen voi näkyä että jompikumpi kylki on korkeammalla. Mahdollisuuksia on, kumipallo sökö, taka apurunko pehmeä, tukivarren kiinnityspisteet(epätoden näköistä) Itse tutkailisin toisen puolen eroja mittanauhan kanssa. Auto tietty silloin tasasella. Hiloilla voisi korjailla tälläisiä "vikoja" mutta ei taida olla oikea tyyli. Vika esille ja sitten hilot kiinni jos haluat esim. madaltaa ja/tai jäykentää jousitusta. Varmaan siviiliautojen kanssa enemmän toimineet antaa vielä tarkempia vinkkejä. :)
Mini1380 Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Luultavimmin jousituksen "kuulatapin" nailonkuppi kulunut puhki toiselta puolelta .
cabrio Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Tai sitten on ollut kohtuullisen painoinen kuljettaja ja myös edessä on pientä heittoa eri puolilla ja näin ollen kumipallot heikossa hapessa...
Purtsi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 tai sitten iskari on tullut lokasuojasta läpi kuten allekirjoittaneelle on tapahtunut ;D
Sjannis Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2009 Kiitos vastauksista. Iskari ei onneksi ainakaan ole läpi lokarista. :D Taidan vaihtaa koko jousituksen osat ja laittaa Hi-Lot kun kerkiän. (suomennos: kun on rahaa) :P Voisiko joku asiaa tunteva kommentoida, löytyykö alla olevasta linkistä kaikki tarvittavat rojut? http://www.minisport.com/acatalog/info_MSLMS0401.html
claymad Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2009 Ite tilasin tuolta yhen tollasen kitin, niin se oli ihan ok, tosin esim noita taka kiikkujen camper säätö palikoita joutus aika paljon viilaamaan et meni paikalleen, tosin syynä saatto olla myös se et ei noi kelkat oo kaikki ihan suoria. Toi paketti on vissiin melko pehmeä et riippuu vähän millaista autosta oo tekemässä et onkohan toi just paras. Niin ja muuten noista hiloista vielä niin tuskinpa sillä mitään merkistystä oo, mut ne oli aika huokoisia sisältä, nimittäin kun sahasin yhtä vähän lyhyemmäksi. Et en tiedä muiden valmistajien vastaavista ja onko sillä mitään merkitystä, mut tuntus et ei välttämättä oo ihan parasta laatua....
Sjannis Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2009 Tarkoitus ei ole laskea maahan saakka vaan ihan hillitty madallus siten, että autosta saa tasapainoisen näköisen. Auto on ihan perus kesäkäytössä, ei radalla tms. Varmaankin tuo sarja sen kestäisi...? :-? Onkohan sarjassa hyvät asennus- ja säätöohjeet?
claymad Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2009 Tuskin on mitään ohjeita. Niin noilla hiloilla saa kyllä sarjasta riippumatta ton auton säädettyä ainakin riitävän korkeeksi... Niin ja kannattaa ostaa haynesin käsikirja niin siinä on kunnon ohjeet.
Sjannis Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2009 Tuollaiset laitoin tilaukseen, toivottavasti sopivat: http://www.minisport.com/acatalog/info_SUSKIT5.html http://www.minisport.com/acatalog/info_FAM3968.html
Jamppa Maijala Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2009 Vasta tehneenä: Kun vaihdoin yhteen Miniin hilot ja jousipallot oli omistaja ihmeissään kun auto ei madaltunut vaan korottui. Tästäkin syystä hiloja monesti sahallaan lyhyemmäksi jotta saadaan autoa edes samoihin korkeuksiin kuin kuoleentuneilla/kuivuneilla kumipalloilla. ;)
claymad Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2009 Ite ostin tuolta noi competition kumit ja ero on kyllä noilla ja vanhoilla käytetyillä kuin purkalla ja kivellä, eli aika napakka tuli. Saa sit vaan nähdä miten alas ton keula saa, kun pelkään että hilojen säätö ei tuu vieläkään riittämään vaikka niistä on jo otettu tavaraa pois. Eli juuri niinkun Jamppa mainitsikin.
koirankoppi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Mulla ei ole kokemuksia näistä "competition" kumeista, mutta muuten tiedän että kun on laittanut kaikki palikat uutta, niin ensimmäisten satojen kilometrien aikana kun osat asettuu/painuu paikoilleen, voi laskea yllättävän paljon! Ei kannata mielestäni sahailla osia heti niihin omiin ihannemittoihin ennenkuin on ajanut jonkin verran röykkyisillä teillä. Joskus kun mainitsin asiasta, että voi tulla sutta liiasta sahan käytöstä, niin ei se ollut ihan tuulesta temmattu kommentti!
Mini1380 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Yhdyn edelliseen, eli ajakaa niillä jonkin aikaa ennen osien liiallista modaamista, pallot "asettuu" yllättävän paljon .
MikaJ Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Ääh, turhaa hötköylyä. Reippaasti vaan hiloista matskua pois että saa tonttiin ;) No oikeasti, pitäkää mielessä että jos hilot pohjaa ja tekisi mieli madaltaa lisää, niin mikäli madallustarve on 4senttiä, ei siitä hilosta tartte neljää senttiä ottaa pois.
koirankoppi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Kuten pölystä näkee! Tässä esimerkki jolla ei ole ajettu toimenpiteitten välillä ;D!
MikaJ Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Noh, jousipallot on kumminkin jo saanut laskeutua oikeisiin mittoihin +30vuotta ;)
cabrio Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2009 Ju sitä rakentajaa on kaikenmaailman muut rakentajat niin paljon häirinny et ei oo kerenny omaa tekemään.... ;) Tai no ainakin melkein näin...
Sjannis Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 Onkohan kellään jousenpuristustyökalua myytävänä etupään jousten vaihtoa varten? Vai tarvitaanko hommaan välttämättä kyseistä värkkiä? Minitronissa näyttää maksavan 71 miinus alennukset... :(
Purtsi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Onkohan kellään jousenpuristustyökalua myytävänä etupään jousten vaihtoa varten? Vai tarvitaanko hommaan välttämättä kyseistä värkkiä? Minitronissa näyttää maksavan 71 miinus alennukset... :( Tuli ainakin ite huomattua, että kyllä sellainen on hyvä olla jos uusia palloja laittaa alle. Pihi kun olen, niin tuollainen tuli väännettyä: Ei ole vaikea valmistaa ;)
Sjannis Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Ihan asiallisen näköinen vekotin ja varmasti ajaa asian. :) Täytyypä harkita jos arkartelisin myös itse tuollaisen...
pensseli69 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Itellä oli kans tollanen itse väsätty laite mutta meni jengat auton puolelta joten tuolla ei ole enää käyttöä, kyllä sen ilman työkaluakin saa mutta helpottaa huomattavasti:) Otin autoni käyttöön ja nyt reilun 1000km jälkeen näyttää ettei enää alusta laske,kyllä se varmaan reilun 2senttiä tuli alas, siis siitä kun oli ensin hetken ajanut.
Sjannis Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2009 On muuten aika veemäiset vaihdettavat nuo etujouset. Yksinkertaiset, mutta tilaa ei tunnu olevan työkaluille saati käsille. Ja ryytyneet mutterit on kivoja irroitella kun avain kääntyy n. 1/10 kierrosta. ;) No nyt on hilot ja uudet kumipallot paikalla ja auto on suorassa! :D Joka nurkassa on n. 35 mm renkaan pinnasta levikkeen alareunaan ja hilot on alimmassa tasossa joten säätövaraa on onneksi jos kumipallot painuu kasaan... Laitoin vielä madalletut Gaz:in iskarit. Ostin suosiolla Minitronin jousenpuristustyökalun, enkä kadu sitä hankintaa pätkääkään. :) Muuten Minisport.com-yritystä voin suositella lämpimästi. Sieltä tuli jousiosat + renkaat ja vanteet nopeasti tänne suomeen ja taatusti halvemmalla kuin Suomesta ostettuna. Lisäksi he vastailevat sähköposteihin! ;D
Sjannis Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2009 Hiloja on nyt joutunut kiertämään pari kierrosta korkeammalle. Kun tarkkaan mittailin, niin kuskin puoli oli matalammalla hiukan. Noin puoli kierrosta korkeammalle jouduin kuskin puolelta kiertämään, jotta tuli suoraksi. Voikohan etupään puslat, jos ovat kuluneet, aiheuttaa tuollaisen pienen eron? Kori ainakin näyttää päällisin puolin suoralta, eikä alustan osatkaan näytä kolhuja saaneilta... Kumipallot ja iskaritkin tuli jo uusittua. Eipä tuo puolen kierroksen heitto häiritse tosin muuten kuin että tietäisi mistä se johtuu. :-?
Purtsi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2009 Hiloja on nyt joutunut kiertämään pari kierrosta korkeammalle. Kun tarkkaan mittailin, niin kuskin puoli oli matalammalla hiukan. Noin puoli kierrosta korkeammalle jouduin kuskin puolelta kiertämään, jotta tuli suoraksi. Voikohan etupään puslat, jos ovat kuluneet, aiheuttaa tuollaisen pienen eron? Kori ainakin näyttää päällisin puolin suoralta, eikä alustan osatkaan näytä kolhuja saaneilta... Kumipallot ja iskaritkin tuli jo uusittua. Eipä tuo puolen kierroksen heitto häiritse tosin muuten kuin että tietäisi mistä se johtuu. :-? Ettei vaan johtuisi siitä, että kuskin puolella on yleisesti ottaen enemmän painoa (kuski+bensatankki)? ::)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään